HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janbo

Prachtig hoor, beeld bevalt goed dus? Wauw effect?  :) :)

Je koof en ook het gordijn daarachter is prachtig gedaan... Nu lekker tweaken en vooral genieten van het kijken  8)

HTip

Foto's geven nu al een goede voorstelling van je ruimte. Prima poging :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: Janbo on January 14, 2011, 00:08:02
Prachtig hoor, beeld bevalt goed dus? Wauw effect?  :) :)

Je koof en ook het gordijn daarachter is prachtig gedaan... Nu lekker tweaken en vooral genieten van het kijken  8)

Dankje voor de complimenten

Vooral met de IMAX stukjes uit The Dark Knight was het echt....WAUW. Detail, scherpte, en zwart (nacht scene Hong Kong), een waar Joepie moment!

Gordijnen komen er nog in een kleurstelling die beter bij de rest van de kamer wacht. Zijn besteld en zullen met een week of 2 wel binnen zijn. Met het koofje ben ik ook wel content eerlijk gezegd  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: HTip on January 13, 2011, 22:59:03
Volgende week zaterdag zou ik kunnen, maar moet ik nog even afstemmen met Annet. Zal ik morgen vragen...
Ik was even vergeten dat we volgende week zaterdag bezoek krijgen :unsure: Een week later ook goed?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January 14, 2011, 13:14:13
Ik was even vergeten dat we volgende week zaterdag bezoek krijgen :unsure: Een week later ook goed?

Moet ik ffies kijken, de zus van Karla vertrekt dan weer en ik weet niet op wat voor tijd. Zoek ik uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Apoc@

Mooi scherm, daar ga je veel plezier aan hebben :popcorn:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

HTip

Quote from: RalphH on January 14, 2011, 13:28:28
Moet ik ffies kijken, de zus van Karla vertrekt dan weer en ik weet niet op wat voor tijd. Zoek ik uit.
Is goed. Het kan ook op een ander tijdstip ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ik had er de balen van. Hele drukke week geweest en ik ben nu thuis 8) Heb nog veel uren over van 2010...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 14, 2011, 16:07:46
Kijk, dat is goed bezig zijn!
;D Kijk maar in mijn topic wat ik aan het doen ben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Is alles klaar voor de pre-première vanavond?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Bijna, nog wat te snacken halen.
Als je ff vlug wat een en in de auto springt, dan ben je nog mooi op tijd  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 14, 2011, 16:24:00
Bijna, nog wat te snacken halen.
Als je ff vlug wat een en in de auto springt, dan ben je nog mooi op tijd  ;)
Grapjas! ;D

Ik zal nog even geduld moeten hebben :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Komt goed. Geeft weer tijd voor tweaken enzo, kan alleen maar beter worden (gok ik).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

En? Hoe was de pre-première? Zal wel genieten zijn geweest, anders waren jullie al klaar geweest ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Hij was goed. Leuk om de Donkere Ridder weer eens helemaal te zien.
De IMAX stukjes blijven voor mij eye candy, ziet er zo lekker uit.

In het geluid is zeker nog wel wat te verbeteren. Details moeten wat scherper kunnen, laag wellicht nog wat strakker. Geeft wat te doen de komende....uh...jaren ;D.

Maar de kop is er af, op naar de volgende en de volgende en de...duurt de winter nog lang eigenlijk?  :D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January 15, 2011, 02:01:28
Hij was goed. Leuk om de Donkere Ridder weer eens helemaal te zien.
De IMAX stukjes blijven voor mij eye candy, ziet er zo lekker uit.

In het geluid is zeker nog wel wat te verbeteren. Details moeten wat scherper kunnen, laag wellicht nog wat strakker. Geeft wat te doen de komende....uh...jaren ;D.

Maar de kop is er af, op naar de volgende en de volgende en de...duurt de winter nog lang eigenlijk?  :D

Leuk dat jullie zó hebben genoten. Voelt een beetje als onze première en dat heeft toen een hele tijd geduurd voordat we weer boven de grond kwamen ;)

Beeld is vrij makkelijk goed te krijgen, ISF calibratie, goed scherm, donkere ruimte en voila! Geluid daarentegen is veel moeilijker, want dat is afhankelijk van de ruimte, stroom, bekabeling, etc, Ik zal met de M&G wat spullen meenemen die bij mij verbetering brachten. Welke bekabeling (HDMI, analoog, stroom) heb je nu?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January 15, 2011, 09:11:13
Ik zal met de M&G wat spullen meenemen die bij mij verbetering brachten. Welke bekabeling (HDMI, analoog, stroom) heb je nu?

Leuk, ik ben zeer benieuwd. 1ste prio is wel de basis goed krijgen, plaatsing en inregelen.
Qua bekabeling heb ik niet iets heel bijzonders. HDMI is van hdcable.co.uk, 1x 15m naar de projector en 1m tussen pc en versterker. Ik draai nu met een htpc, en ik denk dat daar qua instellingen ook nog wel 1 en ander te halen is. Wil sowieso voor blu ray nog een keer een stand-alone proberen, kijken wat dat brengt.

De stukadoor is net de deur uit, alle wanden zijn nu dus zoals ze moeten zijn. Nog wel even een plint opnieuw lakken. De lak die er op zat zit nu aan het plakband :dry:. Daarna kan ook het laatste stukje stucloper van de vloer gehaald  worden :pompom:.
Vanmiddag toch nog maar even op pad voor inbouwspotjes. Zal waarschijnlijk wel LED worden waarvan ik dan de lampjes een keer vervang als ik uitgedoktert heb wat er precies in moet komen in het kader van kleur, dimbaarheid en CRI en als de prijzen van de juiste lampen wat gezakt zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Nou gisteravond goed ontvangen door R&K.
Na koffie en wat keuvelen naar beneden (trap met spotjes) en gaat de GE-schuifdeur open.

Voor ons een batcave welke in bruintinten is afgewerkt. Het stucwerk is strak en de vloer past er mooi bij.
Nog wat kleine afwerkpuntjes te doen waaronder spotjes (en natuurlijk de plintjes en lampen boven ;-) )

Het scherm ken ik al is het wat groter en de front speakers staan bontificaal in de ruimte.
De center en de set roepen nog om een oplossing, maar niet alles kan gelijk natuurlijk.
Ralph heeft nu ook 2 bijpassende rears dus geluid kan alleen maar beter zijn geworden.

Dan zien we de trots: de Epson TW5500.
Toch best een bakbeest hoor;

Ralph zet de set aan en ik blijf onder de tw5500 staan om een indruk te krijgen van de iris. Het geluid is duidelijk minder dan bij een TW2000, dus dat is mooi;

Dam´n wat spat het beeld van het scherm. Kunt ook wel merken dat er een spiksplinter nieuwe lamp in zit. Zwartwaarde is prima en de iris zie je niet echt werken.
We worden meegezogen in de dark night.
Beeld is goed maar ook Ralph is het er wel mee eens dat een masking het beeld nog verder op zou krikken.
Maar het kijkt nu al lekker hoor.
Deze set verdient wel een mooie bluray speler...zullen we de volgende keer testen. Dan haal je er denk ik nog meer uit.

De ruimte is ook vrij groot dus we zitten wat verder van het scherm dan ik gewoon ben. Lekker op een comfi bank met chips; biertje en bierbommetjes......Dit geeft wel een goed  biosgevoel!

Geluid zal nog wel getweaked kunnen worden. Kleedje op de vloer en wat verder experimenteren (jammer alle kabels zijn verkocht...).

Denise en ik hebben genoten van de gezelligheid en de HT.
We waren blij dat we bij de prepremiëre mochten zijn.

Hard geklust en het is het waard! Veel plezierige uurtjes toegewenst.