HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

JAAAAAAAAAA, BEELD!!
Vanmiddag samen met Bjorn de boel opgehangen. Het scherm was vanwege het montage systeem wat lastig en het hangt verticaal nog niet helemaal waterpas, dus een afwijking in de linkerhoek. Hier moet ik nog mee aan de slag. Met film zie je het nagenoeg niet, maar de windows startbalk bijvoorbeeld is wat scheef.

De speaker is inderdaad een fase probleem. Zo suf, ik zou zweren dat ik de kabels juist afgemonteerd had, maar niet dus. Straks de krimpkous r eens afhalen om te kijken waar het fout is gegaan.
Dan de kamer opruimen en dan is het onderhand weer eens tijd voor een foto'tje.

Weer een stapje dichter bij "Klaar".
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Klinkt goed allemaal, ben benieuwd naar de foto's :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

bmateijsen

Was inderdaad een beetje een tegenvaller dat de muur niet helemaal waterpas is. Het ophangsysteem van Lumene is er wel op gemaakt tegenwoordig dat het zo is.

Luidspreker was zo opgelost gelukkig, nu alleen de kabels weer nalopen ;D.

Veel plezier ermee!

Groet,

Bjorn

RalphH

Een vreselijke kwaliteit foto, maar beter dan niets. Camera is niet zo geweldig en moet op mijn gemak ook even kijken hoe ik dat ding het best in kan stellen


Scherm lijkt wat overspannen op de muur te zitten waardoor het wat krom getrokken wordt. Morgen op het gemak eens nakijken. Nu nog eerst wat losse stukjes beeld en geluid de kamer in jagen  ;D.

@Thuur, vrijdag Dark Knight?  :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Apoc@

Morgen een mooie foto bij daglicht zou ik zeggen, maar dit ziet der zeker niet verkeerd uit :thumbs-up:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

HTip

Mooi dat je beeld hebt :pompom: Nu ik nog ;)

Fijn ook dat het probleem met de bas aan de fase lag en dat het nu is opgelost. Heeft Bjorn nog meer kunnen doen voor je geluid?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: bmateijsen on January 12, 2011, 19:06:45

Luidspreker was zo opgelost gelukkig, nu alleen de kabels weer nalopen ;D.

Veel plezier ermee!

Groet,

Bjorn

Komt helemaal goed.
Dank je voor de service Bjorn.
Quote from: HTip on January 12, 2011, 22:06:20
Mooi dat je beeld hebt :pompom: Nu ik nog ;)

Fijn ook dat het probleem met de bas aan de fase lag en dat het nu is opgelost. Heeft Bjorn nog meer kunnen doen voor je geluid?

We hebben het bij de fase gehouden. Heb zelf de sub nog iets verschoven, kwam niet tot zijn recht op de plek waar ie stond, is nu iets beter. In stapjes verder testen.
Hopen dat jij vlug beeld hebt.
Wellicht dat we volgend weekend wat kunnen plannen, wordt dan wel zaterdag, komt dat jou uit?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on January 12, 2011, 21:17:42
Een vreselijke kwaliteit foto, maar beter dan niets. Camera is niet zo geweldig en moet op mijn gemak ook even kijken hoe ik dat ding het best in kan stellen


Scherm lijkt wat overspannen op de muur te zitten waardoor het wat krom getrokken wordt. Morgen op het gemak eens nakijken. Nu nog eerst wat losse stukjes beeld en geluid de kamer in jagen  ;D.

@Thuur, vrijdag Dark Knight?  :pompom: :pompom:

Zie het nu pas, feli, zie de foto nu niet op mijn werk.

Zal Denise vragen voor een demo, laat het je weten

THX voor de uitnodiging


PS voor het goede aansluiten heb ik nog wat mooie pluggen liggen ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on January 13, 2011, 08:57:17
PS voor het goede aansluiten heb ik nog wat mooie pluggen liggen ;-)

Dju, komt ie nou mee ;D, vorige week pluggen van Erik binnengekregen.

'k Hoor het wel mbt vrijdag. Da's wel een beetje prépremiere avond natuurlijk, maar wel de eerste film die er in gaat. Een uitgebreide testietestiedag met Philip plannen we binnenkort ook ff in.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ben met name benieuwd naar het iris geluid, maar dat weet je al

RalphH

Quote from: denoontje on January 13, 2011, 10:21:34
ben met name benieuwd naar het iris geluid, maar dat weet je al

Dat kan ik je wel vertellen, nul komma nul geluid. Ik stond gisteren zelfs op het punt om te controleren of ie ueberhaupt aanstond, maar toen ging net de bel en ben ik het vergeten.
Vanavond nog eens een poging.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

We willen wel effe komen, vrouwtje wil ook wel even mee....

Laat maar even weten hoe laat we welkom zijn voor de pre premiere.

Tja je wist toch dat ik stekkers had ;-)

hoekie

Ziet er mooi uit!
Veel plezier gewenst in deze ruimte, maar dat gaat zeker lukken!

RalphH

Quote from: denoontje on January 13, 2011, 10:40:05
We willen wel effe komen, vrouwtje wil ook wel even mee....

Laat maar even weten hoe laat we welkom zijn voor de pre premiere.

Tja je wist toch dat ik stekkers had ;-)

Gezellig! Vanaf een uurke of 20:30 is een mooie tijd.
We hebben nog 1 bezoeker dus wordt meteen een capaciteitstestje in de cinema  ;D.

Wat de stekkers betreft realiseer ik me nu pas dat we het daar over gehad hebben. Er is me wel meer ontschoten de laatste tijd  :blush:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: hoekie on January 13, 2011, 10:44:10
Ziet er mooi uit!
Veel plezier gewenst in deze ruimte, maar dat gaat zeker lukken!

Dankje, dat komt helemaal goed.
Wij zijn er ook heel blij mee, Karla was gisteren bijna nog enthousiaster toen ze het beeld zag haha.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje

en n u een counter voor de prepremiere  in dit topic :-)

HTip

Quote from: RalphH on January 12, 2011, 22:32:17
We hebben het bij de fase gehouden. Heb zelf de sub nog iets verschoven, kwam niet tot zijn recht op de plek waar ie stond, is nu iets beter. In stapjes verder testen.
Hopen dat jij vlug beeld hebt.
Wellicht dat we volgend weekend wat kunnen plannen, wordt dan wel zaterdag, komt dat jou uit?
Hoop ik ook ;)

Volgende week zaterdag zou ik kunnen, maar moet ik nog even afstemmen met Annet. Zal ik morgen vragen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


RalphH

LOL, counter heaven  ;D.
Ik zal ff vlug een plaatje maken nog, dan met iets meer licht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


HTip

Quote from: RalphH on January 13, 2011, 23:07:59
LOL, counter heaven  ;D.
Ik zal ff vlug een plaatje maken nog, dan met iets meer licht.
Kon het niet laten ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH





Die vlekken op de lens zijn irri  ;D. Zaterdag nog maar wat bij daglicht. Donker is erg lastig voor iemand die niet gehinderd is door enige kennis van fotografie  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: denoontje on January 13, 2011, 23:10:58
staat de set al vast in te spelen ;-)


Net even met behulp van Karla en een meetlint de speakerafstanden (zoals ze nu staan) in de versterker gezet en met de dB meter afgesteld. Morgen de eerste serieuze test  :clapping:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer