HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Jaja het gaat gebeuren! Bjorn komt woensdagmiddag projector en scherm ophangen.
Counting down
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


skyfox

Dit wordt een hele mooie ruimte!! Ik ben razend benieuwd naar het eindresultaat straks. Veel plezier (ondanks de klusdip) en succes met de laatste loodjes  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RalphH

Midnight treat!




We konden ons niet bedwingen al de helft van de stucloper weg te halen  :headbanging:

Quote from: denoontje on January  7, 2011, 14:31:01
cool
Woensdagavond voorpremiere  ;D. Als je nog niets te doen hebt ben je van harte welkom. Kaartje voor de premiere ligt ook klaar natuurlijk!

Quote from: skyfox on January  8, 2011, 01:10:55
Dit wordt een hele mooie ruimte!! Ik ben razend benieuwd naar het eindresultaat straks. Veel plezier (ondanks de klusdip) en succes met de laatste loodjes  :clapping:
Thnx! Morgen echt de laatste klus loodjes, gordijnkoof schilderen en stopcontactjes afmaken. Wacht nog op de kabelsleeve.


En nog even speciaal voor Karla, omdat ze deze zo leuk vindt:  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Heb het al vaker gezegd, maar je kleurstelling is erg mooi. Zeker nu met de vloer 8)

Nog een paar nachtjes slapen en je kan echt gaan genieten... Stelt Bjorn ook de audio meteen in?

Ik kon me trouwens ook niet beheersen ;D

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=1&g_day=12&g_title=Aftellen%20tot%20genieten%20in%20de%20HT!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dank je voor het compliment en de Teller, cool! Dit is een HTForum blijvertje denk ik  :headbanging:.

Wij zijn ook blij dat het totaalplaatje met de vloer ook klopt, dit is wel een beetje wat we in ons hoofd hadden.
Zometeen even de koof schilderen en de kabels fatsoeneren (doosje van Erik komt net binnen). Donderdag of vrijdag komt de stukadoor nog een keer terug, 1 wandje was een niet helemaal gelukt, hij is niet tevreden en doet de hele wand opnieuw.

Over de audio heb ik het met Bjorn nog niet gehad. Instellen is ook nog vrij lastig denk ik omdat de gordijnen nog niet binnen zijn. Ik hang er wel de gordijnen van de slaapkamer ff tijdelijk neer denk ik, maar dan ontbreekt ook een kleed op de grond nog. Maar er wordt vast over gesproken, en ik had jouw instel guide ook al paraat  ;).

Quote from: HTip on January  8, 2011, 10:42:08
Ik kon me trouwens ook niet beheersen ;D

Beheersen is zo moeilijk  ;D
Maar het eind, of eerder het begin is in zicht!!
En dan binnenkort maar eens een M&G doen zodat we ook wat gezichten bij de tekst krijgen, is altijd leuk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January  8, 2011, 11:31:23
Dank je voor het compliment en de Teller, cool! Dit is een HTForum blijvertje denk ik  :headbanging:.
;D

Quote
Wij zijn ook blij dat het totaalplaatje met de vloer ook klopt, dit is wel een beetje wat we in ons hoofd hadden.
Zometeen even de koof schilderen en de kabels fatsoeneren (doosje van Erik komt net binnen). Donderdag of vrijdag komt de stukadoor nog een keer terug, 1 wandje was een niet helemaal gelukt, hij is niet tevreden en doet de hele wand opnieuw.
Goede service! Dat maak je niet vaak me...

Quote
Over de audio heb ik het met Bjorn nog niet gehad. Instellen is ook nog vrij lastig denk ik omdat de gordijnen nog niet binnen zijn. Ik hang er wel de gordijnen van de slaapkamer ff tijdelijk neer denk ik, maar dan ontbreekt ook een kleed op de grond nog. Maar er wordt vast over gesproken, en ik had jouw instel guide ook al paraat  ;).
;) Instellen kan ook zonder de gordijnen en kleed. Het gaat dan puur om level en timing. Akoestiek verandert daar weinig aan. Moet je natuurlijk wel de set hebben staan, maar je hebt nog een paar dagen ;)

Quote
Beheersen is zo moeilijk  ;D
Maar het eind, of eerder het begin is in zicht!!
Ik bedoelde eigenlijk de teller, maar wat je zegt klopt ook! ;)

Quote
En dan binnenkort maar eens een M&G doen zodat we ook wat gezichten bij de tekst krijgen, is altijd leuk.
Zeker leuk! Ik zie wel wanneer we kunnen inschrijven ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

De stukadoor is iemand met hart voor zijn werk. Mooi om te zien, hij kan r uren over praten, geweldig.

Quote
Zeker leuk! Ik zie wel wanneer we kunnen inschrijven ;D

Registrations are open  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January  8, 2011, 11:58:30
De stukadoor is iemand met hart voor zijn werk. Mooi om te zien, hij kan r uren over praten, geweldig.
:worship:

Quote
Registrations are open  ;).
Ok, bij deze dan. Kom ik nog eerder bij jou dan jij bij mij :popcorn:
Lijkt me ook erg leuk om jou en denoontje te ontmoeten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

nice very nice, Dit weekend wel de puibeveiliging regelen ;-)

RalphH

Quote from: denoontje on January  8, 2011, 16:37:13
nice very nice, Dit weekend wel de puibeveiliging regelen ;-)

Die moet ik er inderdaad nog ff inblaffen, maar dat komt goed.

Quote
Lijkt me ook erg leuk om jou en denoontje te ontmoeten 8)

Gezellig! Weekend of doordeweek? Weekend lijkt me het beste idee. Spreek ik hier thuis ook even door nog.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on January  8, 2011, 19:08:57
Gezellig! Weekend of doordeweek? Weekend lijkt me het beste idee. Spreek ik hier thuis ook even door nog.
Weekend is ook voor mij het beste. Een zaterdag of een zondag, als ik maandag vrij ben. Ik hoor het wel... :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Janbo

Quote from: RalphH on January  8, 2011, 01:41:24
We konden ons niet bedwingen al de helft van de stucloper weg te halen  :headbanging:

Dat is een herkenbare dwang  ;D ... Maareh, ziet er allemaal fantastisch uit en een hele mooie afgestemde kleurstelling.  Blijf foto's plaatsen, dan kunnen we er wat van leren  :)

Ben je er trouwens al uit met je led? Die 4700K is best koud lijkt me. Als je kleuren niet mooi uitkomen ligt dat overigens vaker aan de CRI dan aan de kleurtemperatuur. Er zijn mooie led GU10's te koop maar zoals je al aangeeft: duur... En heb je al een lichtslang op het oog?

Succes met je laatste loodjes!

RalphH

Quote from: Janbo on January  9, 2011, 00:49:34
Dat is een herkenbare dwang  ;D ... Maareh, ziet er allemaal fantastisch uit en een hele mooie afgestemde kleurstelling.  Blijf foto's plaatsen, dan kunnen we er wat van leren  :)

Ben je er trouwens al uit met je led? Die 4700K is best koud lijkt me. Als je kleuren niet mooi uitkomen ligt dat overigens vaker aan de CRI dan aan de kleurtemperatuur. Er zijn mooie led GU10's te koop maar zoals je al aangeeft: duur... En heb je al een lichtslang op het oog?

Succes met je laatste loodjes!

Dankje voor het compliment, wij zijn ook super tevreden met de kleuren. Morgen de speakers er maar eens in kruien en de kabels afmaken. Dan komt er natuurlijk ook weer een plaatje bij.

Met de lampen moet ik nog even wat testen, maar echt (daglicht) wit lijkt toch wel het beste over te komen. Met een andere tint verkleuren de muren en plafond op een hele rare manier.
Aan de lichtslang ben ik nog niet toegekomen. Denk dat dit een standaard slang wordt en dan ook weer zo wit mogelijk. Heb wel aan RGB LED gedacht, maar die zijn duur en de kleuren worden waarschijnlijk toch niet gebruikt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

let wel op Ralph een lichtslang is XXXX Watt dus slecht voor je energierekening
Kun je niet snel nog wat kerstledsnoeren scoren

GTDesign

Dat valt wel mee, 16,5 Watt per meter.

RalphH

LED heeft de voorkeur, maar is doorgaans de wat blauwige kleur wit en dat is weer niet helemaal wenselijk.
16,5 Watt valt wel mee inderdaad, maar het snoer is al vlug 9 meter en dan tikt het weer aan. Ik zoek nog ff op t gemak verder, beeld en geluid hebben nu prio.  ;D

@Gé, bijna klaar. Zo snel als jij ging, zo langzaam kwam ik er achteraan  :), maar het is mooi geworden. Nogmaals dank voor het vakwerk en kom eens kijken als je tijd en zin hebt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Janbo

Daglicht is ca. 6000 kelvin, lampen met deze temperatuur worden vaak als koud (en blauwer) ervaren. Zou het toch eens in de CRI zoeken. De standaard lichtslangen geven vaak een wat smoezelig, geel licht dat in de loop van de tijd erger wordt door het omhulsel dat verkleurt. Met RGB led wit maken zou ik niet doen, wordt niet mooi (hoewel je ook modellen RGBW hebt). Een interessante site is http://www.olino.org/

Ben benieuwd naar je volgende plaatje en helemaal met scherm erbij natuurlijk  :sigh:

RalphH

Helemaal langs me afgegaan eens naar de CRI te kijken. Wikipedia staat in een ander tabje open nu  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Interessant, de CRI is zo te zien inderdaad belangrijker dan de kleurtemperatuur, de olino site geeft een goed overzicht van een hoop lampen en hun waardes.
Weer een stapje verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=1&g_day=12&g_title=Aftellen%20tot%20genieten%20in%20de%20HT!!
Moeten nog een paar uurtjes bij eigenlijk, maar het is zo goed als d-day!!

Is nog even niet van foto's gekomen, maar ff een korte update in letters dan maar.
Zojuist de kamer aan kant gemaakt, dweil er doorheen, verwarming aangesloten wat een flinke klus was. Er lekte een pijpje in de bios... Samen met de buurman de boel even uit elkaar gehaald en opnieuw gemonteerd. We hebben weer verwarming  ;D.
Nog wat tijdelijke gordijnen opgehangen om de galm en inkijk van buiten wat te beperken. Qua galm doet het niet heel veel, maar alle kleine beetjes helpen. Vloerkleedje moet nog uitgezocht worden en de permanente gordijnen komen over een paar weken.

Vervolgens de speakers alvast opgesteld en natuurlijk even een cdtje opgezet. Meteen een mega teleurstelling...nul komma nul laag in het midden/op de luisterplek, ahrg!! Bij de speakers meer dan genoeg en langs de wanden ook.
Geprobeerd om niet al te gefrustreerd te zijn en nog maar even dit stukje getypt.

Morgen nog een paar uur werken en dan rond 13:30 Bjorn over de vloer voor scherm en projector, that will lighten things up  ;D. Daarna maar weer verder met de audio. Wellicht heeft Bjorn nog wat tips.

Nu pitten, het is weer mooi geweest.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GTDesign

Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk je speakers uit fase hebt aangesloten. loop heel even je aansluitingen na.

RalphH

Was inderdaad ook het eerste wat ik dacht. Als test even omgedraaid en toen was het goed. Daarna de kabels gecontroleerd (krimpkous er aan 1 plug afgehaald zodat ik de markering op de kabel kon zien (aan speaker zijde) en dat had ik toch goed gedaan. Vanmiddag ook de versterkerkant maar ff loshalen. 't Was laat toen ik die kabels aan het maken was, dus zal me toch wel vergist hebben  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

En anders had Bjorn het wel meteen gesignaleerd ;)

Veel plezier vandaag :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January 12, 2011, 08:25:10
Veel plezier vandaag :pompom:

Dank je, ik heb er zin in!
Gelukkig is het vrij druk hier op t werk (jaja, waarom heb ik dan tijd om te forummen :)), dus genoeg afleiding en de tijd schiet op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer