HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

jammer jammer jammer ;-)

Nog steeds geen foto's van de voorgang en we zijn alweer 11 dagen verder........

Kom op Ralph houd ons niet in spanning.

RalphH

#176
Beetje veel klus overuren gemaakt en is er niet echt van gekomen om wat plaatjes uit te zoeken en op t gemak online te zetten.
Morgenochtend komt de stukadoor een groot deel van de HT op kleur afsmeren, maak ik weer wat fotootjes en zal ik de rest ook meteen posten. De unveiling van de vloer laat nog even op zich wachten tot de plinten en koof afgelakt zijn klaar, dat wordt een spannig moment.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

De heren stukadoors zijn aan het smeren, de koffie is gezet en de koekjes staan er naast, miijn werk is gedaan ;D.
De verwarming moet nog van de muur af, maar gezien de temperatuur moest ik m nu nog maar even laten hangen.

Fotooos!

Kabelgoot afgesmeerd


Begin gemaakt met de ondervloer


Dit wordt m dan


Kabeldoorvoer


Van de gelegenheid gebruik gemaakt ook meteen de gang aan te pakken en de (naar ons idee) lelijke gipslijsten van de muur geslagen
Inmiddels is dat gerepareerd en wordt ook overgesmeerd in ral9010.


Gipsplaten gerepareerd. Inmiddels zijn deze voorgestreken en vandaag komt de kleur erop. Spanneeeend!


Gisteren ook op gordijnenjacht gegaan en wat moois gevonden. De boel was bijna besteld en toen bleek dat de stof niet meer op voorraad was. Erg jammer, want het was een super match met de rest van de kleuren en lekker verduisterend  :pompom:. Nog maar ff verder kijken dus.

Van Bjorn begreep ik dat het scherm inmiddels binnen is en dat de projector volgende week verwacht wordt. Langzaam aan durf ik ook een beetje af te gaan tellen.

Later meer, ik kan niet wachten tot ik de stukloper weg kan halen en het geheel tevoorschijn komt!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ziet er prachtig uit. Erg strak en nu al mooi afgewerkt :thumbs-up: Jammer van die gordijnen, maar dat komt ook nog wel.

Dus vanaf volgende week jouw eerste filmpje in de tuinkamer? Spannend! :popcorn:

Ook mijn countdowntimer in jouw topic?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Dankje!
Ben net beneden ff wezen spieken en het gaat hard en ziet er al weer wat strakker uit.

Counter nog maar even niet, als de projector binnen is moet deze nog gecallibreert worden en tegen die tijd zullen de heren van BB&G wel een afspraak voor het plaatsen van het geheel maken. Gok dat dat wel 2e/3e week van januari zal worden. Hebben we nog ff de tijd wat lampies uit te zoeken.

Dit laatste wordt ook nog een leuke. Toen ik een warm witte lamp op het plafond zette, zag dit er echt te ranzig uit. Werd een soort van vies groen ipv strak grijs. Met (wit) TL licht komen de kleuren het best tot hun recht.
We hadden gehoopt overal LED in te kunnen zetten, enkel die zijn buiten erg moeilijk te vinden, nog niet erg betaalbaar in GU10, wit wit en dimbaar. Misschien GU10 spaarlampen, die zag ik gisteren in de bouwmarkt staan. De standaard witte LEDs zijn ook geen succes, deze zijn wat blauwig namelijk, doet de sfeer en kleur ook niet echt goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kijk dit schiet nu goed op....

Ik ben benieuwd hoe het er in het echie uitziet

RalphH

Anders ik wel.
Straks ff fototje van de muren die af zijn. Hij was nog een paar meter verf vergeten te bestellen  ;D, maar wat er al gedaan is, is vakwerk, superstrak!
Gordijnen nog kunnen vinden (whiehiew), gaan nu ff bestellen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#183
Kleur op de muren!!


Beetje lastig om het verschil tussen wand en plafond te zien, daglicht en een bouwlamp doen dat beter. Plafond is een flinke tik lichter.


En dit gordijntje komt r te hangen. kleur vertekent flink, valt perfect in de reeks van kleuren van muur en plafond
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on December 28, 2010, 16:39:57
jaja, het wordt nog wel eens wat  :satisfied:
Sterker nog. Het ís al wat! Mooie kleuren hoor. En die koof met die spotjes komt nu al ook mooier uit :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Die gaat vandeweek nog wel in de lak, zelfde als plafond. Op de onderkant na dan, die blijft in de muur-kleur.
Denk dat het nog best wel lekker donker is strakkies. 1 wandje linksachter wordt nog wel licht trouwens, om de boel een beetje te breken. Kan altijd nog donker gemaakt worden mocht het teveel storen  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#188
De stukadoors zijn de deur uit, alles is netjes gladgestreken.




De lichte wand is een probeerseltje in het kader van compromissen, hoop ook dat ie nog iets donkerder opdroogt. Mocht het achteraf toch te licht blijken, dan kan er altijd nog een iets donkerder sausje overheen.
De witte verlaging in het plafond wordt nog grijs.
Nog een dag of 2 drogen en dan kunnen de plinten en koof in de verf. Vantevoren het plafond weer ff bijwerken op de punten waar het geraakt is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Bandje waar we voor gingen viel wat tegen, maar er speelde nog een band en die waren erg vermakelijk "the dust connection". Beetje Xystus achtig, melodisch. Zanger leek een beetje op die kerel van Disturbed, Karla ook weer blij  ;D.

Net in de HT alvast 3 stopcontactjes erin gezet, wordt later een keer de dedicated audiogroep.
Nu ff een beetje aan het goegelen hoe ik 1Gbit over mijn dubbele 100Mbit outletje krijg. Zou in de buurt moeten kunnen komen, maar ben r nog niet helemaal uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ziet er erg strak uit. Goeie stucadoors heb je gehad. Is die donkerdere muur je projectiemuur?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Zijn bevlogen vaklui, echt een aanrader. Hadden nogal wat commentaar op het broddelwerk van de vorige was wel humor om te horen. Ze hebben ook een aantal dingen weer netjes gemaakt en hadden qua kleurgebruik hier en daar nog wat tips. We zijn r echt superblij mee.
De donkere wand wordt inderdaad de projectiewand. De lichte wand heeft een dun randje dat naar het scherm staat, ben ik qua reflectie nog een beetje bangig voor, maar aangezien het niet echt wit is, valt het wellicht wel mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Een lichte muur zal sowieso meer licht reflecteren dan een donkere. Of je dat gaat storen zal je proefondervindelijk moeten vaststellen. Als ik een paar zwarte plafondtegels weghaal, dan valt dat meteen op, maar het plafond is dan ook wit...

Deze foto is een test van tijdens de bouw. De voorste tegels zijn niet geplaatst:


Tip: Zo gauw je beamer en scherm binnen zijn, maak een testopstelling...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on December 31, 2010, 08:46:11
Tip: Zo gauw je beamer en scherm binnen zijn, maak een testopstelling...

Als die binnen zijn moet het af zijn  ;D.
Hoewel de gordijnen er dan misschien nog niet zijn. Dus donker maken is dan nog lastigjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on December 31, 2010, 15:28:35
Als die binnen zijn moet het af zijn  ;D.
Hoewel de gordijnen er dan misschien nog niet zijn. Dus donker maken is dan nog lastigjes.
"Af" is een relatief begrip (ben daar een goed/slecht voorbeeld van ;D) En als het je echt stoort ga je echt wel wat aan doen. Als je geen testopstelling kan maken, dan merk je het bij de installatie. Dan is er nog geen man overboord.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Kwast is zo gepakt om het randje van 10 cm te sausen. Stukadoor had dat afgeraden omdat het er wat raar uit zou zien qua kleurstelling. Maar als het irriteert, gaat ie op zwart  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Koof en plinten de afgelopen dagen ook in de lak gezet. In de HT is het verfwerk (op wat herstelwerk na) gedaan. Morgen de stucloper eruit  :pompom:

Kleuren komen hier niet zo lekker op uit.


Dan is dit beter

Hmm, die vlekken op de lens zijn wel irri.

Wat nog te doen....?
- Verwarming ophangen en aflakken. Of het in die volgorde gaat gebeuren weet ik nog niet.
- Eigenlijk ook nog een gordijnkoof maken, maar ben het klussen een beetje zat. Hout ligt 'r al wel...misschien heb ik woensdag weer zin, morgen ff een dagje er tussenuit. Hij mot r eigenlijk toch komen, want de HDMI kabel loopt er achterlangs..
- Stopkontakten/netwerk/tv-radio verder afmonteren.
- Lampies bestellen. Was nog op zoek naar dimbare LED spotjes voor in de koof, maar dan wel met de juiste lichtkleur (vanaf 4700K en up). In Hong Kong wat betaalbaars, dimbaars en met de juiste kleur gevonden, alleen die doet enkel een doos van 200 stuks, dat is wat teveel van het goeie  ;).\
- Ah, lichtslang hoort daar ook bij. Wilde eerst voor LED gaan, maar als ik iets standaards kan vinden met de juiste wit-tint, dan is dat ook goed.
- Kabeltjes fatsoeneren met een mooie sleeve en bananen. Erik heeft al wat info ontvangen, dus dat komt ook goed.
- Wachten op de projector en scherm. Dit was een bezigheid die al begonnen was, maar nu de kamer zo goed als klaar is...wordt het een full-time taak ;D

Als de stucloper weg is volgt er een plaatje met de vloer erbij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Kan me goed voorstellen dat je het klussen een beetje zat bent, maar je bent nu zo dichtbij. Een dagje even niets doen helpt heel goed. Dan kan je er weer tegenaan en zul je zien dat je binnen no-time de ruimte klaar hebt. Dan begint het (lange) wachten totdat je film kan kijken...

Tussenresultaat ziet er prima uit. Mooie kleurencombi. Ben erg benieuwd naar de vloer.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on January  3, 2011, 22:08:09
Tussenresultaat ziet er prima uit. Mooie kleurencombi. Ben erg benieuwd naar de vloer.

Anders ik wel, heb me redelijk moeten bedwingen da spul niet van de grond te rukken.

Dagje iets anders zal goed doen, woensdag klaar dan maar  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer