HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on December 10, 2010, 23:02:10
Die heb ik ook (gehad), maar dat zijn geen locking bananen en de bus was te smal voor de kabel. Is wel een goed alternatief als je niet al te dikke kabel hebt. Punt is nl. dat die schroefjes volledig moeten kunnen verzinken, anders kan de kap er niet worden opgedraaid.

Same here. Ik heb ze ook gehad maar inmiddels alles vervangen door locking banana's van W&M. Werkt echt vele malen beter en makkelijker.

De versie die hierboven staan heb ik aan een vriend van mij gegeven omdat hij een dunnere kabel gebruikt. Voor hem werken ze perfect.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

De kabel die er nu in ligt, is niet te dik (Oehlbach 2.5mm2 met dank aan Thuur). Ik zal eens kijken, anders voorlopig bare-wire tot ik weer geld (over) heb voor een upgrade, er gaat nog genoeg geld in zitten voordat de kamer klaar is. Elke keer die ritjes naar de bouwmarkt zijn funest haha.

Net weer terug van de verfwinkel. Bleek dat de verf voor het plafond net in de overgang tussen een basis wit en iets donkerders zit. Moet je meteen weer een basisverf pakken die 2x zo duur is, grr.
Vlug nog 1 van de laatste kruip acties onder het huis gedaan. Het netsnoer voor de sub was binnen vanmorgen en die moest nog onder de grond.

Ga nu de mdf koof ontvetten, schuren en afkitten op de overgang naar het plafond.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Koof ontvet, geschuurd en de spijkergaatjes die ik even over het hoofd had gezien dichtgesmeerd.
Gronden doe ik morgen wel. Heb 'r nu voor gekozen de vloer dicht te smeren, die moet toch het langst drogen.
D'r begint langzaam schot in te komen...

ff met een glaasje wijn en de voetjes op de bank wachten tot we naar bed kunnen.  :bigsmile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Vandaag weer iets minder opgeschoten dan gehoopt.

Oude verwarmingsbuizen afkoppelen zat nogal tegen. Mazzel dat de bouwmarkt open was voor wat noodreparaties. Grrr, waterballet ;D.
Na het gepruts, wel de koof af kunnen kitten tegen het plafond en een begin gemaakt met het schilderen daarvan. Kleurtje is nog best donker als ik het zo bekijk, had m lichter verwacht. Mij kan het niet donker genoeg zijn natuurlijk, maar toch anders als ik had ingeschat.
Zal straks ff wat fotootjes doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Ploatjes:

Vloer afgesmeerd:



Plafond voor de helft geverfd, het is toch wel een beetje veel donkerder als verwacht...:


Inmiddels het plafond helemaal gedaan. Morgen of overmorgen nog een keer om het dekkend te krijgen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

hoe donkerder hoe beter!

schiet op zo

Wanneer komt de vloer?

RalphH

De ondervloer ligt er bijna in. Vanavond weer verder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

R

Mooie stappen dit! Volgmodus aan.. veel succes en plezier.

RalphH

Quote from: R on December 15, 2010, 12:38:13
Mooie stappen dit! Volgmodus aan.. veel succes en plezier.

Dank je, het begint zijn eind te naderen. Zaterdag komt de stukadoor en volgende week wordt alles in kleur afgesmeerd. Dan is het enkel nog lampies, gordijnen en vloerkleedje aanschaffen.
Voordat de stukadoor komt overigens nog wel een gordijnkoofje maken, aiai, krap in de tijd  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on December 15, 2010, 12:47:10
Dan is het enkel nog lampies, gordijnen en vloerkleedje aanschaffen.


eeehhh en de projector dan ????

RalphH

Gheghe, ohw ja  ;D.
BB&G net een mailtje gestuurd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

hebben ze weer een goed maand richting het zuiden ;-)

HTip

Het gaat nu snel. En hoe donkerder het plafond hoe beter. Heb je minder last van lichtreflectie.

Welke projector ging je ook weer krijgen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Hoe donkerder hoe beter inderdaad, enkel het was de bedoeling dat ie wat lichter zou worden ivm het aanzien van de kamer. Was toch een beetje een compromis eigenlijk.
Ach, we zien wel hoe het bevalt, ik vind het nogal vlug goed, enkel de vrouw des huizes mag er ook nog wat van vinden natuurlijk.

De projector wordt de TW5500 van Epson. JVC was wel net wat mooier, maar ook net wat prijziger ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ach je kan altijd mijn ruimte laten zien en zeggen: "Kijk schat, deze ruimte is pas echt donker (aan de voorkant)". Dan valt alles wel mee.

De TW5500 zet ook een prachtig plaatje neer hoor en kan je dus prima film mee kijken. JVC is voor de meesten van ons eigenlijk alleen in de 2e handsmarkt redelijk te betalen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on December 16, 2010, 08:45:01
Ach je kan altijd mijn ruimte laten zien en zeggen: "Kijk schat, deze ruimte is pas echt donker (aan de voorkant)". Dan valt alles wel mee.

Gheghe, black eye candy.

Quote from: HTip on December 16, 2010, 08:45:01
De TW5500 zet ook een prachtig plaatje neer hoor en kan je dus prima film mee kijken. JVC is voor de meesten van ons eigenlijk alleen in de 2e handsmarkt redelijk te betalen... ;)

Ik mag hopen dat ik daar prima film mee kan kijken!  :)
Jouw oude projector heb ik inderdaad laten schieten  :nervous:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Aiai, nou begint het kriebelen, jeuken, nagels bijten etcetc...

Projector TW5500 en scherm Lumene Movie Palace 240c zijn besteld bij BB&G.

Aiaiai  :pompom: ;D :crazy:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kijk dat zijn stappen!

Wanneer komen ze aan?

RalphH

Het is nog te vers, nog geen idee. Maaaar zodra ik het weet, weten jullie het ook.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on December 16, 2010, 09:32:03
Gheghe, black eye candy.

Ik mag hopen dat ik daar prima film mee kan kijken!  :)
Jouw oude projector heb ik inderdaad laten schieten  :nervous:
Ik vergeef het je ;D

Quote from: RalphH on December 16, 2010, 09:59:30
Aiai, nou begint het kriebelen, jeuken, nagels bijten etcetc...

Projector TW5500 en scherm Lumene Movie Palace 240c zijn besteld bij BB&G.

Aiaiai  :pompom: ;D :crazy:
Mooie aankoop! En nu begint voor jou het wachten :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

krijgen we hier ook zo'n afteller?

HTip

Quote from: denoontje on December 16, 2010, 20:16:22
krijgen we hier ook zo'n afteller?
;D Moet je wel een leverdatum weten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Is inderdaad een scôn klokske wa ge het stoan.  ;)

Leverdatum daarvoor is inderdaad een pré, nog even wachten dus.

Net de vloer half gelegd. Ge-eindigd met een hardgrondige vloek, een beschadigde vinger en een vernacheld plankje.
Bummer  ;D.

Morgen wat plaatjes als ik er toe kom.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Ach, het kan niet altijd meezitten. Je moet eens weten hoeveel wondjes, e.d. ik heb opgelopen met de bouw van de HT :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Part of the fun idd. Baalde alleen ff dat mijn grotegatenboor hapte, doorschoot en mijn mooie kabelgat naar de filistijnen hielp. Niets onoverkomelijks, maar toch weer een gevalletje jammer.
Morgen weer een dag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer