HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

#75
Yup, hier moet ik nog even een mooi pijpje voor verzinnen. wellicht twee 3/4e pijpjes langs elkaar. niet zo hoog, maar wel breed voor de stekker.
Alle kabels wil ik overigens via metalen grommets uit de grond laten komen.
Deze: In deze kleur ook.
Vloer wordt een noten achtig laminaat:

Kabels voor netwerk en TV/Radio liggen al onder het huis, van de HT naar de meterkast en komen al netjes in de muurdozen uit.
Straks 4x UTP uit 2 dozen in de kamer en 1x TV/Radio.
Morgen komt er 4mm2 installatiekabel binnen tbv een toekomstige aparte groep voor audio. Moet nog een keer een nieuwe groepenkast komen, maar dan ligt de kabel vast naar de HT.

Nou is het mooi geweest, beetje kapot en morgenavond nog richting Heerhugowaard voor een concert van Arch Enemy  :headbanging: :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

celerontje

Dat gaat absoluut niet lukkken met HDMI, zulke dunne pijpjes, komt niet door bochten heen met de connector.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

#77
Quote from: celerontje on October 21, 2010, 22:12:58
Dat gaat absoluut niet lukkken met HDMI, zulke dunne pijpjes, komt niet door bochten heen met de connector.
Ik had het idee om van 2 dunnere pijpjes, 1 brede te maken. Beide open zagen en dan aan elkaar te prutsen. Krijg je een soort van ovale pijp.
't Was maar een idee  :hehe:

Ach en anders maar een dikke slang de grond in. Moet ff kijken of ik dan niet te vlug op de betonnen broodjes zit. Zit nl geen dikke dekvloer in.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Madhouse

Quote from: RalphH on October 21, 2010, 22:16:22
Ik had het idee om van 2 dunnere pijpjes, 1 brede te maken. Beide open zagen en dan aan elkaar te prutsen. Krijg je een soort van ovale pijp.
't Was maar een idee  :hehe:

Ach en anders maar een dikke slang de grond in. Moet ff kijken of ik dan niet te vlug op de betonnen broodjes zit. Zit nl geen dikke dekvloer in.

Hoeveel ruimte heb je? Indien genoeg ruimte zou ik gewoon een 40/50mm PVC pijp aanleggen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Precies, niet onnodig gaan rommelen bij zoiets.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Quote from: celerontje on October 21, 2010, 22:34:07
Precies, niet onnodig gaan rommelen bij zoiets.

Helemaal mee eens, maar ik twijfel of ik ueberhaupt 4 cm heb voordat ik op de broodjes zit...Is echt maar heel klein laagje beton wat er bovenop zit. Zal het van het weekend eens proberen te achterhalen adv het gat naar de kruipruimte.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

celerontje

Kan je de boel niet door de kruipruimte laten lopen? Ideaal voor kabels!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

In het voorgedeelte wel, in de uitbouw niet, die is op t zand gebouwd, anders was dat ideaal geweest inderdaad, geen gezeur met sleuven frezen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Robbert54

anders een 40/50mm afplatten, dan behoudt je toch de breedte van de buis
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

RalphH

Goed idee, dat was nog niet in me opgekomen.
Thnx!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on October 21, 2010, 16:43:20
Wil je helemaal fancy, dan ben ik nog wel wat tegengekomen. 2 plankjes MDF waartussen isofix zit. Maak je dan aan de muur met klemmetjes die je tussen de planken in het isofix prikt. Minimale koppeling.

Hoe heet dat spul? :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Het gaat hier om Isofix Pro regels: http://www.weston.nl/files/BrochureIsofixProfesional.pdf
Volgens mij ook wel van andere fabrikanten te krijgen. Zou ik moeten checken, heb thuis nog wel ergens een linkje staan denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: RalphH on October 22, 2010, 09:56:58
Het gaat hier om Isofix Pro regels: http://www.weston.nl/files/BrochureIsofixProfesional.pdf
Volgens mij ook wel van andere fabrikanten te krijgen. Zou ik moeten checken, heb thuis nog wel ergens een linkje staan denk ik.

Thanks!! De plaatjes in het PDF-je maken het verhaal wat duidelijker. Mooi spul inderdaad.
Als je de links nog hebt .... graag!  ;D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

he Ge is weg maar geen update van pics....dat kan toch niet
Maak ons blij !  ;-)

Benieuwd of ik je na de kabel demo gister op een believer spoor heb gezet...

In iedergeval konden we qua beeld uit 15 HDMI Supra en die van jou eigenlijk geen verschil ondekken al waren we even op een verkeerd spoort gezet daar hdmi1 en hdmi2 op een andere memeory ingesteld waren (IFS en niet IFS calibratie)

RalphH

#89
Je hebt helemaal gelijk, maar t was hier ff drukjes de laatste dagen nog.
Net de verwarmingsmonteur over de vloer gehad. Pijpen vanuit de woonkamer waren gewoon bijna helemaal doorgerot...In het plafond, kon ik dus niet zien. Echt mazzel gehad, hij trok ze zo kapot, voor tzelfde geld waren ze uit zichzelf geklapt.

Ga zo ff foto maken en proberen de plek van de sub te bepalen.

Had nog even een stukje over de kabeltest willen schrijven, maar je bent me voor. En een believer...? A bit closer to it. :)
Was zeker een leerzame avond.
Deel 2 met de voedings-kabel ook. Fase goed pluggen maakte veel verschil zeg! De verschillen in voedingskabel waren voor mij wat minder hoorbaar.
Wederom een geslaagde avond.
Zag gisteren je mail over de luidsprekerkabel voorbij komen, ziet er goed uit, ik ga straks even kijken of ik zoveel nodig heb en dan hoor je het.

Foto's volgen dus!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#90
Deur ook klaar:




En....
Waar de hell gaat die sub komen???


Gé is dus klaar. Heel goed bezig geweest!! Nog wat extra stroompuntjes geregeld voor een lichtslang boven de koof, deur gefixt, helemaal netjes afgewerkt met een mooie lijst rondom.
Vakwerk!
Nou ik aan de gang.

Eerste blunder is al gemaakt  ;D.
Mooi een paar pijpjes getrokken voor netwerk, coax en installatiekabel tbv aparte groep voor audio...pijpje te dun voor de installatiedraad van 4mm2. Grr. Dat wordt nog één en ander loshalen.
Achja, zal wel niet het enige zijn waar ik nog tegenaan ga lopen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Hmmm, na wat schuiven kom ik tot de conclusie dat de sub het beste uitkomt op de plekken waar dat ie practisch gezien wel kan staan.
Enige goede plek lijkt naast de bank tegen de muur te zijn...en daar staat net de bank als de kamer niet als HT gebruikt wordt. aiaiai.

Ralf van RA Subs heeft me al een aantal nuttige tips gegeven en wellicht veranderen er nog dingen als de ruimte verder af is.
D'r komt nog een laminaatje op de huidige vloer, een kleedje, gordijnen en de gipsplaten worden nog dichtgesmeerd. Wie weet wat dat nog allemaal doet.

Ik ga in iedergeval de vrouw des huizes vast langzaam voorbereiden dat er misschien wel één stoeltje of metertje bank opgeoffert moet worden voor het ultieme laag  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GTDesign

ja het was een klus voor die deur erin te krijgen...de deur is namelijk groter dan het gat.  :eh:

Je krijgt die 4 mm2 er wel door alleen heb je volgens mij een vmvk kabel aangeschaft die er weaarschijnlijk niet doorheen kan.
Gewoon 3 losse aders van 4mm2 erdoor trekken moet lukken. Maar 3 X 2.5 m2 is ook voldoende hoor.

RalphH

Vroeg me al af inderdaad hoe je die deur voor mekaar had gekregen. We zijn er erg blij mee, bekleding is ook mooi.

Wat de kabel betreft was 4mm2 wellicht wat enthousiast.
Ik had de 150+kV expert hier in huis gevraagd wat ik moest pakken. Ze had waarschijnlijk liever nog meer koper gehad  :headbanging:, maar dit leek haar voor de huidige toepassing prima.
Het is inderdaad een wandkabel (vmvk?), zitten 2 isolatielagen overheen, kan er wel eentje afhalen denk ik en dan gaat ie makkelijk door de buis heen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#94
Toch de hele boel maar even weer naar beneden gesleept om op een realistische manier 1 en ander te kunnen test. Hierbij hoort ook een extra ingelast herrie-testje met de buren. Heb me aan 1 kant een beetje vergist in de constructie van hun huis...Was uitgegaan van 2 aangrenzende spouwmuren, maar was vergeten dat de huizen versprongen liggen en dat van de rechter buren een aanzienlijk gedeelte gewoon een enkele betonwand is voordat hun uitbouw (met spouw) begint..Oeps.

Verder ben ik nog wat met de subopstelling bezig geweest en kom tot een paar vragen die ik voor het gemak maar hier heb gepost.

Ploatjes:




EDIT:
Helemaal vergeten, de vloer wordt volledig anders. Het wordt een zeer donkerbruine, tegen het zwarte aan, laminaat vloer. JOEPIEE nog donkerderder in de kamer straks!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Madhouse

Toch zou ik wachten tot de ruimte helemaal af is en dan gaan plaatsen met je apparatuur. De omgeving veranderd nog (vloer, muren ed. Misschien een kleed) waardoor het geheel weer heel anders gaat klinken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

Quote from: denoontje on November  2, 2010, 21:50:00
oeps, en nu?
Hmja, wellicht nog een muurtje extra isoleren..

Quote from: Madhouse on November  2, 2010, 21:58:03
Toch zou ik wachten tot de ruimte helemaal af is en dan gaan plaatsen met je apparatuur. De omgeving veranderd nog (vloer, muren ed. Misschien een kleed) waardoor het geheel weer heel anders gaat klinken.
Definitieve plaatsing natuurlijk als de boel af is, maar ik hoopte de kabel goten/pijpjes toch wel zo dicht mogelijk bij de uiteindelijke plek uit te kunnen laten komen zodat er straks niet alsnog overal kabels langs de plinten liggen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

In je huidige opstelling zal de nagalm gezorgd hebben voor een versterking van het geluid. Met de juiste akoestische maatregelen zal dat een stuk minder zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

De sub plaatsing kan dan nog heel sterk veranderen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer