HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

DeWalt is toch niet weg te filteren, staat midden in de kamer   ;D
 

 
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LittleNinja

Erg gaaf project weer! Komt er een houten vloer in?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RalphH

Thnx, hoop dat het ook zo gaaf wordt als we denken.
Het wordt waarschijnlijk een laminaatvloer. Mooie houten vloer is toch wat kostbaar en de vraag welk bos er omgehakt is speelt ook een beetje mee.
Flink wollen kleed erop en een royaale lengte aan gordijnen zullen de kamer wat zachter moeten maken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GTDesign

En dat glaasje wijn is makkelijker op te ruimen... :D

Madhouse

Wow, dit HT beloofd veel goeds! Gaan we lekker volgen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

kermit

Quote from: Blue-Eyes on October 11, 2010, 18:18:46
Dewalt forum :D :D


Altijd leuk om de progressie te zien middels foto's!
De naam de walt klinkt bekend in de oren. De walt heeft een gatenkaas gemaakt van mijn muur. :D

denoontje

Ga je een maandje op vakantie en wat blijkt.... dit schiet op man!
Goed werk en wil 'm graag mee komen inwijden...

Maar natuurlijk wel veel meer foto's plaatsen (anders heb ik er nog wel wat voor je van de vakantie ;-) )

greetz

LittleNinja

Ik zou zelf ook voor laminaat gaan. Het is wellicht wat mooier om een echte houten vloer te plaatsen maar laminaat heeft toch ook z'n voordelen. Makkelijk in onderhoud, eenvoudig te plaatsen, veel variaties mogelijk... En als je het eens zat bent is het een kleinere investering om nieuw neer te leggen. Houten vloeren laat men veelal tot vervelens toe liggen... :D

Ik heb ooit "vloeibaar behang" gezien, wat ook de nodige dempende eigenschappen heeft. Dit is een soort smeerbaar behang wat ook nog eens makkelijk hersteld kan worden na beschadiging.

Wanneer verwacht je klaar te zijn met dit project?

Quote from: RalphH on October 11, 2010, 19:34:59
Thnx, hoop dat het ook zo gaaf wordt als we denken.
Het wordt waarschijnlijk een laminaatvloer. Mooie houten vloer is toch wat kostbaar en de vraag welk bos er omgehakt is speelt ook een beetje mee.
Flink wollen kleed erop en een royaale lengte aan gordijnen zullen de kamer wat zachter moeten maken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RalphH

Quote from: GTDesign on October 11, 2010, 19:36:53
En dat glaasje wijn is makkelijker op te ruimen... :D

Was inderdaad één van de vereisten van de kamer  :smile:. Compromissencompromissen, maar het komt helemaal goed.

QuoteWanneer verwacht je klaar te zijn met dit project?
Gé gaat als een dolle, het afwerken zal wat langer duren omdat ik dan zelf aan de bak ga, moet even kijken of ik nog wat vrij kan ritselen.
Hoop eind november een heel eind te zijn.
Vloeibaar behang ken ik niet, maar zal me er eens in verdiepen, nu kan het nog.

QuoteGoed werk en wil 'm graag mee komen inwijden...
Check, bij deze sta je op de lijst.
Had je al ff gemist, wist niet dat jullie zo lang weg zouden zijn, hoop dat het een goeie was.
Binnenkort ff afspreken voor de beugeltjes. Vanavond een buurt beveiligings/preventie bijeenkomst gehad, nuttige tips opgedaan om het gespuis te verstoren. Binnenkort nog een thuisbezoekje van een preventie expert.


Woensdag kabel overleg met Gé en keuze van afwerking van de schuifdeur. Zucht, nog 2 hele nachtjes slapen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Leuk, weer een dedicated HT van Gé. Aan het ontwerp te zien gaat het mooi worden.

Heb je, op de vloer na, nog akoestische aanpassingen gepland? Je hebt dan wel geen galmbak als Gé klaar is met de minerale steenwol, maar absorptie is slechts één van de factoren waar je rekening mee moet houden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ik ben zelf ook helemaal enthousiast. Gisteren heeft de koof een duidelijke vorm gekregen en dan zie je de ruimte zich wel vormen.

Van de galmbak ben ik me bewust. Oplossingen hiervoor moeten zich mettertijd gaan vormen.
Het begin is in iedergeval flink wat meters velours gordijnen en een kleed. Vanaf hier wordt het verder kijken naar wat practisch en financieel gezien mogelijk is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DD2

Mooi formaat ruimte!  ben benieuwd naar het eindresultaat straks..

RalphH

Anders ik wel  ;D.

Wat ik overigens nog niet had gepost is de apparatuur die in de ruimte komt te staan.
Bij deze een overzichtje:

Versterking: Marantz SR7001
Front: Tannoy 615
Rear: Tannoy 609
Center: Boston Acoustic VR12
Sub: BK XXLS400 DF

Bron:
Vooralsnog wordt het geheel voorzien van beeld en geluid door een HTPC met daarin een HD5770 en gecombineerde HDDVD/blu ray speler.

Nog aan te schaffen:
Scherm en projector. Op dit moment staan op het verlanglijstje de Epson TW5500 en een scherm van Lumene (ongeveer 240 breed).
Kabeltjes. Wordt niet heel veel bijzonders, fatsoenlijke koperkabel moet voorlopig het werk gaan doen. Wat HDMI betreft ben ik aan het kijken naar een 15m kabel van hdcable, de infiniusHD. Iemand ervaring mee?

Niks vergeten geloof ik.

Ik denk er wel over over om 7.1 voor te bereiden, in iedergeval 2 extra pijpjes in de vloer te leggen. Je weet ooit nooit wat er nog voor ideeen komen in de toekomst.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on October 11, 2010, 23:12:38
.
Vloeibaar behang ken ik niet, maar zal me er eens in verdiepen, nu kan het nog.
Check, bij deze sta je op de lijst.

--> mooi!

Had je al ff gemist, wist niet dat jullie zo lang weg zouden zijn, hoop dat het een goeie was.

Och 28 dagen vliegen voorbij hoor ;-)
Maar goed uitgerust!

Binnenkort ff afspreken voor de beugeltjes.


--> Doen we

Vanavond een buurt beveiligings/preventie bijeenkomst gehad, nuttige tips opgedaan om het gespuis te verstoren. Binnenkort nog een thuisbezoekje van een preventie expert.

Geef de tips maar door ;-)


Woensdag kabel overleg met Gé en keuze van afwerking van de schuifdeur. Zucht, nog 2 hele nachtjes slapen.


gogogo

denoontje

ps

op het forum staat een epson 5000 en een jvc te koop.
Is die laatse niet iets (van HTiP) voor je.
Major apparaat natuurlijk

Geeft weer wat rek in je budget wellicht

denoontje

ps2

Als je 7.1 voorbereidt, let wel op dat de surround bij 5.1 anders staan als 7.1. Lijkt me datje dan 4 pijpen moet leggen/voorbereiden ;-)


HTip

Bedankt denoontje!

15m HDMI-kabels die probleemloos een mooi HD plaatje neerzetten zijn er niet veel. Met die afstanden wordt de Supra HF100

Wat de 5.1/7.1 buizen betreft, zou ik dan voor beide mogelijkheden de buizen leggen, dus 6 in totaal voor de rears.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Ga ik morgen ff op mijn gemak bekijken allemaal. Werk ik het topic ook weer bij, dr zijn gister flink wat gipsplaten op de muur gekomen namelijk.
Vandaag nog maar weer eens voor de vloer kijken en beginnen met wat kabels trekken.
Voorbereiden 7.1 moet ik eens over denken, had me niet zo gerealiseerd dat de speakers dan flink anders komen, gok dat dat met de tuindeuren niet uit gaat komen...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Dit is wel een goed artikel waarin 5.1 en 7.1 wordt uitgelegd.

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/129023.html

Ben benieuwd naar de vorderingen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

ik heb trouwens 15m hdmi van Supra (via BB&G)..

Kan je deze niet laten testen want hij ligt wat te veel tussen de vloerplaten....

RalphH

Heb 15 m InfinityHD van hdcable besteld, is onderweg. Ben wellicht wel geinteresseerd in een vergelijkend waren onderzoekje als je zin hebt. Ben toch wel benieuwd of ik verschil ga zien.
Foto'tjes worden op dit moment geupload :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

kan bj mij altijd als je zin hebt.

zie nog niets qua foto   :tongue2:
:-P

RalphH

The Man in actie:


Er begint wat vulling te komen, hier zullen de buren blij mee zijn:


En electrapijpjes!



De eerste gipsplaten. Jammer, al dat mooie regelwerk niet meer te zien



Morgen even aan de slag met het trekken van wat kabels door de kruipruimte.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: denoontje on October 16, 2010, 18:39:57
kan bj mij altijd als je zin hebt.

zie nog niets qua foto   :tongue2:
:-P

Pff, je bent net zo ongeduldig als ik  ;D

Je hoort het zodra de kabel binnen is! Neem ik meteen het anti-dievenspul mee.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Dat gaat lekker daar. Goed dat Gé het zo goed isoleert. Wat is de planning?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive