HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Fingers crossed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Staaled

Woah ! Hoop dat het meezit. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

#3427
Vooralsnog niet, Epson geeft vooralsnog geen enkele reactie op mijn vraag (3x gesteld inmiddels) of de prijs van die unit wel reeel is. Enige wat ik terugkrijg, is dat ik m moet laten repareren als ie het niet doet, tja, dat snap ik.

Ik wacht het maar weer af.

Pest is natuurlijk ook dat ie 2ehands uit UK komt. Wel bij een winkel vandaan, dus daar zal ik ook nog een bericht aan wagen. Maar dat betekent wel dat ik in NL geen poot heb om op te staan, wettelijk gezien. Verkoper is nl verantwoordelijk voor het verzorgen van een oplossing, niet de fabrikant. Bizar eigenlijk...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Epson says "no".
Ze kunnen niets tegemoet komen mbt het onderdeel.

Ben nog in contact met de winkel in de UK waar ik m destijds heb gekocht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

joostb


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

denoontje

Quote from: RalphH on February 10, 2022, 11:53:57
Epson says "no".
Ze kunnen niets tegemoet komen mbt het onderdeel.

Ben nog in contact met de winkel in de UK waar ik m destijds heb gekocht.
Kunnen niet....willen niet duzz
Echt k

Zelfs geen korting op een evt nieuwe?
Nieuwe serie is goedkoper dan reparatie[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Nope, wenste me ondanks alles wel fijne dag toe. Jeuj...

Winkel in de UK gaat kijken of ze nog iets kunnen, dat is alvast netjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on February 10, 2022, 17:15:27
Nope, wenste me ondanks alles wel fijne dag toe. Jeuj...

Winkel in de UK gaat kijken of ze nog iets kunnen, dat is alvast netjes.

da's netjes.

vik

Jammer dat het zo gelopen is Ralph. Mocht U.k. de kans bieden hem terug te sturen voor reparatie hou rekening met douane geneuzel en papier werk.

Ik hoop op een goede afhandeling!


Quote from: RalphH on February 10, 2022, 17:15:27
Nope, wenste me ondanks alles wel fijne dag toe. Jeuj...

Winkel in de UK gaat kijken of ze nog iets kunnen, dat is alvast netjes.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RalphH

Thnx voor de tip Vik. Ja als het heen en weer sturen wordt, wordt het een dingetje. Waarschijnlijk wel goedkoper dan hier de nieuwe unit aftikken  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Stel het is zo dat ze hem in de UK repareren onder coulance of wat dan ook, dan moet de verzender in de UK ook aangifte van doen en bij de waarde dan ook enkel de waarde van de reparatie invullen, dan betaal je gewoon de belasting over deze prijs, net zoals je in NL ook zou doen.
Stel ze zetten er €10K neer bijvoorbeeld wat ie ooit nieuw gekost heeft, tja dan betaal je ook gewoon €2K belasting over je eigen projector, leg dat maar eens uit aan de douane.... gaat je niet lukken :(
Enige nadeel is wel, stel er zou ik beschadigen tijdens transport, ben je (of de verzender) ook enkel verzekerd voor de opgegeven waarde op de papieren.

Maar hoop echt dat je tot een nette oplossing komt hiermee, echt zuur dit!  :crazy:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Klote voor je zeg...

Misschien een idee: Kan het bedrijf waar je de LS10500 heb gekocht je wegens coulance geen nieuwe LS12000 leveren voor (hun)inkoopsprijs.
Dan hebben hun het netjes afgehandeld en kost het hun geen geld en ben jij heel wat minder kwijt dan deze absurd dure reparatie.
Zouden ze daar eenmalig in mee gaan denk je?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RalphH

Nog geen idee, zullen zien. Ik vind het ook nogal verspilling om het ding maar af te danken. Dat rijmt niet geheel in mijn hoofd zeg maar  :).

Zal ook rechtsbijstand nog ff checken als UK te lastig wordt, of je hier in NL toch een fabrikant nog op 1 of andere manier iets kan laten doen. Ik geef het nog niet op zeg maar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Voor de zekerheid nog een keer de exacte beschrijving van het geheel opgevraagd en het blijkt dat de hele optical engine vervangen moet worden. Ik begreep initieel enkel de "lamp".
Dit verklaart wel de hoge prijs, blijft onacceptabel na de beperkte tijd dat het apparaat gedraaid heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Ik lees op AVS dat redelijk veel mensen met lasers op een gegeven ogenblik last krijgen van dit optisch blok. Niet perse met Epson maar ook met Sony/JVC.
De nieuwe laser van Epson heeft dan wel echt een hele mooie garantie.
Maar dit is natuurlijk wel gewoon klote, dat je na zo een korte tijd/uren je projector die MINIMAAL 20.000 uur mee zou moeten gaan in de "prullenbak kan gooien". Succes met wat je gaat doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GPO

maar ff serieus; hoe oud is deze PJ? Die lasers moeten toch enorm lang meegaan zonder problemen; dit soort issues zou ik juist niet met een laser verwachten.

Je kunt wat dat betreft beter dan een nieuwe laser PJ van Epson kopen; die zijn goedkoper.

Echt een bizarre situatie dit.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Quote from: reza on February 11, 2022, 12:52:10
Ik lees op AVS dat redelijk veel mensen met lasers op een gegeven ogenblik last krijgen van dit optisch blok. Niet perse met Epson maar ook met Sony/JVC.
De nieuwe laser van Epson heeft dan wel echt een hele mooie garantie.
Maar dit is natuurlijk wel gewoon klote, dat je na zo een korte tijd/uren je projector die MINIMAAL 20.000 uur mee zou moeten gaan in de "prullenbak kan gooien". Succes met wat je gaat doen.

Thnx.
De winkel waar ik 'm heb gekocht gaat me een aanbieding doen op wat nieuws. Dit zal echter nog steeds een flinke smak geld zijn natuurlijk en wat doe ik dan met de LS...tja..

Quote from: GPO on February 11, 2022, 16:29:23
maar ff serieus; hoe oud is deze PJ? Die lasers moeten toch enorm lang meegaan zonder problemen; dit soort issues zou ik juist niet met een laser verwachten.

Je kunt wat dat betreft beter dan een nieuwe laser PJ van Epson kopen; die zijn goedkoper.

Echt een bizarre situatie dit.

Bouwjaar is 2017.
Ik begrijp nu dat het euvel in de optical unit zit, mij niet duidelijk meer in welk onderdeel daarvan dan. Die unit (partnr 1710708) betreft zo ongeveer de hele binnenkant van de projector, moederbord en al.

Een nieuwe LS is idd stukken goedkoper, hou ik nog een hoop geld voor bier over zelfs. :-).
Maar ik zal me eerst goed op garantie enzo bezinnen voordat ik nog eens zoiets aanschaf. Eens kijken wat dat wat reza benoemde inhoudt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

De nieuwe Epson heeft 7000 uur of vijf jaar garantie garantie volgens mij, dat is dus behoorlijk.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Inmiddels is via een ander topic Frank te hulp geschoten. Hij heeft aangeboden om met Epson te schakelen en eventueel zelf met een aanbieding te komen.

:thumbs-up: :thumbs-up:

To be continued.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#3449
Even mezelf quoten vanaf hier

Quote from: RalphH on February 23, 2022, 14:46:57
Een nieuwe LS12000B staat via Frank en Annewiek bij Epson in bestelling.

Nogmaals dikke pluim voor jullie hulp en een :thumbs-up: voor Epson NL voor de medewerking.

De anderen die hier gereageerd hebben, dank voor het meedenken/leven :) :thumbs-up:

En ik zou haast mijn schatje vergeten te bedanken/benoemen for putting up with this shit ;D
Ze geniet ook van de ruimte, is wel veel minder kritisch (op de kleur van de projector na dan) maar sponsort even hard mee aan alle goodies. Lucky MF me, anders was dit niet gelukt zeg maar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer