24 serie

Started by dalmvis, July 10, 2009, 21:46:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dalmvis

Dag allemaal,

Moet even wat ' kwijt'  hier, alhoewel ik weet dat dit geen forum is voor 'psychische problemen'    ;), toch ff dit.
Heb nu een aantal delen 24 gezien (episode 1 t/m 3) en ben nu met deel 4 bezig (met alweer iest met kernreactors ) .
Nu heb ik al discussie met een collega, maar wil eens wat weten: soms erger ik me groen en geel aan het (grote) James Bond gehalte, oftewel: Jack Bauer gaat maar door ...(of zijn collega's) , net in de hals geschoten (anesthesie gehad, loop je dan een paar uur later uit het ziekenhuis?, ik dacht het niet !) of vele schietgevechten, nauwlijks een schrammetje en ik kan wel heel lang door gaan. `eten den drinken doet men nauwlijks in 24 uur en slaapgebrek? Oh ja, zullen jullie zeggen: het is een FILM ! OK, mee eens , maar soms zijn de situaties wel erg 'toevallig'  en is de realiteitszin ver te zoeken. (infiltratie in zo'n hechte , en ik neem aan goed onderzochte/doorgelichte unit, lijkt me vrijwel uitgesloten. Althans, zoals de makers het brengen.) Sorry, heb nu even niet een rij voorbeelden meer bij de hand, gaat even om het IDEE.

Oh ja, voordat ik de hele fanclub :P 24 over mee heen krijg: ik heb er over het algemeen wel PLEZIER van (als ik even sommige irritaties wegdruk) en vindt het over het algemeen razend spannend gedaan (vooral montage). Dus...maar ik wilde even hier onder de 'experts'  polsen of er iemand is die deze mening (gedeeltelijk) deelt :-) . Voor de rest: veel kijkplezier deze zomer!

Arthur
Spkrs: Martin Logan Aerius
Pwr-amp: Parasound A-52
Pre-amp: Lexicon MC-8
Samsung UHD5500
Cables: MT,vdHull.

J.A.F._Doorhof

Weet je.....
Soms moet je gewoon een bak popcorn pakken en genieten van iets.

Als ik alles wil verklaren of realistisch wil zien dan valt om eerlijk te zijn 99% van de films af.
En jammer genoeg is die 1% nu net het soort films waar ik een hekel aan heb :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pel

denk dat dat het wel zo'n beetje opsomt (oh ja, en de altijd weer mooie cliffhanger  :worship:  in het geval van Jack '24' Bauer)

CineSmurf

Tot nu toe heb ik ze altijd per 4-afleveringen-achterelkaar-in-6-dagen-de-hele-serie gezien. Lijkt me de lekkerste manier. Ik zou er niet aan moeten denken een half jaar over zo'n serie te doen.

Maar bak popcorn erbij en heerlijk. .....
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Pel

@Cinesmurf:  is idd ook de aanbevolen kijksnelheid wat mij betreft, vooral bij de 'previously on 24 intro' doorspoelen.....

denoontje

Quote from: Pel on July 10, 2009, 23:12:20
@Cinesmurf:  is idd ook de aanbevolen kijksnelheid wat mij betreft, vooral bij de 'previously on 24 intro' doorspoelen.....

iedereen doet dit toch :D

gewoon niet te vel nadenken dus..
wel verschil tussen de diverse series mbt verhaallijn....met als dieptepunt de film

CineSmurf

Die film was inderdaad heel erg.  :yawnee:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jantje112

Ik kijk ze toch het liefst aan 1 stuk of over de zaterdag zondag verdeeld.
Alle 24 delen duren samen ongeveer 16 uur.

JeFFrey

Het is pure entertaiment en ik heb onlangs alle seizoenen samen met het vrouwtje in 3 maanden zitten kijken. Uiteraard is het soms over de top, maar ik denk dat we allemaal dezelfde conclusie kunnen trekken that you dont mess with Jack Bauer. Seizoen 8 is de laatste en daarmee is het dan ook wel mee afgedaan, de koek is ondertussen wel op. Tenzij ze nu eindelijk een keer oversea gaan met :)
Samsung PS60E6500 | Marantz NR1603 | Dussun v6i hyperclass A | Infinity Delta 60 front | Kef q6c | Infinity TSS 4000 rear | RU connected hdmi kabels & interlinks | W&M LS02 | Boxee Box | PS3 | Synology DS212j

Xstream

#9
Tja, 't is een serie die realistisch gebracht wordt, maar het absoluut niet is. Net als Jason Bourne enzo ... En dat maakt het voor juist wel leuk - tot bepaalde hoogte. De eerste paar seizoenen zat ik nog van "Yes!" Bauer, pak ze allemaal. Maar naarmate het vordert hoe meer het inkaast. En op dat moment gaat de complete overkill in mijn beleving ook tegenwerken en ga ik me eraan irriteren.

Ik denk dat iedereen het ergens wel met je eens is hoor. Het is alleen een kwestie van verwachtingen. En je moet zo'n hele serie vol maken. Met films van 1.5 a 2 uur kun je nog 1 situatie uitlichten en daar de aandacht op geven zodat het realistisch overkomt, maar met 24 uur wordt het wel erg moeilijk natuurlijk. Dan gaan er al snel gaten in komen en begint de geloofwaardigheid weg te zakken als je elke afl. ook nog met een subplot moet komen. Er moet nog wel wat entertainment zijn natuurlijk :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dalmvis

Ja, ok, ik begrijp het. Anyway, ik wilde het ff kwijt. Gewoon kijken en niet te veel 'over nadenken'  ;D en genieten maar..
thx voor alle reacties , Arthur
Spkrs: Martin Logan Aerius
Pwr-amp: Parasound A-52
Pre-amp: Lexicon MC-8
Samsung UHD5500
Cables: MT,vdHull.

denoontje

gewoon op naar dexter, ander caliber maar wel cool