Welke versterker past goed bij Quadral Aurum 9?

Started by Miezjah, July 10, 2009, 17:55:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miezjah

Howdy!

Ik heb een stel Quadral Aurum 9 die aangestuurd worden door mijn NAD C 352 versteker. Nu wil ik een nieuwe versterker aanschaffen, eentje met meer vermogen en vroeg mij af welke versterkers goed matchen met Quadral (zoals Nad - Dali etc.)

Opzich klinkt NAD helemaal niet verkeerd, alleen een beetje meer power zou welkom zijn. En wil nu na een aantal jaar NAD te gebruiken wel eens iets anders.

Graag hoor ik jullie mening :)


- Misha
Sony Bravia 40", NAD C352, NAD C521BEE, NAD T513, Dali 1.7

jasjenl

Ik stuur zelf sinds een tijdje mijn Quadrals met een Parasound 2205 aan en dat klinkt naar mijn mening erg goed. Hiervoor heb ik ook een hele tijd met Marantz monoblokken (MA6100) gedraaid en dat matchte ook prima, alleen heeft de Parasound duidelijk meer controle over de Quadrals en klinkt het allemaal nog net even wat lekkerder. De nieuwere Marantz receiver klank (van mijn SR8002) vond ik qua eindversterking wat minder klinken op de Quadrals. Overigens heb ik die monoblokken nog ongebruikt staan, mocht je interesse hebben..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Miezjah

Thanx voor je reactie.

Ik zal er eens over nadenken, wat vraag je trouwens voor die monoblokken?
Sony Bravia 40", NAD C352, NAD C521BEE, NAD T513, Dali 1.7

jasjenl

Ik zal daar even verder per PM op reageren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Miezjah

Sony Bravia 40", NAD C352, NAD C521BEE, NAD T513, Dali 1.7

Hififreak

Afgelopen zaterdag was dit de setup.



Arcam cd-speler.
Bryston BP25 voorversterker.
Twee keer 3B Bryston eindversterkers, een op het laag en eentje op 't hoog/midden.
Speakers Quadral Aurum 9.

Het maakte muziek!  ;D

FFF

Ik heb ook ooit Quadrals gehad.
Ze vroegen echt heel veel van de versterker. Zelfs bij de Byston 3B (NRB) kreeg ik de clippen leds aan het verkleuren.

NAD is niet echt een versterker die vermogen kan leveren.

Ik zou je aanraden te kijken naar: Krell, Parasound, Bryston, Aragon, Classé, Mark levinson en verder...
Verder heb ik zelf ook goede ervaringen met Lyngdorf, wellicht ook iets om te proberen, voor mijn gevoel past Lyngdorf echter niet bij de Quadrals.

Ik zou de standaard merken zoals NAD, Rotel, Arcam etc links laten liggen. Ze maken zeker leuk spul maar er zijn slechts een paar (top) modelletjes die echt vermogen kunnen leveren.

Je keuze hangt dan vooral af van je persoonlijke voorkeur en budget.

S@m

Musical Fidelity A5 , A5.5, en de KW serie....