Terratec Cinergy S usb

Started by rirman, July 10, 2009, 17:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rirman

Hallo,
In een wilde bui heb ik vandaag een Terratec Cinergy S usb gekocht met het idee dat ik met mijn internetverbinding binnen een uur tv op mijn pc zou hebben.
Niets is minder waar. En om heel eerlijk te zijn, ik begrijp het niet!
Is er iemand die het wel begrijpt en het mij uit kan leggen.
Robert

SpeedyAndré

Tja, er zit toch een handleiding bij  :unsure:
Dit is een satelliet ontvanger waar je nog een schotel met LNB voor nodig hebt.
Daarom zit er een f-connector op het kastje  :dontgetit:
Zie hier  :google:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jantje112

Quote from: SpeedyAndré on July 10, 2009, 18:43:39
Tja, er zit toch een handleiding bij  :unsure:
Dit is een satelliet ontvanger waar je nog een schotel met LNB voor nodig hebt.
Daarom zit er een f-connector op het kastje  :dontgetit:
Zie hier  :google:

André  8)

Ik zou aannemen dat dat wel duidelijk is. Aangezien hij het wel in het satteliet ontvangst board heeft geplaatst..?

Wat snap je niet precies overigens, want satteliet op de pc is niet altijd plug and play.


rirman

Dank voor de reacties.De Terratec is mij verkocht bij Mediamarkt als een apparaat dat in samenwerking met mijn abon van Ziggo en mijn internetaansluiting zorgt voor tv op mijn pc.
Zo te lezen aan jullie reacties is dat niet waar en heb ik een schotel nodig en dat is absoluut niet de bedoeling.Misschien dus het verkeerde apparaat?
En wat heb ik dan wel nodig?
Robert

SpeedyAndré

Tja, dan zou ik het apparaat terugbrengen en een meer deskundige verkoper zoeken  :baaa:
Moet het echt op de pc of heeft het beeldscherm misschien een extra ingang voor een tvdecoder (met hdmi)?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jantje112

Quote from: rirman on July 11, 2009, 08:37:56
Dank voor de reacties.De Terratec is mij verkocht bij Mediamarkt als een apparaat dat in samenwerking met mijn abon van Ziggo en mijn internetaansluiting zorgt voor tv op mijn pc.
Zo te lezen aan jullie reacties is dat niet waar en heb ik een schotel nodig en dat is absoluut niet de bedoeling.Misschien dus het verkeerde apparaat?
En wat heb ik dan wel nodig?
Robert

Mediamarkt :)

Wat een tent met ondeskundig personeel :)!! (En ik mag het zeggen, ik heb er gewerkt!)

rirman

Nogmaals dank.
Maar wat heb ik wel nodig?
Ik heb geen extra ingangen op het beeldscherm.
Het zal dus wel een intern of extern app worden, maar wat?
Robert

jantje112

Als je nog gewoon " de kabel"  hebt en het hoeft niet digitaal dan kun je gewoon een analoog tunertje in je pc zetten. Heb dat zelf ook jaren gehad en dat werkt prima. Alternatief is een dvb-c kaart met aphacryt om je kaartje in te lezen..

Ik heb nog wel zo'n analoog kaartje liggen overigens.

skystar

Als deze het is: http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_HTC_USB_XS_HD_57290.html dan klopt het verhaal van de koper. Internet is niet nodig alleen een antennekabel (DVB-C) of externe antenne (DVB-T).

Martin
Sony str-dg 700, sony ssv 225, ss-cn 225, sa-wms 225, kdl-40v5500, Asrock net ion met DVB-C.

SpeedyAndré

#9
Wat een oud topic is dit :hehe:
Er staat duidelijk Cinergy S usb in de topic titel dus het is een satelliet ontvanger  :sigh:
Ik neem aan dat de TS het ding terug heeft gebracht naar de winkel ;)
Oh ja, 29 juli heeft de TS voor het laatst op het forum gekeken  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp