bouwplannen fronts

Started by stockxken, July 8, 2009, 11:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stockxken

heeft er iemand bouwplannen/fotos van fronts met aparte drivers voor hoog laag en midden ? vooral dan over de "bekamering" binnenin

had graag zelf eens een setje gebouwd waarvan de laag aan de zijkant zat

grtz

Interficior

Je moet dan toe naar een tweeweg met subwooferondersteuning. Een volledige drieweg zal niet mooi klinken indien je het laag aan de zijkant doet.

Je vraag is echter nog veels te breed. Wat wil je ervoor uitgeven? Hoe groot mag het worden? Wat voor units prefereer je?
Take it or lease it

joof


Vigier

Quote from: Interficior on July  8, 2009, 12:35:49
Een volledige drieweg zal niet mooi klinken indien je het laag aan de zijkant doet.

Dit ben ik niet met je eens... Ga eens luisteren naar een Visaton VOX 253 MTI, of een Empire van Intertechnik.
Hier nog wat commerciƫle designs (die ik allemaal niet gehoord heb): KEF Concept Blade, NHT Classic Four (stiekem 4 weg), Von Schweikert VR2100. Volgens mij toch geen rommel allemaal.

Major_Ton

Audio Physic speelt ook veel met woofers aan de zijkant en veel van hun modellen klinken echt goed. Het kan ook prima zolang je maar een lage cross-over gebruikt tussen laag en mid. Niet hoger dan 150 Hz dus.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

reMC

#5
Het valt mij juist op dat o.a. de goede Audio Physics (de originele Virgo en Caldera) het (mid)laag een mooie substantie hebben die heel veel luidsprekers IMO missen. En die hebben allen een basconus aan de zijkant ;)

yorkie13

ik hoop volgende week de seas monitors van laagkasten te voorzien
met een L22 aluminium woofer aan de zijkant, actief gecrosst op 150 hz
ik verwacht hier veel van
de 15 cm midwoofer hoeft dan minder hard te werken en wordt meer een middentoner

Interficior

Quote from: Vigier on July 14, 2009, 23:48:54
Dit ben ik niet met je eens... Ga eens luisteren naar een Visaton VOX 253 MTI, of een Empire van Intertechnik.
Hier nog wat commerciƫle designs (die ik allemaal niet gehoord heb): KEF Concept Blade, NHT Classic Four (stiekem 4 weg), Von Schweikert VR2100. Volgens mij toch geen rommel allemaal.
Zo te zien is iedereen het wel met mij eens maar ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Bijvoorbeeld een Empire, noem ik met 7" speakers geen drieweg maar het is een tweeweg met subwooferondersteuning. Het zal wel gefilterd zijn als drieweg maar dermate laag dat het meer op een tweeweg gaat lijken met nog iets eronder. Indien je op 500 Hz of iets in die richting zou crossen met een echte middentoner zou ik zelf nooit de woofer op de zijkant mikken.
Take it or lease it

yorkie13

nee idd
is dus meer een 21\2 weg systeem
met de woofer op 150 hz gefilterd