Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

Quote from: phy on September 24, 2014, 07:29:41
Heb je al geluid?

::) Ik heb overmorgen een probleem in Zuid Duitland, bij de andere 'fieldcoilers', om het uit te leggen. Momenteel gaat hier echt van alles stuk en zijn andere zaken dringender.

Nou ja, dan maar een gemaakte collage van Rullit fieldcoil drivers ter opluistering  :-[


phy

Quote from: Rock Solid on September 25, 2014, 07:23:31
::) Ik heb overmorgen een probleem in Zuid Duitland, bij de andere 'fieldcoilers', om het uit te leggen. Momenteel gaat hier echt van alles stuk en zijn andere zaken dringender.

Maar ben je zelf niet benieuwd hoe het klinkt? het is toch eigenlijk zo goed als klaar.

Rock Solid

Quote from: phy on September 25, 2014, 17:52:00
Maar ben je zelf niet benieuwd hoe het klinkt? het is toch eigenlijk zo goed als klaar.

Ja ik ben erg benieuwd naar deze 20er, echt wel. Alleen ik kan me dan toch (te) goed inhouden ... mijn tijd komt zeker. Precies, het is bijna klaar.
De grote broers (30ers) zullen mogelijk nog wel een tijdje blijven liggen (ben ik bang); zijn nu sowieso bij Oleg in Duitsland.

Mijn audiomaat in Duitsland heeft nu de SUPER AERO12 gekregen en heeft deze hopelijk voor zaterdag opgesteld. Deze hebben een nog grotere field coil (iets van 25 kg per stuk) en lopen op 180 V gelijkspanning.



Rock Solid

Hier even een zonnig doorkijkje naar het klapstuk van komend weekend ...


Rock Solid

Weer terug uit Duitsland. Was top.
Het leuke is om de reactie van 'frisse' mensen te zien die de halve-Rullit-halve-vintage driver horen in de grote hoorn  ;D

Oja, de SUPER AERO12 is echt wel een beest ... stond nog niet optimaal opgesteld. Maar wat een knaller. Ik had niet de wens om zo'n driver in een fronthoorn te proberen; zo groot, zo snel was ie in een open baffle. Genieten!

Rock Solid


Rock Solid

#506
topic mag op slot ... volgens mij kan ik dit niet zelf

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

phy


Rock Solid

Nee hoor, ik ga lekker door met de Rullit drivers ... ja, ik lees ook wel eens negatieve melding over Rullit. Kan ik me ook wel voorstellen, als je hem niet kent.

Over een paar weken zal ik de AERO8's kunnen inbouwen en opstarten. Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn projectje niet echt meer past op het htforum.nl en dat er ook heel weinig mensen hierin zijn geïnteresseerd (kan ik me ook wel voorstellen). Vandaar ...

phy

ah gelukkig  jij hebt ook persoonlijk contact met hem dat is toch anders
ik vind het reuze interessant maar het gaat zo tergend langzaam zit je nog ergens anders op een forum?
dan volg ik het daar.

kermy

Er zijn echt wel meer mensen die dit volgen hoor, ik zou het jammer vinden als je het dicht gooit.



Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

x 2. Inhoudelijk kan ik niets bijdragen..maar ik vind dit mooie projecten om te volgen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Achiel

Staat al tijden in mijn bookmarks omdat ik het gaaf vind om te volgen. Ook eigenlijk reuze benieuwd hoe het klinkt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

advr

#514
Zou zeker jammer zijn als dit op slot gaat en we het niet meer kunnen volgen... ???

Dit mag zeker blijven hier, stereo mag zeker. :clapping: :clapping:

(het wordt meer gevolgd dan je denkt!! meer dan 49000 keer bekeken.)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tonus

Bij mij staat de notificatie ook aan bij dit topic....
Super leuk om te volgen

Rock Solid

Jeetje  :eh: ... wat een reacties.  :blush:

Tjonge, ik ben makkelijk over te halen ... nou, dan gaan we gewoon verder  ::)
Vanavond hebben de drivers 'proefgezeten'.





advr

Mooi zo! Kunnen wij genieten van al het prachtigs wat je aan het maken bent :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rock Solid

Quote from: advr on October 14, 2014, 22:54:53
Mooi zo! Kunnen wij genieten van al het prachtigs wat je aan het maken bent :-)

Dankje; ik doe gewoon m'n best ...  :blush:

mr.crash

#519
Gelukkig weer foto's :clapping:.
Fijn dat je door gaat.

Vorig jaar heb ik geprobeerd een kleine buizen amp
te maken.
Is niet gelukt. ( rook in beide kanalen )

Maar door jou topic heb ik het weer uit de kast
gehaald.

Jij laat op jou manier zien        de liefde voor AUDIO !!!!
En dat is gewoon super om te zien.

Ieder doet dat op zijn eigen manier.
Ik ( we ) hoop dat je het met ons blijft delen.

Gr Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Rock Solid

Quote from: mr.crash on October 14, 2014, 23:46:33
Gelukkig weer foto's :clapping:.
Fijn dat je door gaat.

Vorig jaar heb ik geprobeerd een kleine buizen amp
te maken.
Is niet gelukt. ( rook in beide kanalen )

Maar door jou topic heb ik het weer uit de kast
gehaald.

Jij laat op jou manier zien        de liefde voor AUDIO !!!!
En dat is gewoon super op te zien.

Ieder doet dat op zijn eigen manier.
Ik ( we ) hoop dat je het met ons blijft delen.

Gr Han

He Han,

Top man!
Voor mij is het allemaal een drie-luik: muziek genieten / audio componenten uitzoeken / (luidsprekers) zelfbouwen. De combinatie maakt het superleuk en vooral ook betaalbaar. Je kunt zelf aan de 'knoppen draaien', je durft zelf meer ... als er iets is wat ik over de jaren heb geleerd, is dat je een systeem moet samenBOUWEN, niet simpelweg bij elkaar KOPEN. Het laatste heb ik veel te lang en te vaak gedaan  :sigh:

Buizenversterkertje en breedbanders; je kunt in 'musical heaven' aanbelanden. Believe me ... het gaat niet om het hoog- of laagextensie, maar om muziek maken. Zelfs ik vind het lastig om een muzikale set samen te stellen (en niet te vervallen in frequentiespectra, etc.).

De mensen die echt weten wat ze zelf mooi vinden worden steeds schaarser. Follow your heart !!!

Als ik kan helpen, laat het me weten.

Rock Solid

#521
Oja, ... ik ben één van de hele weinigen die Rullit drivers voor Prog. Rock gaat gebruiken (werd me zelfs nogmaals afgeraden tijdens het field coil weekend door een 'kenner'). Ook weer hier, ... ik volg mijn eigen route. Misschien moet ik toch een afslag nemen op een gegeven moment, maar ik zal er zeker van leren. Terug naar bijvoorbeeld Avalon en Krell, voor mij absoluut nooit meer  ;D ... maar he, als iemand anders hierbij gelukkig wordt, 'bless him' en laat hem niet door mij overhalen  8)

mr.crash

Ik kom nog maar net kijken met zelfbouw
Dus ik denk nog niet aan kwaliteit ( ben al blij
als het werkt. LOL )..


Ik kijk vaak ook op zelfbouwaudio.nl wat voor mooie
dingen mensen kunnen maken.

Han




...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Rock Solid

#523
Quote from: mr.crash on October 16, 2014, 00:03:32
Ik kom nog maar net kijken met zelfbouw
Dus ik denk nog niet aan kwaliteit ( ben al blij
als het werkt. LOL )..


Ik kijk vaak ook op zelfbouwaudio.nl wat voor mooie
dingen mensen kunnen maken.

Han

Als je er plezier in hebt, ben je sowieso goed bezig  :clapping:

Klopt, op zelfbouwaudio.nl zie je ook hele mooie dingen.

Vanwege dat er meer Rullit gebruikers in Duitsland zijn; post ik zelf ook op het forum van (Duitse) Analog Audio Association.

phy

Quote from: Rock Solid on October 15, 2014, 00:02:12
Oja, ... ik ben één van de hele weinigen die Rullit drivers voor Prog. Rock gaat gebruiken (werd me zelfs nogmaals afgeraden tijdens het field coil weekend door een 'kenner'). Ook weer hier, ...
;D ;)
Ik ben benieuwd.
Het zal nu niet meer zolang duren voor je het klaar hebt en dat is het uur van de waarheid
maar ik denk dat het best meevalt je kon zelfs naar de Orpheans en Oris luisteren zonder laag
en als je dat kan klinkt alles goed.

Nee hoor gekkigheid, ik ben echt benieuwd hoe dit klinkt en ik heb inderdaad mijn twijfels of dit nu wel de juiste speaker is voor jouw muziek smaak
maar buiten dat zijn het geweldig mooi gebouwde drivers en de fronthoorns die je gemaakt hebt zijn prachtig !
:worship: