Verkoper verpakt slecht en liegt over conditie producten... tja?! wat te doen!

Started by bnx, June 27, 2009, 20:09:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bnx

Recent een zwarte Mordaunt-Short 5.1 speakerset zonder subwoofer, wel met stands overgenomen van ons forumlid Sourmug :dry:.
ADV: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88843.0

Als antwoord op vragen of ze in PERFECTE NIEUWSTAAT ZIJN is het antwoord:

Alle speakers zijn absoluut krasvrij en in nieuwstaat.


Mag je ervan uitgaan dat dat ook zo is... we zijn namelijk niet voor niets HT liefhebbers die elkaar respecteren  :worship:

Bij arriveren staken de 2 stand ver uit boven het zware pakketje, niet echt goed en veilig verpakt lijkt mij. Gelukkig
niet gedeukt, dus kon ik de stangen rechtmaken. Wel uiteraard volledig bekrast omdat die 2 naast elkaar zonder wat
krantenpapier (kleine moeite) de reis van TNT hebben moeten maken. Geen ramp dacht ik, kon altijd erger...  ::)

Na het 'graven' in de gepropte doos lagen halverwege open en bloot de zware voeten van de stands. Aangezien deze OOK
al niet in krantenpapier of iets dergelijk gewikkeld zaten hebben deze lekker erop los zitten schuiven en hebben elkander
volledig volkrast en gedeukt. Hier was ik al helemaal niet zo blij mee.

Vol vertrouwen maakt ik de center speaker en 2 surround op welke idd netjes was, nix op aan te merken. Totdat ik de doos
met nog 2 surround open maakte. De randen van de speakers hadden DUIDELIJKE lakschade welke onmogelijk konden
opgetreden zijn bij transport, daar ze netjes in een zak zaten en in de tempex in de originele doos. Tevens zater er krassen
bovenop (duidelijk!) en een deuk naast de conus. Ook dit kon onmogelijk transport zijn, daar hij dik in een doos zat verpakt.

Dit netjes die middag per mail gemeld waarna, hoe kan het ook anders, de verkopende partij alleen maar pleitte met:
"Ik heb het krasvrij in de doos gedaan, ik wil nix weten van schuld aan mijn kant..."

Zelf nadat hij vroeg om foto's, welke ik meerdere van heb doorgestuurd blijft meneer de verkoper van mening dat hij er nix
aan kan doen... onder het motto van: geld binnen, jouw probleem!

Ik had een schikkingsvoorstel in een geldbedrag gevraagd (rond de 15 procent van het aankoopbedrag),
maar ik had meneer geen zin in... vond dat ik teveel/vaak zeurde over de schade.

WAAROM DIT VERHAAL?

1) Blijkbaar hebben mensen andere maatstaven van krasvrij \ nieuwstaat  :butbut:
2) Iets verantwoord verpakken is een PLICHT van de verkoper, op z'n minst zijn best doen tot.  :satisfied:
3) Verkoper leek mijn niet serieus te nemen, zat wel iedere dag op internet (HTforum online) maar nam alle tijd om eens te antwoorden.

Het geld boeit me niet meer zo, verkoper reageert al een week niet meer op mijn mails,
maar wil wel mensen waarschuwen voor de werkwijze van verkoper Sourmug, niet netjes dus. AMEN
HUISKAMER | Marantz SR8500  | 2x Mordaunt-Short Mezzo 8  | Genie 404 center |  2x Genie 402 surround | MS 409W subwoofer  |  Pana 55VT50 | Sennheiser HD515 |
BIOS-ZOLDER  |  Marantz SR7500  |  2x Mordaunt-Short 908i  |  905i center  |  2x 902i surround  |  Buttkickers |  Epson TW-2900

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Je kan drie dingen doen:

1. Via de wet / gerecht, etc. je recht halen
2. Via bovenstaande link een negatief advies plaatsen
3. Melding aan de admins doen.

Dit topic wordt gesloten, we gaan niet mensen aan de schandpaal nagelen zonder weerwoord, etc.

Als admins kunnen we buiten dit forum niet veel doen, maar we kunnen wel iets.
Indien je ons bericht middels een report to moderator (dan krijgt iedere admin een mail) zullen we verhaal halen bij genoemd persoon.

Gr Eisse
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey