aankoop setje

Started by msc449, July 20, 2003, 12:35:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

msc449

Al enkele dagen lees ik dit forum met veel interesse.
Omdat ik zelf een home-cinema systeem wil aanschaffen, speur ik het internet af naar informatie.

Ben er inmiddels achter gekomen dat er zeer veel keus is. Maar toch heb ik ongeveer een setje in gedachte. Dit zijn de:
B&W DM 604 S3
B&w DM 601 S3 of DM 602 S3
B&W LCR60 S3 of LCR600 S3

Alleen weet ik nog niet welke subwoofer ik het beste kan pakken. Ik twijfel of ik gewoon de B&W ASW675 zal nemen. Of de JMLab SW900.

Natuurlijk moet je eerst luisteren. Maar heeft iemand ervaring met deze subwoofers?

Scarp

Hoi,

Als je echt wilt gaan voor een B&W setje in de 600 serie dan kan je het volgende aanraden:
- 604S3 fronts
- 601S3 rears
- LCR600S3 center.
- ASW650 subwoofer.

Ik heb zo'n zelfde set gehad en dit matched prima. Eventueel zelfs 603 fronts ipv 604. De 604's zijn nog een stuk meer bassig en geven toch wat meer kleuring dan de 603's.

Qua sub is de 650 voldoende tov de rest. De 675 heeft in naar mijn mening een slechte prijs/kwaliteit verhouding. De 650 is een stuk beter.

De LCR600 is echt de betere match icm 604/603 fronts.

De 602's zijn een beetje te zwaar voor rears, waarbij ik doel op het wat prominente zware geluid die eruit komen. 601's hebben meer detail en zijn voor rears mooier. De lage tonen gaan toch via de sub, dus de rears hoeven dat zelf niet te benadrukken.

Uiteraard zijn er in dezelfde prijsklasse andere sets, je zou eens naar kef, of nog wat merken kunnen luisteren.

Melvin

Hoi msc449 en welkom op dit forum :)

De B&W 600 is idd een hele mooie reeks. Ik heb zelf een tijdje de volgende setup gehad, en daar was ik best tevreden mee:
- 602 als front
- 601 als surround
- lcr60 als center

Als ik nu opnieuw een 600 reeks zou nemen zou ik kiezen voor:
- 603 als front, een mooie vloerstaander die toch niet zo laag gaat als de 604. De 604 klinkt echt veel te boemering.
- 601 als surround, die kunnen dat zeker aan. Desnoods ook een 603 als je toch een vloerstaander wil. De 602.5 kan ook altijd, dat is in principe een 601 in een grotere kast.
- lcr600 als center. Als je vooral films kijkt moet je echt niet bezuinigen op je center, omdat daar de dialogen uit hoort en die moeten echt duidelijk en goed aanwezig zijn.

Voor de sub ben ik het eens met Scarp, een 650 is zeker genoeg. De 675 kost je 1200 euro en is zn geld niet waard. Voor dat geld importeer je beter een SVS sub uit de USA en heb je een sub die heel wat meer kan leveren dan die 675.

Kijk en luister ook zeker eens Kef, Tanny, Mission, misschien vind je dat wel een betere sound als B&W.

Vlearmoes

En vergeet de Kef Q7 AV  niet  ;)
kijk maar eens in de What hifi van augustus daar laat Kef de B&W`s weer een poepje ruiken  ;D  
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Robert

Ook ik kan (net als Scarp) de B&W ASW 650 aanraden, heb deze inmiddels 3 dagen in mijn bezit ;D


MvrGr.
Robert

Scarp

Quote from: Robert on July 20, 2003, 18:55:59
Ook ik kan (net als Scarp) de B&W ASW 650 aanraden, heb deze inmiddels 3 dagen in mijn bezit ;D

MvrGr.
Robert
Ik zei alleen dat je beter de ASW650 kan kiezen ipv de 675. Echter zijn er vast nog wel meer subs in dezelfde prijsklasse die goed presteren. Maar qua integratie van uiterlijk past de 650 natuurlijk perfect :)

Robert

Quote from: Scarp on July 20, 2003, 21:02:16Ik zei alleen dat je beter de ASW650 kan kiezen ipv de 675. Echter zijn er vast nog wel meer subs in dezelfde prijsklasse die goed presteren. Maar qua integratie van uiterlijk past de 650 natuurlijk perfect :)

Mierenneuker ;D

Maar het komt erop neer dat de ASW 650 een beter alternatief is dan de ASW 675 (lees: meer waar voor je geld ;))


MvrGr.
Robert

patrick_vdb

Hoi Msc499,

Wanneer je besluit voor de B&W 600 serie te gaan, beluister dan alle speakers apart en in een surround-opstelling. De verschillen in klankkleur zijn bij de diverse speakers uit de 600 serie zeer groot, lukraak combineren in een surround-opstelling zou dan wel eens een onevenwichtig geluidsbeeld kunnen betekeken ;)

Mvrgr

Patrick

tan1415

Hoi,

Ik zou eerlijk zeggen eerder voor de 603 gaan ipv 604.
Als je toch een sub gaat kopen, heb je denk ik niet een frontspeaker nodig die echt laag kan gaan. Het is vaak beter om de fronts zo afteregelen dat het slechts de midbass gaat spelen en het echte bass overlaat aan de subwoofer. Dan heb je denk ik genoeg aan de 603 ipv 604.

Een 602 is ook mooi, maar nadeel is wel dat ik vind dat de 602 eigenlijk ook op een voet hoort te staan. En als je dat mee gaat rekenen dan is de 603 een betere prijs-kwaliteit speaker.

msc449

Bedankt voor alle reacties.

Binnenkort ga ik deze speakers beluisteren in de luisterstudio's van Stassen (Venlo). Daar zetten ze meerdere speakers neer om te beluisteren. Misschien dat er dan een ander merk de voorkeur krijgt.

Maar om terug te komen op de subwoofer. Deze moet echt kunnen knallen. En dan bedoel ik zuiver laag en geen boem- laag. Daarom dat ik ook zat te denken aan de JM-Lab SW900.

Ik lees ook vaak de tijdschriften Audio en Heimkino. In deze tijdschriften worden ook subwoofers getest. Een subwoofer die goed staat aangeschreven is de Nubert AW 1000. Heeft iemand ervaring met deze subwoofer?

Deze kost 849 Euro en werd beter getest als de JM -Lab SW900 van 1700 Euro.

Melvin

Om Scarp even voor te zijn: als je 20mins verder rijdt zit je in Duitsland bij Audioklang.de, en da's wel een echte B&W dealer en die hebben heel mooi prijzen :)

tan1415

We reden ook langs...let wel  op zaterdag zijn ze dicht. Misschien willen ze bij een afspraak wel open blijven

Goverias

Bij Audioklang kan je op afspraak langkomen. Ik heb dat in het verleden al een keer gedaan.