Hoe streamen?

Started by nielvm, June 27, 2009, 14:45:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

Even situatie schetsen:

Over een poosje gaan mijn vriendin en ik bouwen. In de kelder (of andere ruimte) komt een home theatre. In de woonkamer zou ik een kleine stereoset willen.

Veel van de media heb ik op harde schijven staan (films & muziek)


Vraag:
Ik zou in de 2 toekomstige ruimten via een media speler zoals een dune center,... de media willen afspelen. Wat is hiervoor de beste oplossing? Kan dit gewoon door
de mappen te delen via mijn pc, of is een dure NAS zoals een qnap noodzakelijk?


Graag jullie advies!


Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bmateijsen

Het snelst met de Dune zijn e-sata's.

nielvm

Maar dan moet ik steeds harde schijven aanhangen en wisselen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

rbormans

kan gewoon door mappen te delen op je pc
(heb je dan zoveel diskruimte in je pc)
of (igv dune) door usb en esata

nielvm

Heb heel wat externe harde schijven, wil deze gewoon niet telkens te moeten verhuizen...

Zou een dune met wireless aan deze bestanden kunnen?


Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bmateijsen

Ligt aan de bitrate van je materiaal... maar ik neem aan dat je meer kijkt dan alleen DivX materiaal ;).
Dus antwoord hierop is nee, gewoon bekabelen als je MKV's wil zien.

Quote from: nielvm on June 27, 2009, 16:16:56

Zou een dune met wireless aan deze bestanden kunnen?




nielvm

Mocht ik een of meerdere harde schijven aan een dune met wifi hangen, kan ik dan vanaf de pc bestanden op die harde schijf plaatsen?

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Ik bedoel of ik deze dune in mijn netwerk kan zien en bestanden op de harde schijf kan zetten... Of is dit echt een domme vraag?

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Dus in de dune kan ik sata schijven steken die ik dan via draadloos netwerk kan vullen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bmateijsen

Quote from: nielvm on June 27, 2009, 17:41:48
Dus in de dune kan ik sata schijven steken die ik dan via draadloos netwerk kan vullen?

Als het kan, dan gaat dat via WIFI wel lang duren ;)

rbormans

zijn het sata schijven, of externe USB schijven?

met sata schijven bvb een sharkoon en een esata op de dune (of gewoon via de usb)
met USB schijven via de usb poort

wat het vullen van een externe schijf betreft zie ik het issue niet, die kan je toch gewoon even aan je pc hangen ?
de interne schijf van een HD center kan je vullen vanuit je pc

wat de dune betreft zijn er geen schroefjes gemoeid met de interne sata schijf, ik vul ze dan ook rechtstreeks op de pc met een sharkoon

nielvm

Het probleem is dat ik dan steeds de harde schijven van locatie moet wisselen...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

rbormans

Quote from: jowi on June 27, 2009, 19:29:32
Uuuuh nou echt wel dus. De schijf moet je eerst in een slede vastschroeven, dan pas kan ie de Dune in.
oh, jij hebt de versie met schroeven  ;D

Ben even gaan kijken, er zijn inderdaad schroefgaten (maar ik heb hem niet vastgeschroefd, mea culpa)

nielvm

Maar dan nog steeds via kabel aan het netwerk verbonden... Dan voorzie ik dus een cat5-6 lijn naar de andere ruimten...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

rbormans

Ik weet niet of het al met veel woorden gezegd was, maar doe maar geen wifi (nadat je de eerste gevuld hebt zal je de tweede snel van locatie willen wisselen)

nielvm

Ok, begrepen...

Ik wacht nog even op de nieuwe versies, zou de speler hier al willen gebruiken ipv de pc. Onlangs een PCH aangesloten, geeft veel beter beeld.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

rbormans

Quote from: nielvm on June 27, 2009, 19:37:56
Ok, begrepen...

Ik wacht nog even op de nieuwe versies, zou de speler hier al willen gebruiken ipv de pc. Onlangs een PCH aangesloten, geeft veel beter beeld.
is er een hdcenter bij de nieuwe versie ? ik dacht enkel een prime (zonder HD) en een base (zonder BR)

nielvm

Ah weet ik niet juist, ben nog niet op de hoogte van de verschillen tussen de verschillende modellen...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X