Goedkope DVD speler incl decoder

Started by rjonkers, July 19, 2003, 23:33:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rjonkers

Hallo allemaal,

Ik zoek een eenvoudige en goedkope instap-dvdspeler van een A-merk, en bij voorkeur Philips voor af-en-toe dvd-kijken. Vereist is ingebouwde DD-decoding. DTS zou mooi zijn, maar zeker niet vereist. Verder handig in gebruik en ook nog niet te groot (hoog). Welk model raden jullie aan? Prijs is belangrijk.

Ralph
Meridian 506.24  WAD PRE-II  Linn-LK85  Scan-Speak Reference Monitor

Robert

Heb zelf de Sony DVP-NS905V en die heeft zowel een DD als DTS decoder aan boord en met de opvolger (DVP-NS930V) wordt de DVP-NS905V goedkoper. Prijs varieert van €599 tot €440.


MvrGr.
Robert

tan1415

Hoi,

Kan ik vragen waarom je een dts/dd decoder nodig heb? Meeste versterkers hebben al een decoder ingebouwd.

Hoe ga je de DVD speler aansluiten? Rechtsreeks op TV of via een versterker?

Ik raad philips af in de goedkope segment. Ga liever voor Pioneer 350, Sony 305 of de Toshiba 220...
Zijn de goedkoopste versies van de A merken, wel goede kwaliteit en toch vrij uitgereid qua extras.
Prijs tussen de €100 en €150

Melvin

Een ingebouwde decoder, dus je wilt hem niet op een receiver hangen maar op een x aantal losse amps ? Dan ga je toch niet in het goedkope segment blijven vrees ik.

Als tip voor goedkope speler zou ik gaan voor de Pioneer DV-360, of de DV-350 die nu in de uitverkoop is. Die laatste moet je voor 130 euro zeker kunnen vinden.

rjonkers

Even wat extra uitleg. Ik heb een goed 2-kanaalssysteem, en film kijken thuis heeft niet een hele hoge prio (wel in de bioscoop!). Ik heb ook geen breedbeeld tv.

Nu liep ik laatst bij het Kruidvat tegen een dvdspeler van 80 euro aan, incl DD-decoder. Gisteren voor het eerst geprobeerd met Die Another Day. Om de 10 minuten of zo, hapert het beeld even, verder OK. Maar dat stoorde me wel, dus ik overweeg hem terug te brengen en gewoon een A-merk te kopen. Maar dan heb ik dus wel een ingebouwde decoder nodig.

Ik sluit de audiouitgang dan gewoon op mijn vv aan, en met de SCART op mijn TV.

Dus eigenlijk zoek ik gewoon een goedkope dvd speler van een A-merk met decoder.

Ralph
Meridian 506.24  WAD PRE-II  Linn-LK85  Scan-Speak Reference Monitor

jeroen_B

Tegenwoordig heeft toch elke dvd speler bijna dolbyD en DTS decoders aan boord zitten. Ga eens naar de megapool of zo en kijk daar uit naar een merk dvd speler in de goedkoopste prijsklasse zou ik zeggen.
Een philips of een sony of zo.

Best wel kans dat als je die dvd speler ruilt voor een andere bij de kruitvat dat die het wel goed doet. Het haperen van het beel komt bij mij over als een leesprobleem van de speler.


jeroen

RubenP

Hoi,

elke DVD-speler heeft een 2 kanaals dolby decoder aan boord.
Zolang je het bij twee kanalen wilt houden (links en recht dus) voldoet elke speler. ;)
Koop er een van een redelijk merk en je zit goed.
Je kan altijd later upgraden naar meerkanaals mbv de digitale uitgang en een versterker met ingebouwde decoder.

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

rjonkers

Ruben:

Aha, dat wist ik dus niet, ik dacht dat er in het goedkope segment niet vaak een decoder inzat, en je dus altijd een apart DD-versterker nodig had. Mooi!

Ralph
Meridian 506.24  WAD PRE-II  Linn-LK85  Scan-Speak Reference Monitor

Scarp

Inderdaad, elke dvd speler zal Dolby Digital via een stereo analoge uitgang geven en via een optische of digital coax zal die het originele signaal ook doorgeven. Daarom moet ook op elke dvd miminaal een stereo dolby geluidstrack staan (alleen dts mag officieel niet).

Daarnaast moet je ook kijken of die dvd speler "dts-passthrough" heeft, echter ik denk dat zelfs de goedkope modellen dit ook heeft.

Dus je kan nu sowieso een dvd speler aansluiten op je stereo setje, je zal dan een gedownmixte dolby geluids track krijgen in stereo. Koop je later ooit een leuke receiver erbij waar een ongebouwde decoder zit en een 5 kanaals versterker dan kan je nog een paar speakers toevoegen en heb je echt surround :)

rjonkers

Heldere uitleg Scarp, senx, en mooi dat ik sowieso een dvd speler kan aansluiten op mijn "stereo setje" ;D
Meridian 506.24  WAD PRE-II  Linn-LK85  Scan-Speak Reference Monitor

Scarp

Quote from: rjonkers on July 20, 2003, 13:19:40
Heldere uitleg Scarp, senx, en mooi dat ik sowieso een dvd speler kan aansluiten op mijn "stereo setje" ;D
Oops...had je specs niet gezien :P Meridian is niet bepaald meer "setje" :)

Overigens, als je fftjes doorspaart zou je ook bv de Philips 963SA kunnen nemen. Dan heb je nog SACD ook. Doe er 200 euro bij voor de van medevoort modificatie en je schijnt een superspelertje te hebben :)