Sony hw10 of JVC HD1

Started by gjjoosten, June 16, 2009, 19:37:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JVC HD 1 of Sony HW 10

JVC HD1
9 (90%)
Sony HW10
1 (10%)

Total Members Voted: 10

gjjoosten

Zie de topictitel. Welke moet ik aanschaffen de JVC HD1 of de sony HW10 beide zijn voor mij dezelfde prijs.

Kan ze bijde alleen helaas niet zien
mvg,

Gert Jan

J.A.F._Doorhof

Wat voor prijs praten we over ?
HD1 is een zeer mooie projector met een groot dynamisch bereik, de HW10 is zeker niet verkeerd maar is een ander soort projector en een veel lagere lightoutput.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gjjoosten

2000 voor de hw10 en 2000 voor de hd1
mvg,

Gert Jan

J.A.F._Doorhof

Ik zou waarschijnlijk de HD1 kiezen.
Aan de andere kant, spaar ongeveer 1000.00 erbij en koop een TW5000 en je hebt een betere projector + nieuw.
Reken er altijd 400.00 gemiddeld bij voor een nieuwe lamp bij een 2e hands projector.
Daarnaast heb je bij nieuw koop (bij ITC in ieder geval) gratis hercalibraties bij 0.200.1000.2000 uur en 3 jaar garantie op de unit en lampgarantie.
En als je er wat mee kan de prijzen zijn inclusief BTW.

De TW5000 is in vergelijking met de HD1 en HW10 gewoon een flinke stap voorwaarts.
Zou je echt voor deze 2 moeten kiezen dan de HD1 voor mij persoonlijk hoewel de kleurechtheid van de Sony beter te krijgen is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gjjoosten

Bedankt voor je mening 1000 euro erbij is natuurlijk wel weer een best bedrag erbij  als arme student :p
mvg,

Gert Jan

J.A.F._Doorhof

zie de uitleg.
1. nieuwe lamp
2. de calibraties

Een goede projector moet je eigenlijk gewoon laten calibreren.
En juist als "arme" student is garantie denk ik zeer belangrijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Crissis

Ik gok dat die sony nieuw is... en die heb je al nieuw voor onder de 2000 euro... De JVC weet ik niet... zou wel een erg mooie prijs zijn als die ook nieuw is.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

gjjoosten

De jvc heeft 120 nogwat uur op de teller
mvg,

Gert Jan

Robke

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 16, 2009, 19:39:42
Wat voor prijs praten we over ?
HD1 is een zeer mooie projector met een groot dynamisch bereik, de HW10 is zeker niet verkeerd maar is een ander soort projector en een veel lagere lightoutput.

Weet je zeker dat de HW10 een veel lagere lichtoutput heeft? In verschillende reviews komt juist naar voren dat de HW10 enorm veel licht geeft in gecalibreerde toestand.
Ik vind m'n HW10 in ieder geval meer dan genoeg licht geven.

J.A.F._Doorhof

Heb je hem al eens naast de HD1 gehouden :D
HW10 heeft veel lightoutput dat is waar maar is qua dynamiek een stukje minder dan de HD1 waardoor de HD1 een stuk meer van het beeld lijkt af te komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robke

Ik heb inderdaad nog nooit een HD1 zien spelen, wanneer kom je er eentje afgeven?? :D  :alien:

gjjoosten

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 16, 2009, 19:59:51
Ik zou waarschijnlijk de HD1 kiezen.
Aan de andere kant, spaar ongeveer 1000.00 erbij en koop een TW5000 en je hebt een betere projector + nieuw.


De TW5000 is in vergelijking met de HD1 en HW10 gewoon een flinke stap voorwaarts.
Zou je echt voor deze 2 moeten kiezen dan de HD1 voor mij persoonlijk hoewel de kleurechtheid van de Sony beter te krijgen is.

Dus jij vind de 1000 euro meerprijs wel de moeite waard qua beeld en prestaties ? ?
mvg,

Gert Jan

neptune

#12
Als de HD1 nog maar 120 uur op de teller heeft hoef je nog zeker niet de lamp te verwisselen.
Voor 2000 euro krijg je gewoon een zeer mooie projector, (voormalige) referentie klasse.
Het is de vraag of je de verbetering in beeldkwaliteit 1000 euro meerprijs waard vind, ik vind dat persoonlijk een groot verschil in prijs voor 2 projectoren die bekend staan als zeer goed.
De stapjes die nu op projectorgebied worden gemaakt zijn evolutie, kleine verbeteringen, niet gigantisch grote verschillen...
Om te beginnen is de HD1 een zeer mooie projektor.
zet hier iets neer

neptune

Quote from: gjjoosten on June 21, 2009, 14:50:14
Dus jij vind de 1000 euro meerprijs wel de moeite waard qua beeld en prestaties ? ?
Hij verkoopt ze , natuurlijk vind hij dat(met alle respect)...
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Heeft niets met verkopen te maken ik ben altijd eerlijk in mijn adviezen.
Tw5000 heeft een cms systeem en is qua zwart beter Dan de hd1.

Tevens is het 19% btw ALS je daar wat mee kunt, de gratis calibraties twv 80,00 per stuk en 3 jaar garantie. Tel daarbij dus de betere performance en ik denk dat je snapt waarom ik het adviseer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

#15
Ik vind het appels met peren vergelijken.
Voor het bestedingsbedrag wat de TS aangeeft zou je moeten kijken wat er nog meer op de markt is.
Bijvoorbeeld de TW1000 of de 3000. Als je die vergelijkt met de HD1, wat is dan de beste keus? Ik denk dat je dan aan de HD1 een zeer sterke keus hebt.

BTW verhaal vind ik een zwak argument, de TS geeft toch nergens aan dat hij een bedrijf heeft dan wel de projector zakelijk wil gebruiken?
Maar ja je gaf eigenlijk zelf ook al aan dat je de HD1 zou kiezen in je 2e post.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Bij de vergelijking tussen de Sony en JVC zeer zeker.

Ik denk alleen dat je zeker geen appels met peren vergelijkt als je een nieuwe projector met een 2e handse vergelijkt als er 1000,00 verschil in zit.
De opmerkingen die ik geef zijn gewoon absoluut mee te rekenen, alleen al de 4x 80,00 van de calibraties.
En vergeet niet dat als je ook maar 1x garantie nodig hebt je het prijsverschil er waarschijnlijk al uit hebt.
Ik heb zoveel ellende gehoord van mensen die een gebruikte projector kopen en er later achter komen dat een koeler niet goed loopt, er een verkleuring is, een paneel met pixel afwijking etc. en als je dan reparatie prijzen hoort dan schrik je.

Tuurlijk is er een groot verschil tussen 2000,00 en 3000,00 zeker weten maar nogmaals kijk wel naar de voordelen, EN de winst in beeldkwaliteit.
Soms is het dan verstandiger even 2-3 maanden door te sparen.

Maar goed dat is mijn mening, de HD1 blijft een erg mooie projector natuurlijk, maar bij 2e hands altijd even rekening houden met de "gevaren"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 21, 2009, 20:29:05
Heeft niets met verkopen te maken ik ben altijd eerlijk in mijn adviezen.
Tw5000 heeft een cms systeem en is qua zwart beter Dan de hd1.



Hoi Frank,

In je review zeg je dat het zwart min of meer gelijk is met de HD-1
QuoteHet zwart niveau is met kop en schouders het donkerste dat ik tot nu toe van Epson heb gezien, qua zwart ervaring zou ik hem tussen de JVC HD1 en consorten willen plaatsen.

Is er in de tussen tijd wat veranderd, of is de Epson nu beter te calibreren?

J.A.F._Doorhof

tussen de HD1 en consorten.
op dat moment was de HD1 het zwartst wat ik gezien had, ondertussen is daar ook de HD750 welke beter is.
De TW500 bij donkere scenes zit heel dicht tegen de HD750 aan en dus beter dan de HD1.
Je moet alles in de tijdlijn zetten natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2009, 10:41:36
tussen de HD1 en consorten.
op dat moment was de HD1 het zwartst wat ik gezien had, ondertussen is daar ook de HD750 welke beter is.
De TW500 bij donkere scenes zit heel dicht tegen de HD750 aan en dus beter dan de HD1.
Je moet alles in de tijdlijn zetten natuurlijk.
Zou ik juist eerder dicht tegen de HD350 aan vinden , daarbij de 350 nog iets beter blacklevel, en meer dynamiek vanwege native contrast.
Vond ik zelf bij de demo TW5000/HD350 en de 750.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Waar heb je de demo gehad ?
Het verschilt enorm welke iris stand je gebruikt.
Een HD350 op iris 3 is bv al een stuk minder dynamisch dan een HD350 op 1 of 2.
Zelfde geldt voor de HD750.

De TW5000 is een zeer mooie projector die zeer dynamisch overkomt, hij heeft inderdaad de auto iris nodig waardoor hij voor mij persoonlijk afvalt op dit moment, maar goed ik heb de HD750 gekozen.
Als ik moet kiezen tussen de HD350 en TW5000 zou het een stuk moeilijker worden, als je auto iris gewend bent dan ben ik zeer geneigt om de TW5000 te prefereren door het CMS systeem, kom je van een CRT af dan de HD350.

De HD1 is echter een andere projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"