Kasper's Huiskamer HT

Started by kasper1985, June 22, 2009, 14:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kasper1985

http://s590.photobucket.com/albums/ss341/JObs123/?action=view&current=IMG_0093.jpg

Ik ben Kasper, ben 24 en betrek op dit moment een appartement in Amsterdam van zo'n kleine 65m2. Hier woon ik nu 2 jaar.

Ben begonnen met een Loewe breedbeeld CRT TV, deze had 1 van mn ouders over. Vorig jaar vlak voor het EK de Panasonic gekocht, en dit jaar in februari de grote stap naar een surround receiver en 5.1 set. Hiervoor was het een Philips home cinema setje.

De set heeft in bijna alle hoeken van de kamer gestaan, maar nu besloten om eea een vaste plek te geven.Hierdoor kon ik ook beginnen na te denken over het zelf maken van een meubel. Dit omdat ik weinig standaard dingen kon vinden met genoeg diepte en hoogte voor de Onkyo.

En daarmee ook de stap gezet om voorbereidingen te treffen om de Pana op te hangen. Omdat dit een gipsplaten muur is, is nu het plan om hier een constructie voor te bouwen van een plaat van multiplex. Deze komt met 12 paraplu pluggen vast te zitten. Hier word dan de Vogel muurbeugel op bevestigd om de Pana op te hangen.

Als het goed is zou dit het dus moeten houden.

Eindelijk is mijn meubel af  :clapping: . Dit is gemaakt door een vriend van mij, met een klein beetje hulp van mij (daar ik 2 linker handen heb).

Het hout is MDF. Om de planken met elkaar te verbinden hebben we speciale magnetische schroeven gebruikt die met een Festool schroefmachine en een magnetisch blok erin worden gedraaid. Op deze manier is het meubel dus ook weer makkelijk uitelkaar te halen. Er komen ook nog wat andere modificaties in. Een ventilator in de achterkant om de Onkyo te koelen. En verder gaten tussen de panelen zodat daar ook kabels doorheen kunnen. Hiervoor moet ik nog de juiste boor aanschaffen, met de juiste maat.

Verder zie je een Onkyo SR-TX606 een PS3 en een Panasonic 42" Plasma TV. Deze laatste komt in een volgende fase aan de muur te hangen. Omdat het een gipsplaten muur is moet hier nog een verstevigings constructie voor gemaakt worden. Onder het mom van niet alles tegelijk, zal dit een andere keer plaats vinden.

De speakers zijn van Infinity. Ik heb helaas geen foto's van hoe het was...daar dacht ik te laat aan.

Kasper
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

Bionica

We zien ook graag hoe de rest van de kamer eruit ziet :D
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

vleerbike

Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

kasper1985

De foto's staan op de link.

Ik ben geen kei in het foto's plaatsten en begreep ook dat dat niet de bedoeling was (sub titel van dit onderwerp).

Als iemand een tutorial heeft voor het plaatsen van foto's wil ik dat best proberen. Tot die tijd zijn alle foto's te bewonderen op de link: http://s590.photobucket.com/albums/ss341/JObs123/?action=view&current=IMG_0093.jpg
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

R

Volg:


[img]http://www.hierdeurlvandefoto.nl/foto.jpg[/img]