Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Gisteren in de Weerribben geweest.


Viervlek libel.


Geen idee welke waterjuffer dit is (wie het weet mag het zeggen) maar zij mist iig een vleugel.


Groeten...

LittleNinja

Hi Kwabber.

Hoe dichtbij mocht je komen voor deze mooie platen?

Gegroet,
Dennis
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

Anderhalf tot twee meter met de 100-400 mm lens.

LittleNinja

Quote from: Kwabbernoot on May 29, 2023, 20:35:46Anderhalf tot twee meter met de 100-400 mm lens.

Netjes. Goede platen geworden. Vooral de eerste vind ik sterk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

#1354
Ik vind de tweede eerlijk gezegd net iets mooier. De foto dan, niet het insect. Hij had alleen een beetje meer licht van de voorkant kunnen gebruiken. Ik weet niet of ik dat nog op de computer kan bijwerken. Maar ach, ik vind het ook wel goed zo.

De eerste is ook een klein beetje gecropt, de tweede niet.

AudioEnZo

Quote from: Kwabbernoot on May 29, 2023, 18:17:17Gisteren in de Weerribben geweest.
Beestjes staan er ragscherp op, vooral die 2e. Die is qua licht wel goed op te halen hoor in de nabewerking.

Kwabbernoot

#1356
Het oefenen met de camera gaat verder. Ik ben blij verrast dat hij zo snel scherp stelde op de fazanten tussen al dat hoge gras.

Verder niet echt een mooie foto.



Voor wie het niet weet: Rechterknop > afbeelding openen in nieuwe tab voor de volle resolutie

Groeten...

LittleNinja

Is toch leuk om lekker aan het kloten te zijn? Lekker je spulletjes een testen, ontdekken, plezier maken.. de extra mooie platen komen vanzelf wel. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Staaled

Quote from: LittleNinja on May 31, 2023, 22:44:01Is toch leuk om lekker aan het kloten te zijn? Lekker je spulletjes een testen, ontdekken, plezier maken.. de extra mooie platen komen vanzelf wel. 8)
Klopt. Fotografie is ook gewoon meters maken met als belangrijkste voorwaarde : je moet er zijn. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

#1359
En geluk hebben dat het onderwerp stil blijft zitten terwijl je bezig bent de instellingen goed te zetten en te focussen.
Deze "meneer" in Sicilie vanmiddag gaf me tien seconden op 1,5 meter afstand om wat plaatjes te mogen "schieten" 500mm P1000 niet de snelse autofocus, nee ogen zijn niet superscherp zijn prachtige groene schubben des te meer.

Kjelt


LittleNinja

Is dat exemplaar van jou Kjelt?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

#1362
LN nee dit is in het wild op Sicilië.
Vandaar dat ik zei dat ik maar 10 seconden de tijd had toen was die weer verdwenen. Dat vind ik wel sport hoor.

En het is een klein beestje je kunt dat zien aan die kruiskop schroef.

AudioEnZo

Gave foto's Kjelt. Had in 1e instantie het idee dat ie inderdaad veel groter was :D

Kwabbernoot

#1364


Kameleonspin op de Belgische zijde van St. Pietersberg. Helaas nogal een verlegen spinnetje dus de macrolens was geen optie.

Groeten...

Staaled

#1365
Interessant dat deze spin zo licht is.
Of hij/zij bivakkeert vaak op witte bloemen of houdt zich vaak in het donker van de berg op zou je zeggen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Het is puur camouflage. Zij kan ook geel zijn. Ze kunnen van kleur veranderen, vandaar ook de naam. Als je zoekt op kameleonspin kom je de gele versie ook wel tegen.

gizmo2

De familie tortel heeft gezinsuitbreiding.



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

LittleNinja

Gisteravond naar een specifieke plek gegaan waarvan bekend is dat er een hol met vosjes leeft. De vosjes zijn nog redelijk jong en speels en gaan in de avond er lekker op uit met mams.

Wij zijn vanaf 18.30 uur tot net na 22.00 gebleven op een respectabele afstand om deze prachtige beestjes vast te leggen.  :inlove:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Helaas hebben we daar compleet voor niets staan wachten want die krengen kwamen niet naar buiten!  :nopompom:  :blink:  :laugh:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Staaled

Volgende keer een kip meenemen dan. :tongue2:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Oh wat erg dan he?
Ja zo heb ik ook eens een ree de bosjes in zien lopen om vervolgens een uur voor niets te wachten, of hij is gaan slapen of een of andere achteruitgang genomen. Die beesten ruiken "mensenvleesch"* op honderden meters afstand en laten zich niet meer zien, en terecht als je de reputatie vd mens en natuur kent  ;D

*Klein Duimpje en de reus.

LittleNinja

#1372
Quote from: Staaled on June  8, 2023, 10:39:09Volgende keer een kip meenemen dan. :tongue2:

Goed plan.. :D  Er stonden meer mensen te wachten eb die vertelden dat ze enkele jaren geleden allerlei zooi hadden meegenomen om die beesten te voeden. Niet heel verstandig. Verkade koekjes & gemarineerd vlees.. mensen sporen echt niet!

Quote from: Kjelt on June  8, 2023, 12:14:56Oh wat erg dan he?
Ja zo heb ik ook eens een ree de bosjes in zien lopen om vervolgens een uur voor niets te wachten, of hij is gaan slapen of een of andere achteruitgang genomen. Die beesten ruiken "mensenvleesch"* op honderden meters afstand en laten zich niet meer zien, en terecht als je de reputatie vd mens en natuur kent  ;D

*Klein Duimpje en de reus.

Hahaha!! Het risico van deze tak van sport. Ik heb er niet zoveel moeite mee. Grappend riep ik tegen mijn twee foto collega's dat ik wel een vosje uit Midjourney ga halen. :D :D

Zo'n massief beest wat je dan niet meer kan vinden... knap he?! :clapping:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NickS

Ijsvogel

Sony A9 met de Sony 200-600 mm

VlisChris

Quote from: LittleNinja on June  8, 2023, 10:27:17Helaas hebben we daar compleet voor niets staan wachten want die krengen kwamen niet naar buiten!  :nopompom:  :blink:  :laugh:

Vind je het gek? Die zijn als de dood voor nunchucks.
Plus. Ik blijf ook liever binnen wanneer jij aanbelt hoor :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.