Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·



Schotse Hooglander in het Deelerwoud, 30-1-2021
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Indrukwekkende dieren. Hij kijkt echt alsof hij wil zeggen "nog één stap dichterbij en je leert mijn kwaaie kant kennen!". :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Bijna net zo imposant.. poes
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on February  2, 2021, 01:43:03
Indrukwekkende dieren. Hij kijkt echt alsof hij wil zeggen "nog één stap dichterbij en je leert mijn kwaaie kant kennen!". :D

Ja, precies!  ;D
Groeten,
Edwin

Cyrus·

Groeten,
Edwin

LittleNinja

#1105
Quote from: CyrusOne on February  2, 2021, 15:50:26
Fijne plaat! Mooie onscherpte ook.

Dank je. Het is een fijn "allround" lensje ( Tamron RXD 28-75mm f2.8 ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

Quote from: LittleNinja on February  2, 2021, 16:53:57
Dank je. Het is een fijn "allround" lensje ( Tamron RXD 28-75mm f2.8 ).

Ah die ken ik. Daar ben ik ook heel blij mee.

De Hooglander is trouwens geschoten met de nieuwe Sigma 100-400DN voor FE. Tijdens zo'n wandeling is de 3 kilo van de Sony 200-600 mij wat teveel van het goede...
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Quote from: CyrusOne on February  2, 2021, 20:43:53
Ah die ken ik. Daar ben ik ook heel blij mee.

De Hooglander is trouwens geschoten met de nieuwe Sigma 100-400DN voor FE. Tijdens zo'n wandeling is de 3 kilo van de Sony 200-600 mij wat teveel van het goede...

Hoe bevalt de Sigma? En ja, dat snap ik van dat gewicht! Holy crap!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·

De Sigma is echt top! Zeker de prijs in aanmerking genomen. Presteert boven verwachting. Deze maakt gevoelsmatig voor 95% van de fotografen de 3x zo dure (maar hooguit 1,5x zo goede) Sony 100-400 overbodig.

Scherpte, kleuren, contrast en tekening allemaal echt heel erg goed. Qua beeldkwaliteit doet hij niet onder voor de Sony. AF ook voor vliegtuigen spotten zeker snel genoeg. Ik heb niet de indruk dat de AF tekort komt.

Echte test voor de AF met snelle onderwerpen komt nog aan het circuit, maar helaas wordt er voorlopig nog niet geracet met publiek  :-\

Wellicht dat de Sony met de AF nog wat punten pakt, maar die (theoretische) winst weegt wat mij (en de nodige professionele reviewers) betreft niet op tegen het prijsverschil.
Groeten,
Edwin

LittleNinja

Dat vind ik dus wel vaker, maar die discussie hou je toch altijd. Is het verschil er überhaupt en is dat verschil dan het prijsverschil waard. De meest doorgewinterde critici zijn vaak de (extreme) hobbyisten. Ik heb zelden een beroepsfotograaf die vast in opdracht werkt van (al dan niet) grote bedrijven horen/zien roepen dat het verschil bestaat en/of belangrijk is (aangezien de klanten het nog zeldzamer waarnemen).

Wat ik wel mooi vind is als iemand gewoon eerlijk zegt: "Ik zie het verschil eigenlijk ook niet echt en waarschijnlijk is het een placebootje, maar ach ik heb gewoon de voorkeur voor merk X en daar heb ik gewoon geld voor over.". Dan respect!  O0

Quote from: CyrusOne on February  2, 2021, 21:11:13
De Sigma is echt top! Zeker de prijs in aanmerking genomen. Presteert boven verwachting. Deze maakt gevoelsmatig voor 95% van de fotografen de 3x zo dure (maar hooguit 1,5x zo goede) Sony 100-400 overbodig.

Scherpte, kleuren, contrast en tekening allemaal echt heel erg goed. Qua beeldkwaliteit doet hij niet onder voor de Sony. AF ook voor vliegtuigen spotten zeker snel genoeg. Ik heb niet de indruk dat de AF tekort komt.

Echte test voor de AF met snelle onderwerpen komt nog aan het circuit, maar helaas wordt er voorlopig nog niet geracet met publiek  :-\

Wellicht dat de Sony met de AF nog wat punten pakt, maar die (theoretische) winst weegt wat mij (en de nodige professionele reviewers) betreft niet op tegen het prijsverschil.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Cyrus·


^^

Ben het volledig met je eens!
Groeten,
Edwin

Benco


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on February  3, 2021, 00:13:25
Is hij echt zo "mean"?
Denk dat 'rode oogjes correctie' aan heeft gestaan.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Benco

Quote from: LittleNinja on February  3, 2021, 00:13:25
Is hij echt zo "mean"?
Nee hoor , ze is een schatje  , net zoals onze grote jongen Mr.Higgins

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#1117
Vrijdag helaas afscheid moeten nemen van dit beestje. Wat heeft zij toch een hoop pech gehad in haar leventje...  :nopompom:

-Ooit van een flat gevallen.
-Altijd forse problemen met haar huid (altijd zichzelf aan het kapotkrabben)
-Altijd angstig en kon van alles schrikken
-Een soort beroerte gehad waardoor ze niet meer stabiel kon lopen en een schuin koppie had.
-Tumortje in haar koppie die haar kaak aan het oplossen was, hierdoor liep ze dus met een gebroken kaakje.

Voelt zo k*t dat het beestje zoveel te lijden heeft gehad.

Fotootjes van de dag ervoor of de dag zelf, dat we haar hebben moeten laten inslapen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gizmo2

Quote from: LittleNinja on February  1, 2022, 16:20:14
Vrijdag helaas afscheid moeten nemen van dit beestje. Wat heeft zij toch een hoop pech gehad in haar leventje...  :nopompom:

Fotootjes van de dag ervoor of de dag zelf, dat we haar hebben moeten laten inslapen.
Is altijd moeilijk afscheid nemen van een beestje wat lang om je heen geweest is.

De kat van mij is nu zo'n 16 jaar en voor drie weken geleden nog geopereerd.
Ik hoop dat hij nog een poosje hier kan blijven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

LittleNinja

#1119
Quote from: gizmo2 on February  1, 2022, 16:26:21
Is altijd moeilijk afscheid nemen van een beestje wat lang om je heen geweest is.

De kat van mij is nu zo'n 16 jaar en voor drie weken geleden nog geopereerd.
Ik hoop dat hij nog een poosje hier kan blijven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk



Ja absoluut. Ik heb het bericht net nog aangevuld met de grove lijnen van haar leven.

Ik ken het beestje pas 4 jaar (het duurde 3 jaar voordat ze zich vertrouwd voelde met mij), maar was wel al haar hele leventje bij mijn vriendin. Ze is maar 12,5 geworden.

Mooie leeftijd voor een kat. Ik hoop met je mee in ieder geval. Een vriendin van ons heeft afgelopen jaar afscheid genomen van haar kat op 26(!) jarige leeftijd, dus wie weet.. Ik moet wel zeggen, het laatste half jaar was een ramp voor hun.

Wij hebben nog één poes maar zij is nu pakweg 3,5 jaar geloof ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Die foto's lijken onscherp, echter zijn het 200 tot 300 kb versies van de 15MB foto's. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ppeter

#1121
Ons Mona, een grote deugniet, maar echt een schatje van ondertussen 1 jaar met nog veel puppy gedrag... 😍🐾
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

LittleNinja

Dat deugniet verhaal zie je meteen in die foto. 🤣
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Benco


musfed



Onze kat in 2006. 2,5 Jaar, tweedehands via MP.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's