Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VlisChris

@ VTEC: waar zie jij pootjes? Het is een kopschot. Je ziet kopje. Beide schouders en keel. Oortjes. En dat is het wel.
@ Geert. Maf. Ik kan mijn scherm terugzetten naar 1 streepje helderheid van de 16 die ik tot mijn beschikking heb. En nog zie ik de oortjes. Misschien niet "goed" maar ik zie ze wel. Bij haar rechteroor (dus links op de foto) zie ik dan nog steeds bovenkant, en de onderkant. Let wel: dat is met scherm op zijn absolute minimum ingesteld.


Dat het dus "in ieder geval niet deugd" is mij een te boude uitspraak. Dan ben ik absoluut benieuwd waarom we dit zo volkomen verschillend ervaren. Ik zal zo even de waardes van een paar plekken van het oor meten in photoshop.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Treshold laag. Ingesteld op 15 zoals je kunt zien. Om aan te geven waar je in de foto zit te kijken is de opacity van de laag teruggezet naar 25%
Je ziet dat het overgrote deel van haar oor boven de 15 zit. Mij is indertijd geleerd dat alles boven de 10 nog net definieerbaar zou moeten zijn. Kan dus kloppen met dat ik nog net de oren kan zien. Niet kan onderscheiden, maar kan zien.

Sorry. Kan er ook niks anders van maken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

#852
Quote from: Christiaan S on December 15, 2015, 01:10:50
@ Geert. Maf. Ik kan mijn scherm terugzetten naar 1 streepje helderheid van de 16 die ik tot mijn beschikking heb. En nog zie ik de oortjes. Misschien niet "goed" maar ik zie ze wel. Bij haar rechteroor (dus links op de foto) zie ik dan nog steeds bovenkant, en de onderkant. Let wel: dat is met scherm op zijn absolute minimum ingesteld.


Dat het dus "in ieder geval niet deugd" is mij een te boude uitspraak. Dan ben ik absoluut benieuwd waarom we dit zo volkomen verschillend ervaren. Ik zal zo even de waardes van een paar plekken van het oor meten in photoshop.

Ik heb mijn monitor ingesteld op 120 cd/m². Geadviseerd voor mijn monitor is 80 tot 120cd/m2. Ik zit dus met mijn scherm aan de bovenkant van wat geadviseerd is.

Als ik dan vervolgens op de foto enkel een kop kan onderscheiden met twee vage oren, terwijl de rest verdwijnt in het zwart, dan is dat in ieder geval iets waar ik zelf niet voor zou kiezen.

Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VTEC_genieter

@Christiaan,
Ik zie tot en met de schouders, heel lichtjes zie ik ze.
De oren zijn volledig te zien. En haar nek. Lichtjes.
Geen pootjes, maar meer schouders bedoelde ik.

Maar zat je hondje op de grond of stond ze?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Geert

Quote from: VTEC_genieter on December 15, 2015, 19:42:24
Geen pootjes, maar meer schouders bedoelde ik.
Ik hoop van harte dat jij geen chirurg bent.  ;D
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

c20v

Quote from: Christiaan S on December 12, 2015, 22:49:58
Fotootje van mijn viervoetige vriendin.

Waar de compressiefouten vandaan komen is me een beetje een raadsel. Misschien hier iemand met tips.
Originele foto is weinig aan gedaan. Kleine slinger aan de curves gegeven. Verkleind naar 900x600. En een lichte verscherping. Volgens mij verder niets. Geen hele schokkende dingen die dit kunnen veroorzaken dus :) Maar ik baal er wel een beetje van. En ik wil er vanaf ;)

My Dog by Christiaan Sauer, on Flickr
Die compressiefouten kunnen ook ontstaan omdat de gradient van de TIFF te fijn is (heb daar zelf ook wel wat voorbeelden van.)
Op zich is het een heel mooi portret maar...de scherpte ligt imho niet lekker (eigenlijk net achter de ogen ipv erop).
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

Dday

#857
Mijn grote vriend Rambo. Nadat hij zich heerlijk had uitgeleefd. :D


Dinner Time for Rambo after rolling in the mud  ;-)
by Daan  Wagner,


Love these two ;-)
by Daan  Wagner

VlisChris

#858
Laatste foto kijkt lekker weg hoor!

Hier een fotootje van mijn kant van vandaag.
Soms hoeft een foto niet schokkend te zijn om toch lekker weg te kijken imho.

_MG_8964 by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Sorry Christiaan, ik vind de scherptediepte bij deze foto wat te smal, waardoor zijn/haar staartje niet meer scherp is. Ook de achterste poten vind ik uit de scherpte verdwijnen.
Ik kijk op m'n iPad Mini.

Maar op een groot scherm of monitor geeft deze foto waarschijnlijk meer impact [emoji4]
Dan zie je haar oogjes goed en duidelijk.

Ik heb geen dierenfoto's om te posten.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Ik kan me goed voorstellen dat er (genoeg) mensen zijn die de foto niet boeiend, tot slecht vinden :)
Wat mij betreft een stukje persoonlijke smaak. Het zorgt bij mij juist voor een wat dromerige sfeer. Iets dat me wel stoort (zal het zo even aanpassen) is dat de bovenste rand van de foto erg onprettig wegkijkt. Even ietsjes bijsnijden.
Be right back ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

@Christiaan,
Hoe is je hondje? Wil je hem de groeten voor me doen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Hahaha.

Die is op dit moment heel onrustig. We zijn bij een maatje op bezoek, en zijn kat zit op de rugleuning van stoel. Dus Mevrouw Cita is van mening dat ze nu druk moet gaan rondrennen en gaan piepen ;)

Voor de rest gaat alles goed met mormel ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

#865
Vosje op oorlogspad
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Jumping Jack

Zijn die vossen tam of zo? aan de schaduw te zien op de eerste foto zat je er wel erg dicht bij.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Geert

Quote from: Jumping Jack on February 18, 2016, 10:00:12
Zijn die vossen tam of zo? aan de schaduw te zien op de eerste foto zat je er wel erg dicht bij.

Vossen zijn vrij tam. Schaduw is inderdaad van ondergetekende :-)
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VTEC_genieter

Wat hebben de apen toch een stressvrij leven........
[emoji86][emoji86]
Leuke foto van die schattige dieren!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Zelfs als ze vechten gebruiken ze nog een scheidsrechter.
Dus eerlijk zijn ze wel :D
(Nee, foto is niet van mij ;))

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Onlangs ben ik ook begonnen met fotograferen en ben dan ook benieuwd wat jullie van onderstaande foto's vinden.
Deze heb ik gemaakt in Zooparc Overloon, vooral de cheeta en reiger vind ik wel aardig gelukt.


Sneeuwuiltje, beetje jammer van de moiré op achtergrond door de volière. Leuk detail vind ik de weerspiegeling van de bomen in de ogen.


hongerige pelikaan, gemaakt met korte sluitertijd (1/2500).


Deze reiger was eerder aan het azen op het vorentje bij de pelikaan, zo uit de lucht geschoten, het resultaat valt me zeker niet tegen.


Cheeta, hier ben ik zeer tevreden over, zo uit de hand geschoten en toch wel een eindje van mij vandaan.


Het stokstaartje... hier moest alleen voor nog een straaltje uitkomen en dan was die perfect ;)


Woestijnbuizerd, zeer mooie roofvogel, hij zat goed verstopt tussen de takken maar maar heb 'm toch nog aardig vast kunnen leggen.


Piet Piraat...


Neusbeertje...


En de eerste vlinder die ik tegenkwam....


Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Audiofiel

Net begonnen met fotograferen en dan zulke foto's?  :o


Petje af hoor! :pompom:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HereIsTom

#873
Ja inderdaad zeer mooi als je nog nooit hebt gefotografeerd!
Het valt me op dat veel foto's hier te groot gepost worden op het forum, waardoor ze moeilijk te bekijken zijn!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Sjaak_Banaan

Quote from: HereIsTom on April  2, 2016, 00:56:51
Ja inderdaad zeer mooi als je nog nooit hebt gefotografeerd!
Het valt me op dat veel foto's hier te groot gepost worden op het forum, waardoor ze moeilijk te bekijken zijn!

Thanks :)
Ligt er waarschijnlijk aan waar je ze op bekijkt, op je tablet of telefoon zijn ze misschien te groot, maar op een beetje computer monitor moet je het toch makkelijk volledig kunnen zien.
Ik zie ze liever iets groter zodat je wat meer detail ziet.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder