Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Ik vind het ook echt wel een mooie plaat door de shallow depth of field. Die andere van die eenden is ook mooi trouwens, al kan ik me de voorkeur voor deze wel begrijpen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Audiofiel

#826
Ons huis luipaard. Met de iPhone 5 gemaakt, dus technisch niet zo super. ;D

(edit: verkleind naar 800 pixels breed)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sk

Quote from: Audiofiel on September  8, 2015, 10:23:43
Ons huis luipaard. Met de iPhone 5 gemaakt, dus technisch niet zo super. ;D

(edit: verkleind naar 800 pixels breed)

Wauw komt dat uit een Iphone.. netjes hoor mooie foto!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

LittleNinja

Ik vind het ook een prima foto.

Volgens mij is een technische foto niet afhankelijk van de camera maar van de wijze waarop hij genomen is. Ofwel hoe maak je de foto? Waar hou je rekening mee? Waar let je op? Hoe voer je dat uit? En ik vind vaak nog interessant waarom men bepaalde keuzes maakt. Maar goed, ik ben geen fotograaf. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: LittleNinja on September  8, 2015, 08:57:53
Ik vind het ook echt wel een mooie plaat door de shallow depth of field. Die andere van die eenden is ook mooi trouwens, al kan ik me de voorkeur voor deze wel begrijpen.

Thanks. "De ander" ben ik ook tevreden over. Alleen zit er verschil in moeilijkheidsgraad bij het schieten. De ander is gewoon een moment pakken dat er is. In dit geval moet je geduld hebben tot ze opvliegen, en geluk hebben dat ze de goede kant uit vliegen (als in: haaks op de plek waar je je camera op richt). Geloof me. Dat heeft me een paar keer flink vloeken gekost voor ze vlogen zoals ik hoopte dat ze het deden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

#831
Amsterdamse Waterleidingduinen
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Geert

Humeurige vossen
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Bama


eddy135

Nou ja, wild....
Schijnen daar zo mak als lammetjes te zijn...(gemaakt  :devil:)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BernHardN

Ook in de AWD geweest, alleen met regen.

Vosje,





En wat roodwild,




Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Geert

#836
@BernHardN
Vossen zijn prachtige beesten om te zien en observeren. Moet binnenkort ook weer eens een keer gaan op een zonnige dag, niet zijnde in het weekend. Temeer omdat ze nu hun fraaie dikke wintervacht weer krijgen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VlisChris

#837
Fotootje van mijn viervoetige vriendin.

Waar de compressiefouten vandaan komen is me een beetje een raadsel. Misschien hier iemand met tips.
Originele foto is weinig aan gedaan. Kleine slinger aan de curves gegeven. Verkleind naar 900x600. En een lichte verscherping. Volgens mij verder niets. Geen hele schokkende dingen die dit kunnen veroorzaken dus :) Maar ik baal er wel een beetje van. En ik wil er vanaf ;)

My Dog by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Je hondje kijkt recht naar je lens, haar ogen zijn ook in het midden van de frame.
Maar haar lijf staat niet recht voor je lens.
Eigenlijk stond je hondje niet helemaal recht voor de lens, haar kopje een beetje naar links gedraaid (voor haar is het links). Maar haar oogjes kijken wel in je lens.

Jij als fotograaf kan de volgende keer ook precies rechtvoor haar zitten. Zo precies dat ook haar kopje samen met haar lijf op één lijn staat. Jij zit dan met je lens precies voor het midden van haar ogen.

Ik heb makkelijk praten [emoji23][emoji23]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Heb je daarna aan haar ook laten zien de foto? [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Mijn hond zit nooit recht voor zich te kijken. Ze heeft de vreemde eigenschap altijd d'er kopje naar 1 kant te draaien als ze je aankijkt. Of naar links. Of naar rechts. Dus dat klopt ;)

Dat ze verder volstrekt geen behoefte had om mee te werken aan deze foto is voor jullie minder relevant ;) Dat was mijn probleem met mijn continue "zit. blijf. nee blijf. zit. enz" :D :D Ze voelt zich volstrekt niet op d'er gemakje met het geflits, en vooral het piepen van zowel camera als flitser. En voor 1 zo'n foto ga ik dat niet uitzetten nee ;)

QuoteHeb je daarna aan haar ook laten zien de foto?

Uitgeknipt en in der mand opgehangen. Geen reactie op gekregen  :angel: :tongue2: Is het eetbaar? Nee? Dan heeft ze geen interesse  :wub:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Schattig hondje heb je [emoji2]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Thanks! Het is zeker een heerlijk beest :inlove:

Ze weet overigens ook donders goed hoe ze me moet bespelen als ik eens kwaad op d'er ben ;) Ze krijgt het in 99% van de gevallen voor elkaar dat ik daar binnen 5 minuten weer vanaf ben ;) Alleen als ze een zeer enkele keer het vreten van mijn bord jat heeft ze ruzie :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Even terug over de foto; ik zal eens proberen of het lukt om hem eens 70 of 100mm te maken. Ik ben zelf nog steeds van mening dat ik de foto heerlijk vind (ja, zo arrogant ben ik wel ;) ) maar ik zit alleen wat te twijfelen over de mate van beeldcompressie. Hoe wat minder tele uitpakt moet ik eens proberen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Mooie foto ik zie overigens geen compressieblokjes (calibrated ips scherm) zie sowieso alleen het hoofd van hond daaromheen alles zwart en heel vaag een oor. Is dat correct?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Als je maar 1 oor heel vaag ziet moet je denk ik toch eens opnieuw naar je calibratie kijken?
Hier zijn ze beiden toch goed zichtbaar ;) De artifects zijn bij haar rechteroor zichtbaar. Alleen als je al maar 1 oor ziet denk ik dat de bijwerkingen nog wat moeizamer zichtbaar worden ;)


Thanks voor je opmerkingen btw! Het klopt dat je hoofdzakelijk een kopje met oren en een stukje keel ziet ;) Scherptediepte is bewust zo minimaal mogelijk gehouden :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Ik zie meer.
Ik zie dat ze ook een schattig truitje draagt [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Een truitje? Dan moet je me even helpen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

[emoji38][emoji1][emoji1]
Grapje....

Maar ik zie wel haar lijfje (ook schouders, nek en een beetje van haar poten).
Op mijn iPad Mini Retina met het scherm op half vermogen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Geert

Quote from: Christiaan S on December 13, 2015, 02:33:09
Als je maar 1 oor heel vaag ziet moet je denk ik toch eens opnieuw naar je calibratie kijken?

Ook ik zie enkel een kop met twee hele vage oren. De rest is zwart. Wellicht staat jouw scherm veel te fel ingesteld. Deugen doet het in ieder geval niet.

Mijn scherm staat overigens perfect gecalibreerd afgesteld.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF