Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

Wat een kattengeweld hier .... Hondjes van mijn buurman .... en foto van mijn buurman .. paar weken geleden in de sneeuw ..



Snopper

VlisChris

Vind het qua timing een geweldige foto 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG


alexander2

Die rechter wil niet op de foto gelet de blik in zijn ogen. :D
( fraaie foto mooi actie moment )

Nahpets

Volgens mij moet die grijze gewoon ontzettend nodig plassen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Starred


Geert

#731
Foto gemaakt in park Guell in Barcelona.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rha007

Vanmorgen heb ik getracht om de Hop in de tuin bij mijn schoonouders te fotograferen. De Hop is een vrij schuchtere vogel en komt in NL niet (meer) voor. De Hop is op z'n mooist in vogelvlucht, vanwege de kuif en de kleuren van de vleugels.
Helaas is het nog niet gelukt om een fatsoenlijke plaat in vogelvlucht te schieten.




Van de week maar eens proberen om de bee eater vast te leggen.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Jeroen de Waal

Mooie foto's!
Waar leeft deze Hop dan wel?


Jeroen.

Rha007

In iedergeval in Portugal.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Kwabbernoot


eddy135

Heb 'm vorig jaar in Frankrijk waargenomen, maar helaas geen foto's kunnen maken..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Geert

Een zeer kleine samenvatting van een middagje apenheul
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rob Eric Blank

@Geert, de eerste is leuk, maar de tweede lijkt niet helemaal scherp.

Geert

Quote from: Rob Eric Blank on June 11, 2013, 08:50:37
@Geert, de eerste is leuk, maar de tweede lijkt niet helemaal scherp.

De tweede vind ik v.w.b. perspectief het mooiste. Alleen is de scherpte wat je zelf ook al opmerkt niet helemaal goed. Volgens mij is het bewegingsonscherpte omdat ik nergens echt een goed scherp gedeelte van de foto zie. De instellingen waren van de eerste 1/250 f8 iso 500 200mm en de tweede had als instelling 1/160 f8 iso 800 en 252mm brandpuntsafstand.

Met welke instellingen zou jij de foto genomen hebben? Hogere sluitertijd bijvoorbeeld?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rob Eric Blank

Quote from: Geert on June 11, 2013, 23:13:22
De tweede vind ik v.w.b. perspectief het mooiste. Alleen is de scherpte wat je zelf ook al opmerkt niet helemaal goed. Volgens mij is het bewegingsonscherpte omdat ik nergens echt een goed scherp gedeelte van de foto zie. De instellingen waren van de eerste 1/250 f8 iso 500 200mm en de tweede had als instelling 1/160 f8 iso 800 en 252mm brandpuntsafstand.

Met welke instellingen zou jij de foto genomen hebben? Hogere sluitertijd bijvoorbeeld?
Diafragma meer open gooien. Zou je de grasspriet op de voorgrond minder zien. Is wel afhankelijk van je glaswerk natuurlijk. Normaal zou 1/160ste goed zijn met betrekking tot beweging, maar ik weet niet hoe steady je zelf bent. Ander 1/250ste of 1/320ste, dat is redelijk safe. Meer wide open schieten zorgt ook dat de aandacht meer naar het koppie van de aap gaat.

Geert

@Rob Eric Blank
Bedankt voor de tips. Ben zelf nog behoorlijk aan het experimenteren. Mijn huidige camera is namelijk heel anders met bijvoorbeeld scherptediepte instelling dan de canon 60D die ik hiervoor had.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VlisChris

Als je een zo lang mogelijke lens gebruikt icm het zo wijd open mogelijk zetten van die lens wordt het effect van vervagen, en daarmee aandacht vestigen, nog sterker dan bij enkel het diafragma openen.
Dus als je bijvoorbeeld een 70-300 3.5/5.6 hebt op 300mm 5.6 fotograferen. Of bij een 70-200 F4 op 200mm F4 fotograferen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

#743
Ik zal de volgende keer wel eens f 4/5.6 gaan proberen. Feit is wel dat het focus punt dan heel nauw komt. Vooral als je ook nog eens bewegende objecten aan het fotograferen bent. Temeer omdat ik enkel het middelste focuspunt gebruik. Als ik ga scherp stellen, en daarna ga kaderen dan wil ik nog wel eens te laat zijn. Komt natuurlijk ook omdat ik nog het automatisme mis om snel genoeg op bepaalde situaties in te spelen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Erik

Vandaag eens geprobeerd wat vogels in volle vlucht te fotografen met wisselende resultaten maar deze vond ik best aardig (geen crop btw).
Wel digitale zoom moeten gebruiken met als wisselgeld een onscherpte  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on August  8, 2013, 23:40:03
Vandaag eens geprobeerd wat vogels in volle vlucht te fotografen met wisselende resultaten maar deze vond ik best aardig (geen crop btw).
Wel digitale zoom moeten gebruiken met als wisselgeld een onscherpte  :nopompom:
Digitale zoom is het zelfde als een crop.

mimic

Voor het eerst op fulframe,  en dan maar direct met weinig licht.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Peerless Monster

Quote from: mimic on May 10, 2014, 23:24:11
Voor het eerst op fulframe,  en dan maar direct met weinig licht.

Wauw!
Onbewerkt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

NickS

Foto's genomen in Putten.