Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

#550
eerste 2 waren op Grand Canaria met een canon 24-105, de rest in een dierenpark in nl met een canon 100-400

thx! :pompom: :pompom:

Hootie

Mooie foto's Denoontje.
Ik zie dat we hetzelfde Canonglas gebruiken....mooi spul heb jij.
De 2 uilen foto's vindt ik de mooiste.

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

denoontje

thx, ja dat is mooi glas inderdaad.
Voor mij mooie vakantie combi en multipurpose.

De andere 2 waren o shit daar komt hij al aan...

Bij de uilen had ik meer tijd en zat er zeker bij de vliegende wat verder vanaf, hij kwam voorlangs vliegen.
In GC vlogen ze over ons heen en is dus lastiger.

Audiofiel

Quote from: denoontje on August 23, 2011, 00:08:24
en dan is het nu tijd om te slapen ;-)

Prachtige plaat van deze kat. Maar ik wist niet dat deze ook in NL zo in het gras rondliepen? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

denoontje

Quote from: Hootie on August 19, 2011, 18:32:39
denoontje
Apropos groot. Deze vale gier (spanwijdte 2,60 meter) in het echt geschoten. Tijdens een trektocht op grote hoogte vloog deze roofvogel op grote hoogte over ons heen. Met 400mm en behoorlijke crop toch een aardige "echte" foto.

Mvgr. Hootie


Met welk diafragma en sluitertijd heb je die geschoten?

denoontje

Quote from: Audiofiel on August 23, 2011, 23:50:27
Prachtige plaat van deze kat. Maar ik wist niet dat deze ook in NL zo in het gras rondliepen? ;D

ach in een dierentuin....
Heb ze helaas dit jaar niet in het wild gezien

Audiofiel

Snap ik ook wel. Maar het blijft een mooie plaat. Net als die voorbijvliegende uil trouwens. Ook een heel mooi moment met die blik.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Quote from: denoontje on August 23, 2011, 23:51:01

Met welk diafragma en sluitertijd heb je die geschoten?

Volgens de exif met een 1500e, 5.6 en ISO 200.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

#558
Christiaan
QuoteVolgens de exif met een 1500e, 5.6 en ISO 200.

Dat klopt. Met 400mm uit de hand fotograferen vraagt een erg snelle sluitertijd om onscherpte te voorkomen. F5.6 is tevens voldoende om de hele vogel (op zo'n afstand) scherp te krijgen.

Christiaan, welke Exifreader gebruik jij?

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Uh, ik geloof gewoon de eerste de beste uit de add-on lijst van Firefox. Niets bijzonders, en ook niet lekker om even snel wat te zoeken.
Zou eigenlijk eens moeten kijken naar een andere.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

QuoteUh, ik geloof gewoon de eerste de beste uit de add-on lijst van Firefox. 

Ik heb de fout al ontdekt. Ik gebruikte altijd Opanda Exif 2.3 naar tevredenheid op Windows 7/Internet Explorer. Ik ben erachter gekomen dat de foutmelding ("ActiveX-onderdeelkan geen object maken") opduikt bij 62 bits maar niet bij 32 bits.

Mvgr. Arno
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

MVG

#561
Ik zal hier ook eens een duit in het zakje doen. Gemaakt met een canon ixos:

http://https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/183124_1831369833645_1522354159_31937546_3815122_n.jpg (onjuist met https erbij)


FDLARRY

ben bang dat er iets mis gaat, ik zie niks. ::)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

denoontje


MVG


FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

denoontje

mooi scherp, ik hou zelf van een meer blurry achtergrond.
is dit wild of niet?

MVG

Quote from: FDLARRY on September  5, 2011, 00:07:42
Nice :clapping:

Thanx!  ;D Super hoe je met zo een kleine canon ixos opnames van erg dichtbij kunt maken!

Quote from: denoontje on September  5, 2011, 23:24:28
mooi scherp, ik hou zelf van een meer blurry achtergrond.
is dit wild of niet?

Danku, en ja dit is in het wild (Sri Lanka) maar dit was ook de enige van de paar honderd reptielen foto's die zo goed was gelukt, beest bleef erg mooi stilzitten! En schoot na het knippen ook meteen weg, dus net op tijd  ;D

Hootie

Gisteren deze Koninginnenpage vast kunnen leggen.

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Hootie

FDLARRY
QuoteEen beauty!

Dank je. Foto is op een fotobeoordelingsforum uitgeroepen tot foto van de dag.  :headbanging:

Groet, Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

denoontje


Audiofiel

Van mij geen hele mooie foto's, maar het was wel een hele bijzondere ervaring met dieren. Ik heb een workshop Tijgers Trainen gevolgd bij Stichting Pantera. Ik mocht als eerste van start met het voeren van een Bengaalse tijger. Daarna volgden nog een leeuw, zwarte panter en een Afrikaans luipaard. Heel bijzonder om te zien hoe lekker deze dieren in hun vel zaten. Heel anders dan het (stereotype) stressgedrag wat je in de dierentuin tegenkomt.

Zoals gezegd is de kwaliteit niet erg goed. Zelf opnames maken tijdens de training is niet toegestaan.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De andere katjes:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Voor de training mochten we wel foto's maken, maar dat moest met slecht weer door het hek heen. Hier dus een eigen foto van de Bengaalse tijger:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.