Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Nog wat fotos.

Vlinder.  ISO200, 1/200 sec  F5.6,  300mm.  Ik zou eigenlijk een lichtstekere lens gehad moeten hebben voor betere sluitertijden.
Krabetende wasbeer, Zat verstopt in de bosjes dus ook hier gebrek aan licht.  ISO800, f4.8, 1/400sec,  210mm
Laatste foto F5.3, ISO360, 1/800sec, 195mm
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

#501
Nog maar wat bewerkt in CaptureNX2.  Enkel en alleen black of neutral control point gezet en een High pass filter toegepast.  verder natuurlijk geresized en als sRGB-jpg opgeslagen.

Eerste foto: F5.6 ISO400, 1/800sec, 260mm
Tweede foto:  F5.6 ISO 400, 1/200 sec, 240mm
Derde foto: F5.3, ISO-400, 1/1000sec, 240mm
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bama

Mijn zoon is nu naar Egypte en wou thuis eerst zijn duikbril testen, hond 1 vond dit erg interessant en hond nr 2 ging ook maar eens kijken wat er nu te zien was.

Miracle.

Zomaar wat foto's op en bij Jamaica:









Meer foto's vind je hier en hier.

Erik

Leuk eerst die vijver en het verhaal dat er wat leuks te zien moest zijn, volgende foto een aligator of krokodil gaat zo mooi in elkaar over ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Toewan

Quote from: Tube-freak on July  6, 2011, 18:39:37
Nog wat fotos.

Vlinder.  ISO200, 1/200 sec  F5.6,  300mm.  Ik zou eigenlijk een lichtstekere lens gehad moeten hebben voor betere sluitertijden.
Krabetende wasbeer, Zat verstopt in de bosjes dus ook hier gebrek aan licht.  ISO800, f4.8, 1/400sec,  210mm
Laatste foto F5.3, ISO360, 1/800sec, 195mm
Ik vind vooral de 3e mooi, moeder stokstaart die haar jongen voert en ook op de uitkijk blijft staan. Knap staaltje multitasken. :) De foto van de vlinder is jammerlijk net op het verkeerde scherpgesteld. De blaadjes van de bloem zijn scherper dan de vlinder zelf. Op zich is 1/200e wel goed genoeg hoor (al is de regel, sluitertijd is 1/aantal mm maar met VR kan dat wel wat opgerekt worden. Zolang je object maar niet gaat bewegen, anders heeft VR geen zin. :))

VlisChris

Quote from: Tube-freak on July  6, 2011, 18:39:37
ISO200, ...Ik zou eigenlijk een lichtstekere lens gehad moeten hebben voor betere sluitertijden.

Hoezo? Waren de hogere ISO-waardes op je camera net op vakantie?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#507
Gewoon een gein plaatje. Voor de rest geen diepere betekenis of zoektocht naar technische perfectie. Ik weet dat die scherp is gesteld op zijn snavel :)


05072011_259 by Sauer Fotografie, on Flickr



Edit.
Ik zal mijn maatje even mailen of ik de foto mag waarin ik oa deze foto maak. Zat echt absurd dicht op zijn snavel. Zal echt centimeter werk geweest zijn :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Toewan

#508
Quote from: FDLARRY on June 26, 2011, 12:40:01
Per ongeluk net in de verkeerde topic gepost, hierbij ook op de goede plek.
Mooi scherp en ook goede scherptediepte! Mooie plaat hoor, ben wel benieuwd naar de settings waarmee deze is gemaakt (Macro lens neem ik aan?)

Quote from: Christiaan S on July 12, 2011, 00:54:22
Hoezo? Waren de hogere ISO-waardes op je camera net op vakantie?
Dat kan zeker, de D7000 die Tube-Freak heeft is goed met hogere ISO's en ruisonderdrukking.

Uitje

Wat plaatjes welke ik in Canada heb gemaakt.

Langs de Icefield Parkway:


In de buurt van Jasper:


Op het strand bij Tofino:









FDLARRY

Quote from: Toewan on July 12, 2011, 01:11:25
Mooi scherp en ook goede scherptediepte! Mooie plaat hoor, ben wel benieuwd naar de settings waarmee deze is gemaakt (Macro lens neem ik aan?)
Nee, met een Canon ixus 50, maar ik had geluk, mooi weer, zonnetje in rug en dat beest zat al de hele tijd in mijn buurt, was denk ik gewend aan me zodat ik de foto van heel dichtbij kon nemen, was wel verbaasd dat je met zo'n simpel 5 megapixel camera toch zo'n foto kan maken, gewoon mazzel dus.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Toewan

Quote from: FDLARRY on July 13, 2011, 10:32:27
Nee, met een Canon ixus 50, maar ik had geluk, mooi weer, zonnetje in rug en dat beest zat al de hele tijd in mijn buurt, was denk ik gewend aan me zodat ik de foto van heel dichtbij kon nemen, was wel verbaasd dat je met zo'n simpel 5 megapixel camera toch zo'n foto kan maken, gewoon mazzel dus.
Mooi resultaat met een compactcamera! :)

FDLARRY

#512
Dank je.  ;) Hier nog eentje, deze jonge had wat last van de wind, wat minder fraai maar wel grappig.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Tube-freak

Het probleem met die vlinders is dat ze super snel zijn en ook niet al te lang stil zitten (vooral niet op het moment dat jij net de foto wil maken) dus die vlinder fotos zijn hopeloos.  Zag er laast een zitten op de stoep keurig stil, ik had uiteraard mijn camera niet bij me....

Stokstaart met jongen was inderdaad wel mooi dat ik het met de jonkies vast kon leggen, want dat was echt niet dat ze daar minuten lang zaten ofzo en dan wil je natuurlijk ook nog dat ze in de lens kijkt dus het vergt wel wat geduld of geluk voor zo een foto.



Quote from: Toewan on July 12, 2011, 00:46:58
Ik vind vooral de 3e mooi, moeder stokstaart die haar jongen voert en ook op de uitkijk blijft staan. Knap staaltje multitasken. :) De foto van de vlinder is jammerlijk net op het verkeerde scherpgesteld. De blaadjes van de bloem zijn scherper dan de vlinder zelf. Op zich is 1/200e wel goed genoeg hoor (al is de regel, sluitertijd is 1/aantal mm maar met VR kan dat wel wat opgerekt worden. Zolang je object maar niet gaat bewegen, anders heeft VR geen zin. :))
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bama

Quote from: Uitje on July 13, 2011, 09:43:18
Wat plaatjes welke ik in Canada heb gemaakt.

Langs de Icefield Parkway:



Ben gewoon jaloers op wat je allemaal gezien hebt, schitterend.
Ben zelf een paar weken in Zuid Afrika geweest oa in het Kruger park en was ook zo indrukwekkend.

Tube-freak

#515
Het is altijd een keuze die je moet maken.  Hogere ISO kunnen ook ten koste gaan van scherpte.  Het liefst wil je altijd lage ISO en snelle sluitertijden dieren fotos.  
Ik had sowieso de AUTO ISO configuratie zo staan (ISO200).  Had hem ook volledig manual kunnen nemen maar weet toch wel vrij zeker dat tegen de tijd dat ik de settings had ingesteld die vlinder al 10 keer was weggevlogen en weer terug, dus leek me mission impossible..

Quote from: Christiaan S on July 12, 2011, 00:54:22
Hoezo? Waren de hogere ISO-waardes op je camera net op vakantie?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Uitje

Quote from: TonBert on July 13, 2011, 20:13:42
Ben gewoon jaloers op wat je allemaal gezien hebt, schitterend.
Ben zelf een paar weken in Zuid Afrika geweest oa in het Kruger park en was ook zo indrukwekkend.

Ben zelf een paar jaar geleden in Kenia geweest en ik vindt Afrika ook wel HET continent om fantastische foto's te maken van wild. Kenia heeft echt indruk op me gemaakt en Zuid Afrika staat bij ons ook hoog op het lijstje.

VlisChris

Quote from: Christiaan S on July 12, 2011, 01:04:14

Edit.
Ik zal mijn maatje even mailen of ik de foto mag waarin ik oa deze foto maak. Zat echt absurd dicht op zijn snavel. Zal echt centimeter werk geweest zijn :P

En bij deze de foto ;) Veel dichter erop ging niet meer werken denk ik ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FDLARRY

Jullie weten toch dat zo'n snavel veel harder is dan een lens? :P
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Tube-freak

Ik zat ook al te denken.  Wat als ie nou net zin heeft om woody woodpecker na te doen?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Och, het was een vrij tam beestje, en in het ergste geval heeft mijn lens schade. Ik zit gelukkig relatief veilig achter een hek en een camera/objectief. Soms moet je gewoon wat anders doen dan anders om een plaat te krijgen die je niet standaard voorbij ziet komen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Mooie lijnen in 5 en 6! Wel erg krap gekaderd en veel ruis. Hoge ISO?

beunky

Dank je :)

Ja, veel ruis. Dat komt ook omdat het een uitsnede is, de foto is met een 7D gemaakt met een 70-200 2.8 IS (of F8). Iso was 800 om de sluitertijd fatsoenlijk te kunnen houden (die beesten zijn erg snel...).
Ik zou een ruimere uitsnede kunnen nemen, dan is de ruis ook minder zichtbaar.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

ISO 800 moet er beter uitzien m.i. Heb je ook verscherpt?