Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

vind hem eigenlijk wel goed zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

svenG

#426
Hallo,

Bij deze wil ik graag mijn eerste pogingen met mijn slr delen.


http://flic.kr/p/9FXtFS



VlisChris

Beetje chaotische foto (al is het niet echt storend), maar het licht valt erg mooi.
Kan de foto wel pruimen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svenG

#428
Bedankt voor je reactie,hier nog een paar pogingen;

http://www.flickr.com/photos/sven2712/5032650928/
http://www.flickr.com/photos/sven2712/5032652784/


Dat was het eventjes,dit zijn mijn favorieten.

leuke topic dit.....

groeten Sven

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dracoplasm

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Tube-freak

Een van mijn eerste dieren fotos met mijn nieuwe camera. Gemaakt met Nikon D7000 en Nikkor 70-300mm objectief.  Nabewerkt met ViewNX2.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

En hier nog een:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

@Tube, die laatste vind ik mooi, doordat de dieren zo schuin achter elkaar staan. Met de kop naar de camera zou nog mooier zijn.

Tube-freak

#434
Ja was helaas niet mogelijk.  Ze zaten op een veld met een groot hek eromheen dus van voren een foto maken was niet mogelijk.  Alleen zo van achter.
Maar ik vond dat wel een mooie compositie zo twee achter elkaar liggend.  Ik heb voor de compositie ook geprobeerd de Rule of thirds toe te passen want ik heb de grid aan staan in mijn zoeker.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on May 16, 2011, 12:04:48
Ja was helaas niet mogelijk.  Ze zaten op een veld met een groot hek eromheen dus van voren een foto maken was niet mogelijk.  Alleen zo van achter.
Maar ik vond dat wel een mooie compositie zo twee achter elkaar liggend.  Ik heb voor de compositie ook geprobeerd de Rule of thirds toe te passen want ik heb de grid aan staan in mijn zoeker.

De natuur heb je niet altijd in de hand. Voor een paar eerste shots met een nieuwe camera zeker niet slecht.

Tube-freak

Ik heb die 70-300mm lens speciaal gekocht voor dieren fotos eigenlijk.  Er zat ook nog een reiger bij een slootje maar die kreeg ik er niet goed op want hij zat voor een boom en naast een bruggetje. Ik had wel op het bruggetje kunnen gaan staan maar wilde hem ook niet storen.   Verder nog veel eenden in de vijfer maar dan merk je dat zelfs 300mm niet echt lang is (en ze zwemmen altijd net de verkeerde kant op, alsof ze weten dat jij er staat met je camera).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Interficior

Quote from: Tube-freak on May 15, 2011, 21:08:50
En hier nog een:
De bokeh (lijkt een beetje op nisen bokeh, voortkomende uit een overgecorrigeerde lens wat betreft bolvormigheid) is wel een beetje onrustig vind ik.
Take it or lease it

VlisChris

Quote
en ze zwemmen altijd net de verkeerde kant op, alsof ze weten dat jij er staat met je camera
Mocht je zulke foto's maken op het moment dat je de tijd hebt: neem de tijd. Blijf rustig de hele tijd op dezelfde plek zitten, staan of liggen zodat ze aan je kunnen wennen. Komen vanzelf wel weer een keer terug.
Op dezelfde manier heb ik een paar weken terug de foto's van die lammetjes gemaakt. Gewoon jezelf op het gemakje introduceren zeg maar.
300mm klinkt lang inderdaad, maar in de praktijk is 400 geen overbodige luxe voor dierenfotografie lijkt het af en toe wel eens.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

#439
Quote from: Interficior on May 16, 2011, 12:47:10
De bokeh (lijkt een beetje op nisen bokeh, voortkomende uit een overgecorrigeerde lens wat betreft bolvormigheid) is wel een beetje onrustig vind ik.

Ja het is geen mooi bokeh.  Maar de foto is genomem op f5.6 240mm iso 160 en 1/100 sluitertijd.
Met f5.6 is het bokeh nooit heel geweldig natuurlijk (maar kleiner dan f5.6 ging niet)

Ook ben ik nog niet zo gewend aan ViewNx2 over wat ik precies moet aanpassen.  Het kan zijn dat het mooier gecorrigeerd kan worden maar dat leer ik dan later nog wel een keer te doen.  Maar als je, zoals ik, van een comact camera komt dan vind ik dit al een hele verbetering, van zulke fotos kon ik vroeger alleen maar dromen. Maar goed het is niet een professionele lens natuurlijk dus het zal nooit perfect zijn. In Raw ziet de bokeh er wel een stuk beter uit overigens, in jpg zie je er een soort horizontale streoen doorheen, in Raw is dat niet.  Dus misschien door de conversie dat er wat fout is gegaan.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Interficior

Quote from: Tube-freak on May 16, 2011, 13:02:14
Met f5.6 is het bokeh nooit heel geweldig natuurlijk (maar kleiner dan f5.6 ging niet)
Wat bedoel je hiermee? :)
Take it or lease it

Tube-freak

Daarmee bedoel ik dat je niet het bokeh van een f1.4 lens hebt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

migailov

Een paar weken geleden gezeild in Italië, de dolfijnen daar waren redelijk fotogeniek!

1.


2.


3.

Dracoplasm

Wow! Waar in Italië heb je gezeild?f
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Tube-freak

#444
Heb nog even in Lightroom ztten prutsen om te kijken of die reiger foto die ik had gemaakt nog te redden was.....
Hij zat verstopt in zware schaduw bij een sloot onder bomen met bewolkt weer (gewoon in het wild dus).  Gelukkig kon ik er nog wel wat van maken.
Foto is gemaakt met een Nikon D7000 met nikkor 70-300 objectief.  Niet echt superscherp maar vind hem wel aardig gezien het feit  dat hij op 1600 ISO is gemaakt.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Toen ik toch in lightroom bezig was heb ik nog maar een andere foto bewerkt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

R

Wow die laatste!

Quote from: migailov on May 17, 2011, 15:32:06
Een paar weken geleden gezeild in Italië, de dolfijnen daar waren redelijk fotogeniek!

1.


2.


3.


RonG

Nog geschoten met een D50, Zoo Antwerpen



Tube-freak

Mooie foto van die tijger.  Wat voor lens had je gebruikt als ik vragen mag?
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

RonG

Quote from: Tube-freak on May 18, 2011, 09:31:10
Mooie foto van die tijger.  Wat voor lens had je gebruikt als ik vragen mag?

Toen had ik nog de 18-200mm van tamron