Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Buizerd op kruising...

Niet dat de buizerd zelf op een kruising stond, maar tijdens defoto-rondritten met mijn maat (mijn zoon) die ochtend (3 uur verkleumend in de kou) stonden we op de terug weg op een druk kruispunt stil voor een verkeerslicht. Ik kijk naar links en zie aan een flink stuk naast de andere kant van de weg een buizerd op een paaltje zitten...ver weg...staartje er niet helemaal op...maar toch even snel gehandeld...
Mijn zoon geeft mij zo goed als dat kan met een zwaar objectief snel mijn "gear" aan terwijl ik het raampje naar beneden werk....objectief eruit...andere bestuurders kijken nogal vreemd...en schieten na mijn zoon te hebben verzocht te roepen wanneer het stoplicht weer op groen zou springen...dat laatste gebeurde weldra...spul weer naar binnen...en verder karren...toch mooi meegenomen...
Moraal van het verhaal....al "jagend" op vogels met je camera is er eigenlijk nooit sprake van een "terug"-weg  :mryellow:  :wink2:


Arno P




Slimme dieren die zwanen



En toch ook wel grappig


Valkyrie

er domineert wel iemand in dit topic met foto's!  :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Arno P

Quote from: Valkyrie on December 26, 2009, 12:19:39
er domineert wel iemand in dit topic met foto's!  :wub:

Ligt aan de rest hoor  :lookaround:

Robbert54

mooie foto's weer hoor! 2e zwaan foto doet me een beetje denken aan Nessie :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

egraaf

Zal ik dan ook eens wat posten?




Arno P


Arno P

#232



Arno P


Hootie

Arno,

Metname de compositie van de buizerd foto vindt ik erg mooi.


Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

BernHardN

#235
Kwam vandaag de Witte reiger tegen, erg schuw!


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

BernHardN

#236
nog een keer dan  :eh: die andere kwam niet door




edit: nu wel

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

3 uur in een schuiltentje in het volsneeuwende Limburg vandaag...


BernHardN

Quote from: Arno P on January  9, 2010, 23:39:07
3 uur in een schuiltentje in het volsneeuwende Limburg vandaag...



en dat voor een koolmeesje........

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Quote from: BernHardN on January 10, 2010, 00:34:23
en dat voor een koolmeesje........

Onder andere....ooit worden ook die zeldzaam  :D

Arno P


BernHardN

weer 3 uur in het hokje gezeten?  ;D

lekker scherp weer.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

#242
Quote from: BernHardN on January 12, 2010, 21:15:57
weer 3 uur in het hokje gezeten?  ;D

lekker scherp weer.

;D Is nog van dezelfde sessie hoor....moet ook nog werken  ;)

En nog een paar van die sessie:





Arno P

Zondag in het Zuide....is een album van Rowwen Hèze...maar goed...dat was het ook vandaag...de sneeuw was gesmolten en bij elkaar 15min zon verspreid over de dag. De vogels hadden er ook wat meer zin in. Nog geen top licht, vaak te ver weg...maar eindelijk weer eens wat anders dan mezen, mussen en merels.

1 Deze Buizerd zat zich rustig de veren schoon te maken en tussendoor slaaktje hij een kreet..



Hartverlamming....naast de weg tussen de bomen aan het turen...zit er een buizerd op 5..6meter van mijn auto...en dan? Heel rustig eruit...maar niet rustig genoeg...wap...weg...maar wel naar de dichtsbijzijnde tak...dus rustig sluipend kijken hoe dicht ik in de buurt mag komen ...en hopen dat de dunne takjes die ertussen zitten het plaatje niet teveel verprutsen...

2


3


Een blauwe reiger zat ineen gedoken in een weiland...totdat die weer wegvloog was ik een paar meter dichterbij. Hoewel het de achterbumper van de vogel is vond ik het wel een mooie hoek om het verendek mooi te kunnen zien

4


Aalscholvers, tsja..ver weg en in vlucht...helaas nog even op zoek naar een goede plek waar ze iets beter te benaderen zijn.

5


Op de terugweg naar huis, sta ik op de afrit en zie ik links naast mij een kraai badderen...Raampje open, mensen kijken weer raar...en toch maar een paar keer op het knopje gedrukt voordat het licht op groen sprong (geen toonbeeld van kunde maar wel een mooi natuurmomentje om te zien dat zo'n dier zich weer even kan wassen tussen de vorstperioden door)

6


7

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Arno P


Arno P


Arno P


Robbert54

wauw. wat een mooi beest!! is net of ie net een muis heeft gespot en zich klaar maakt om naar beneden te duiken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Arno P