Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Ijsvogel op behoorlijke afstand, aanzienlijk moeten croppen maar mijn eerste staat er dan toch op  :wink:


Valkyrie

ik vind hem ook erg mooi, vooral de achtergrond erbij! 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

sj0er-D

wat zijn die beesten mooi!! mooi geschoten!

Arno P

Promotie-topic voor dit geweldige natuurgebied in Belgie.

Afgelopen zondag op aanraden van mede fotovogelaars eens bezocht waarbij het door mij gestelde doel, het fotograferen van een ijsvogel, ook meteen werd gehaald.
Afgezien van de ijsvogel ook nog wat andere foto's gemaakt (komen er nog enkele bij als die gesorteerd zijn)

1


2 Wel grappig


3


4


Rob Eric Blank

IJsvogel is toch wel een zeer mooi beest!

Arno P

En nog een paar:
5


6


7


8


9




Nog geen top foto's maar het was een eerste kennismaking met het gebied. De volgende keer/keren gaan we wat toespitsen op kwaliteit...

Arno P

Ijzeren man Weert. Mooie plas water, vrijdag iets eerder naar huis gegaan met objectief/camera in de kofferbak voor een heerlijk een stukje ontspanning zo voor het weekend..
Het weer zat niet echt mee maar er was toch voldoende (grauw) licht

1


2


3


4


5


6


7


8


9 En nog even over de Beegderheide gelopen...


Arno P


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

En afgelopen weekend een herkansing...(soms vergeet ik te ademen als ik zoiets zie)


Rob Eric Blank

Quote from: Arno P on November 24, 2009, 10:32:42
En afgelopen weekend een herkansing...(soms vergeet ik te ademen als ik zoiets zie)

WOw, waar in het land zijn die mooie vogels te zien?

Arno P

Quote from: Rob Eric Blank on November 24, 2009, 13:37:47
WOw, waar in het land zijn die mooie vogels te zien?

Op veel plaatsen...enige voorwaarden zijn; niet te diep helder water waar vis in zit...en letten op de "zang" van de ijsvogel...stok planten in zijn vluchtroute en thats it....let wel.....heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeel geduld hebben...dagen en weken als het nodig is

Arno P

En nog 1 maar nu iets meer tijd voor de juiste bewerking (die overigens beperkt blijft tot een kleurtempcorrectie en iets meer verscherping):


Arno P

#188
Hij kwam onverwacht voorbij maar ben er niet helemaal tevreden mee...diafragma stond nog op f8 en dat kost weer wat sluitertijd...de eerste foto...de rest nog even sorteren...

1


En nog 2 erbij:

2


3

celerontje

Niet zo bescheiden... :D
Fraai plaatje! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hootie

Arno,

Met hoeveel mm lens zijn de foto´s geschoten?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Arno P

Quote from: Hootie on November 29, 2009, 12:56:26
Arno,

Met hoeveel mm lens zijn de foto´s geschoten?

Hootie

700mm

Hootie

Arno

Ik neem aan dat dit met converter bereikt wordt of bestaat er van Nikon een 700mm lens?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Arno P

Quote from: Hootie on November 29, 2009, 18:45:49
Arno

Ik neem aan dat dit met converter bereikt wordt of bestaat er van Nikon een 700mm lens?

Hootie

Het is idd een 1.4x converter

Arno P

Witte vogel...uitdaging, maar ook ontdekken hoe bepaalde zaken niet moeten, vooral bij een zon die continue wel/niet aanwezig was...

1


2


3


4

Arno P

Het aanwezige licht wordt steeds minder en van kortere duur...toch nog maar eens een pimpel geschoten:


Arno P

Verliefde ganzen (met hartje)  ;D


Arno P


Arno P


Arno P