Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Arno P


Arno P


Arno P


En dit zijn de laatste foto's van  vandaag. Allemaal oefenmateriaal. Jullie zullen nu wel genoeg kool- en pimpels hebben gezien.

1


2


3 Jammer van die verticale tak ernaast, maar het ging vooral om scherpte te oefenen/optimaliseren en de vogel was even een object zeg maar..


4

Audiofiel

Quote from: Arno P on October  4, 2009, 19:49:32
En dit zijn de laatste foto's van  vandaag. Allemaal oefenmateriaal. Jullie zullen nu wel genoeg kool- en pimpels hebben gezien.

Mussen, vinken.... mooie plaatjes maar hoe smaken ze nu eigenlijk, Arno? :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Mijn excuses mensen, nog een aantal mezen  :huh: ...het gaat mij nu even om te kijken hoe veel beter de foto's nog kunnen worden met de "benaderingsmethode" van een als schuilhut omgebouwd garageraam (en ik word gewoon zo happy van mooie plaatjes  :wink: ). Ik moest vandaag eerder naar huis om naar de tandarts te gaan. Treft het dat ik er 2 uurtjes tussen had zitten...hup statief, camera en speuren met lekker genoeg licht deze keer.
En ze smaakten weer heerlijk audiofiel  ;D :devil: ;)

1


2


3


4

R


Arno P

Hoewel het vogeltje er welaardig op staat, weer iets geleerd....bij voorkeur een lichte achtergrong voor een donkere vogel:
1

Vinden ze lekker:
2

Demo scherptediepte  :wink: :
3

Arno P

Aan het eind van de middag toch nog een paar kunnen schieten...

1


2


Jimmy Conway


supergijs

Vrijdag na mijn werk weer eens langs een vogelkijkmuur gereden, helaas weinig vogels. Maar wel Schotse hooglanders. Deze koeien lopen vrij in het natuurgebied het Witteveen in Buurse.

1. Eendjes kijken.


2. Natte voeten


3. Avondmaal.


Foto's zijn gemaakt met een D70 met een Nikon 80-200 ED F2.8 met teleconverter 2x. op 400mm

Sluitertijden zijn rond de 1/15

Arno P

Hier word ik toch blij van (na een week voor mijn werk weer in China te hebben gezeten met als missie voor terugkomst eindelijk het roodborstje in onze tuin vast te gaan leggen)

1


2

R


Arno P

#162
Vandaag eens voor MUP gegaan. Stuk spannender omdat je niet precies kunt bepalen welk plaatje/postie wordt vastgelegd.
En...de boomkruiper weer gezien...(afstand was iets te groot)

1


2

Arno P

Niet bepaald op ooghoogte maar toch maar geschoten..


Rob Eric Blank

Vooral het roodborstje is mooi. Misschien toch ook maar eens de tuin in bij mn ouders met wat tele.

migailov

Quote from: Arno P on October 25, 2009, 18:24:32
Hier word ik toch blij van (na een week voor mijn werk weer in China te hebben gezeten met als missie voor terugkomst eindelijk het roodborstje in onze tuin vast te gaan leggen)
1

2


Hier word ik ook blij van!  ;D
Vooral omdat ik zie dat jij een D90 hebt die ik misschien ook binnenkort wil gaan kopen.
Welke lens heb jij gebruikt, ik zag 300mm staan, is het de 70-300 Nikor lens?

Arno P

Quote from: migailov on October 28, 2009, 12:07:18
Hier word ik ook blij van!  ;D
Vooral omdat ik zie dat jij een D90 hebt die ik misschien ook binnenkort wil gaan kopen.
Welke lens heb jij gebruikt, ik zag 300mm staan, is het de 70-300 Nikor lens?

Het is de 300/F4 (Prime)
(Voet-zoom zeg maar  ;D )

migailov

Quote from: Arno P on October 28, 2009, 13:33:42
Het is de 300/F4 (Prime)
(Voet-zoom zeg maar  ;D )

Whoops, das nog even andere koek...
Voor mij meer iets voor de toekomst, ooit...  ;)

Arno P

Quote from: migailov on October 28, 2009, 13:57:56
Whoops, das nog even andere koek...
Voor mij meer iets voor de toekomst, ooit...  ;)
Kijk anders eens bij Sigma, aardige prijs-prestatie verhouding.

Rob Eric Blank

Quote from: Arno P on October 28, 2009, 14:03:11
Kijk anders eens bij Sigma, aardige prijs-prestatie verhouding.
Zijn aangenaam, ik heb een Sigma F2.8. Best lekker stuk glas.

migailov

Quote from: Arno P on October 28, 2009, 14:03:11
Kijk anders eens bij Sigma, aardige prijs-prestatie verhouding.

Goede tip, maar eerst de body aanschaffen met wat meer allround lenzen ;D
Mijn tijd komt nog wel.

Arno P

Stevenweert gisteren: De meerkoet, DE fotouitdaging mijns inziens aangezien het vol met tegenstrijdigheden zit (buiten dat het beestje liever niet op de foto wil). Het oog verdwijnt vaak in het zwart van de veren. Het zwart van de kop kan dichtlopen en als je hier iets meer licht op wil hebben is er de kans dat de snavel weer teveel licht heeft. Maar het is een prachtige vogel en ik stond wederom versteld van die enorme dino-poten die deze kip heeft.

1

Hier mocht een meeuw van zijn collega niet op hetzelfde paaltje terecht komen. Een hoop gekwetter en landt hij op de stekel van het prikkeldraad (Auw).

2


En al door het Limburgse land rondrijdende met rijszak en tele een roofvogel, weliswaar weer op een lanataarnpaal maar vooral de wegvlieg-shot is wel grapping, net alsof hij omkiept

3


4

Arno P

(Vandaag nog wat "griep-wollig/duizelig" in het hoofd, maar beter dan gisteren...en tussendoor toch een fotootje kunnen schieten voor de afleiding)

Nog even wennen of VR beter aan of uit kan staan bij gebruik vanaf het statief

1


2


3

Tube-freak

Het wegvliegshot is wel mooi gelukt.  Het lijkt simpel maar die beesten zijn razend snel dus om dat scherp te krijgen is best lastig. Paar paginas terug had ik er ook een gemaakt van en roofvogel die wegvliegt maar is helaas niet gelukt om het goed scherp te krijgen.  Kan wellicht zijn dat ik snellere sluitertijd had moeten nemen maar dat is lastig op een Canon G9.  Doe het meestal op de (semi)automatische stand.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Arno P

Quote from: Tube-freak on November  6, 2009, 21:36:07
Het wegvliegshot is wel mooi gelukt.  Het lijkt simpel maar die beesten zijn razend snel dus om dat scherp te krijgen is best lastig. Paar paginas terug had ik er ook een gemaakt van en roofvogel die wegvliegt maar is helaas niet gelukt om het goed scherp te krijgen.  Kan wellicht zijn dat ik snellere sluitertijd had moeten nemen maar dat is lastig op een Canon G9.  Doe het meestal op de (semi)automatische stand.

Ik ben ondertussen uitgekomen op Aperture priority...dan mag ik ISO bepalen....diafragma...en zoekt de camera de resterende sluitertijd...en met voldoende licht vang je bewegingen van een wegvliegende vogel best goed