Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: BernHardN on September 18, 2009, 22:30:49
Dankje, 's avonds het riet in  is altijd leuk, jammer dat het waaide

Juist niet. Dat maakt die foto zo spannend! :yin-yang:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Audiofiel

Op de juiste plekken is onscherp juist erg mooi. O0


Laat ik zo zeggen, de onscherpe plekken zijn juist erg mooi. Het 'probleem' zit eerder in de plekken die scherp(er) hadden moeten zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Sluit me aan bij audiofiel. Erg nice!!

Arno P

#129
Kraai vanuit de auto:

1

2

(volgende aanschaf...rijstzak)

Gansje
3

Audiofiel

#130
Quote from: Arno P on September 19, 2009, 21:32:53
Kraai vanuit de auto:

Kan aan mij liggen, maar ik zie nergens rond die kraai een auto... :P :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

Quote from: Audiofiel on September 19, 2009, 22:01:09
Kan aan mij liggen, maar ik zie nergens rond die kraai een auto... :P :hehe:

Hij was net uitgestapt  ;D...twas een thunderbird

Audiofiel

Quote from: Arno P on September 19, 2009, 23:20:34
Hij was net uitgestapt  ;D...twas een thunderbird

Nog geluk dat hij niet "go" was. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Arno P

#133
Deze zijn uit de tuin...na en hele tijd mussen pimpel/koolmezen gisteren ineens staart mezen (mijn hartslag ging omhoog denkende...niet normaal door zo'n paar vogeltje....maar dat zullen anderen ook wel hebben  :wink:  )

1 (Jammer van het blad ervoor)


2 Met deze was ik wel erg blij (hele lenige staartmees   ;D  )


3 Ze blijven je in de gaten houden..


4 Beetje ver weg, gokje....tuinfluiter?

BernHardN

vanmorgen kwam ik deze tegen

niet goed maar toch......


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

sj0er-D


BernHardN

#136
icebird in the mist......... ;D

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Vanmorgen vroeg op gestaan om te kijken wat er zoal aan vogelactiviteit te beleven is. In het begin was er nog niet veel licht en iets later werd wat meer kleur zichtbaar door de opkomende zon.

1


2 Het was een mooie ochtendzon en door de kabels leek het even een notenbalk (maar voor de rest wordt ik er niet zo warm van)


3


4


5


6 En nog een keer de vertrouwde reiger, maar nu een stukje beter dan de eerste keer op de plaat gekregen.


7 Het visje werd voor de neus van de reiger weggepakt door een handig meeuwtje


8 Kraai ook al iets beter dan de eerste die ik maakte


9 En nog een bejaarde merel



WMC

Zit er nou veel nabewerking op je foto's? Ze zijn stukken scherper dan ik ze krijg, ligt dat aan het objectief of is er een andere reden?

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Arno P

Quote from: WMC on September 20, 2009, 20:16:45
Zit er nou veel nabewerking op je foto's? Ze zijn stukken scherper dan ik ze krijg, ligt dat aan het objectief of is er een andere reden?

Groeten,

Tom

;D Je zou mijn eerste foto's eens moeten zien...
Het is een lange weg naar ultimate scherpte. Ik heb een tijd lang rondgerend met 300mm 1,4x en zoveel mogelijk de instellingen geoptimaliseerd per shot...maar de grote stap in scherpte heb ik onlangs gezet door een nieuw statief en balhoofd te gebruiken.
Hetgeen er vervolgens aan nabewerking gebeurd is beperkt...iets verscherpen, misschien een tikje saturation, crop maar het meeste zit nu meestal al in de foto aangezien er bij het schieten rekening mee is gehouden...

(wilde droom om ooit een 500mm F4 te kunnen inzetten  ::))

BernHardN

Quote from: Arno P on September 20, 2009, 20:28:36
;D Je zou mijn eerste foto's eens moeten zien...
Het is een lange weg naar ultimate scherpte. Ik heb een tijd lang rondgerend met 300mm 1,4x en zoveel mogelijk de instellingen geoptimaliseerd per shot...maar de grote stap in scherpte heb ik onlangs gezet door een nieuw statief en balhoofd te gebruiken.
Hetgeen er vervolgens aan nabewerking gebeurd is beperkt...iets verscherpen, misschien een tikje saturation, crop maar het meeste zit nu meestal al in de foto aangezien er bij het schieten rekening mee is gehouden...

(wilde droom om ooit een 500mm F4 te kunnen inzetten  ::))

:withstupid:  O0  :pompom:                                                                                    :coffee:

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Audiofiel

Quote from: Arno P on September 20, 2009, 20:28:36
(wilde droom om ooit een 500mm F4 te kunnen inzetten  ::))

Je kunt eens met de aanschaf van deze beginnen... ;)


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BernHardN

Had ook nog wat foto's van zondag in de mist
er was weinig zon en erg veel mist, dus erg moeilijk om wat te zien of fotograferen .




Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Quote from: BernHardN on September 24, 2009, 12:54:03
Had ook nog wat foto's van zondag in de mist
er was weinig zon en erg veel mist, dus erg moeilijk om wat te zien of fotograferen .


Een gorilla had ook niet misstaan  ;)

Het zijn wel mooie sfeervolle foto's door die mist

BernHardN

Quote from: Arno P on September 24, 2009, 19:44:42
Een gorilla had ook niet misstaan  ;)

Het zijn wel mooie sfeervolle foto's door die mist

die kwam ik nou net niet tegen... :dozingoff:

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Gisteren vanuit de auto met avondzon...ondanks dat het geen 500/f4 is ging het aardig maar de rijstzak heb ik wel heel erg gemist...de lens beweegt namelijk altijd nog wat op de rand van een autoraampje en dan boet je natuurlijk aan scherpte in...
Maar, het is wel de eerste roofvogel die er een beetje behoorlijk op staat  :wink2:  en op naar de volgende (verbeter)stap maandag is de rijstzak binnen...


Arno P


Het meeste is vanuit de auto geschoten (zonder rijstzak op het raam helaas). Gisteravond in de laatste uurtjes licht.


2 (Limburg by night  :) )


3


4 Toch mooi om de verschillende kraai-achtigen te zien en mee te maken, raaf, kraai, roek, kauw ....allemaal een ding gemeen...extreem slimme dieren..


5


6 Wat zal ik eens nemen....roofvogel, reiger of koe (beetje stoere praat want de roofvogel zat gewoon te ver weg)


7


8


9 Hoezo het liefst een egale bokeh achtergrond?


10


11Deze was wel apart, witte veren ertussen. Ik zie het moederkraai al uitleggen, "je vader...."


12


13


Excuses voor het vele zwart maar dat was even hoofdzakelijk aanwezig op de velden. Volgende keer dan maar weer wat kleurigs

Arno P

#147
Het was een koude ochtend. Vroeg vertrokken en rijstzak (6kg) op de bijrijderszit alsmede  de camera 300mm+TC20. De diafragma beperking van f8 merk je  echt wel bij bewolkt weeren daglicht dat net op komt. De  vogels leken wel op vakantie (en ik liep toch echt zo traag als een jagende kat door  de natuur maar het  was erg koud en als ik vogel was zou ik ook binnen blijven  :mryellow: ). ISO1000  :? ,  sluitertijd ook maar langer dan ik zou  willen, gitzo statief lekker stevig...
Fazanten, Eenden, Gaai, Reiger maar de foto's hebben toch echt teveel ruis. Hoe dan ook, wel een perfecte gelegenheid om de nieuwe aanwinsten aan de tand te voelen.
De TC20: AF werkt nog keurig maar langzaam...echter....naar de geschoten foto's kijkende zie ik dat AF zijn werk niet echtgoed heeft  kunnen doen. Hup dan maar even MF. Dat gaat al beter....een  F4 objectief metiets meer licht zou perfect zijn.
Rijstzak: ligt  muurvast op het autoraampje en ik was een beetjebezorgd of de raam-aandrijving dit wel zou volhouden. Raampje helemaal naar beneden is iets te laag voor de meeste foto's.
Op de terugweg toch maar weer omgereden langs wat weien en ondanks  dat mijn remmen piepen, bij een lantaarnpaal kunnen stoppen met een valkje tijdens het ontbijt erop.
Geen geweldige foto maar bij het inleren van mijn nieuwe "gear" toch een leuk extraatje als afsluiting....



Arno P

En onze nieuwe poes.
De vorige ging 17 jaar mee en na weken afwegen een nieuwe aan ons gezin toegevoegd (ga je anders toch missen).
De vorig heette saartje. Het was een kater maar dat wisten we nog niet toen die vers uit het nest kwam.
En deze hebben we toepasselijk dan maar "muis" genoemd  :wink:







Zelden zo'n lieve kat mee gemaakt (na jaren straatkatten te hebben gehad)

beunky

Ik vind de laatste foto heel erg leuk.
Erg mooi gedaan :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"