Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Arno P

Naast het veer richting Texel...


MartijnR

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Arno P


oliverken


PietB


FrankB

Wel iets aan je kleuren doen Arno, want zo ziet de foto er niet uit (met alle respect :)).

5 seconden met photoshop levert dit:
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Arno P

#81
Quote from: FrankB on August 20, 2009, 22:21:32
Wel iets aan je kleuren doen Arno, want zo ziet de foto er niet uit (met alle respect :)).

5 seconden met photoshop levert dit:

Is zo wel een heel gepimpte meeuw zeg...(pimp my meeuw  ;D)

Door de extra bewerking zie ik toch wel wat extra ruis/verscherping en dat vind ik niet bepaald mooi/natuurlijk...ondanks dat het er voor de rest wel meer van af spat..

RonG

Als ik eerlijk mag zijn vind ik de eerste toch beter :)

denoontje

Quote from: Arno P on August 20, 2009, 23:14:59
Is zo wel een heel gepimpte meeuw zeg...(pimp my meeuw  ;D)

Door de extra bewerking zie ik toch wel wat extra ruis/verscherping..

komt dat dan niet doordat de raw niet is bewerkt?

Arno P

Quote from: denoontje on August 21, 2009, 00:05:13
komt dat dan niet doordat de raw niet is bewerkt?

Dat kan idd, in JPG zal het iets anders uit pakken, maar het is ook zo dat als ik de foto van raw naar jpg zet er een voor mij maximaal niveau aan verscherping in zit...alles daarboven begint m.i. onnatuurlijk uit te zien....

beunky

Ik denk ook dat ik de foto niet extra zou verscherpen, maar wel wat met de kleurverzadiging en de witbalans zou doen. Een klein tikje maar. Maar goed, wie ben ik...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Uitje

Hier nog een paar welke ik gemaakt hebt. Misschien zijn deze ook wel de moeite om even te delen.










FrankB

Quote from: Arno P on August 20, 2009, 23:14:59
Is zo wel een heel gepimpte meeuw zeg...(pimp my meeuw  ;D)

Door de extra bewerking zie ik toch wel wat extra ruis/verscherping en dat vind ik niet bepaald mooi/natuurlijk...ondanks dat het er voor de rest wel meer van af spat..

De low-res jpg helpt niet nee, en ik heb gewoon twee keer op een auto knop gedrukt. Was meer als voorbeeld, vooral de witbalans klopt nu veel beter. Het origineel is erg bruinig. Mij stoort dat, maar zoals door anderen ook gezegd wie ben ik :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

denoontje

die croc is leuk, lijkt in eerste instantie gouden tanden te hebben...is het riet

Arno P

Quote from: beunky on August 21, 2009, 11:38:35
Ik denk ook dat ik de foto niet extra zou verscherpen, maar wel wat met de kleurverzadiging en de witbalans zou doen. Een klein tikje maar. Maar goed, wie ben ik...

Nou ja, "wie ben ik"...zeg ...tips worden erg gewaardeerd hoor...ook al raakt het de grens van smaak...  ;)

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Arno P

Onder het motto "veel foto's maken en leren" ondanks de zakkende zon toch maar door een stukje veld geslopen om te kijken of er met de 300mmF4 1,4x zonder statief wat vogels te ontdekken waren...Niet  meteen om echt vrolijk van te worden maar hier zijn ze dan toch...
Alle feedback is welkom van...wat is het...waarom ziet het bezopen uit en wat kan er beter (zonder meteen 600mm/2.8 te roepen dan) :mryellow:  :wink2:
(Al checkend kwam ik niet verder dan nijlgans (te lange sluitertijd), sperwer, buizerd(waar er overigens 8 van bij elkaar vlogen). Hierna bij beter licht, dichterbij en op statief..?

1

2

3

4

5

Op een andere dag gemaakt

6

RonG


rednax1

#93
3 willekeurige dierenfoto's. Vind ze wel aardig voor een amateur.





Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

Arno P

#94
Zwaluw...ze zijn toch erg snel om te volgen...en nog niet scherp
1

2 Eend...volgende keer iso omhoog en sluitertijd nog korter?


3 Nog een eend, altijd goed oefenmateriaal...maar nog niet tevreden over het resultaat...nog filnk oefenen


4 En loop je vandaag even het aangelegde parkje in....torenvalkje...niet scherp helaas. Ik bewaar deze foto's om later te zien wat er bijgeleerd is. In dit geval de hamvraag of het de bewegingsonscherpte is (ik heb het vermoeden dat een statief, mits tijd om op te stellen hier uitkomst had geboden)...of te weinig mm's (420)? of de AF icm diafragma die ernaast schiet...


5 En een die in ieder geval niet te snel was of bewoog...  :wink:


6 Bijna vergeten, met hetzelfde objectief mooie vlinder...weliswaar niet wat ik gewend ben van de 105 micro maar toch aardig..


Zoals gebruikelijk: alle tips zijn welkom

eisha2002

Een van mij koi's

Een Ginrin Ochiba Chigure

Madhouse

Nu stop ik er echt mee voor vandaag  ;)

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Technisch niet 100% perfect maar wil hem toch graag posten.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

mrrepel

#98

Een paar foto's van ons vorige nestje kittens







spotmatic

Hopelijk zitten er hier een paar leuke platen voor jullie tussen!

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909