Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: ReRichard on February  3, 2020, 15:29:17
Helaas heb ik slechts een TW9300 dus 60 FPS 4k HDR gaat hem niet worden.

Ow, is dat zo? Daarom liep deze film voor geen meter bij. Dacht dat de 9300 dat wel aan kon :(. Ik gaf de Zappiti al de schuld.

ReRichard

Quote from: RonG on February  3, 2020, 15:42:13
Ow, is dat zo? Daarom liep deze film voor geen meter bij. Dacht dat de 9300 dat wel aan kon :(. Ik gaf de Zappiti al de schuld.

Onze projectoren zijn een klein beetje HMDI gehandicapped. Hij accepteert maar tot 30fps/hz 4k HDR signaal als ik me niet vergis.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

angelo41

Quote from: ReRichard on February  3, 2020, 17:24:43
Onze projectoren zijn een klein beetje HMDI gehandicapped. Hij accepteert maar tot 30fps/hz 4k HDR signaal als ik me niet vergis.
klopt. 9400 is dit opgelost.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


donaldk

Quote from: Kjelt on December 15, 2018, 18:36:19
Wel is het algemene standpunt dat je nooit genoeg licht hebt  :D
Je ogen gaan na je 40e achteruit qua lichtgevoeligheid dus het speelt allemaal mee.

Dat dacht ik ook altijd, maar je adaptief vermogen gaat ook achteruit, tegenligger lampen heb ikzelf ook last van. Peter heeft na klachten van zijn babyboomer client over te felle high lights en eigenlijk ook te felle algehele beeld een Schneider ND45 filter in de lens gezet. Voordeel ook zwart waarden gaan omlaag en kleur is ook beter in te stellen met minder laser dimming. En er zat al een speciaal contrastverhogend iris in de lens, dus van de nominale, maximale, 15K lumens van de nieuwe Barco was al niet zoveel meer over.

reza

Quote from: donaldk on February  3, 2020, 21:56:43
Dat dacht ik ook altijd, maar je adaptief vermogen gaat ook achteruit, tegenligger lampen heb ikzelf ook last van. Peter heeft na klachten van zijn babyboomer client over te felle high lights en eigenlijk ook te felle algehele beeld een Schneider ND45 filter in de lens gezet. Voordeel ook zwart waarden gaan omlaag en kleur is ook beter in te stellen met minder laser dimming. En er zat al een speciaal contrastverhogend iris in de lens, dus van de nominale, maximale, 15K lumens van de nieuwe Barco was al niet zoveel meer over.

Oké...
Wie is Peter?
En wie is de babyboomer? :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

#505
Kijk maar even rond Reza, update van Helene (Moon of Saturn) theater in Carl Fisher estate in Miami, als ik het mij goed herinner was dat de eerste 'SuperKontrast', Barco DP-1500 met contrast mods.

http://dci-forum.com/d-cinema-hi-end-cinema-home/11/mission-impossible-7-fitting-barco-series-4-where-old-dp-1500/3660/msg6580#msg6580

Die nu dus vervangen is door de nieuwe Barco Series 4 DCi projector. Raar maar waar RGB laser projector die stiller is dan een Barco Bragi, volgens de installers die Bragi's doen en nu voor het eerst een Series 4.

Voorbeeld van Bubble zullen we maar zeggen, ik dacht dat iedereen Cineramax wel kende.

https://wallscreen-skylounges.com/
https://wallscreen-skylounges.com/carl-fisher-estate-gets-rgb-laser-upgrade

Het punt was dat je blijkbaar wel te veel licht kunt hebben en of dat 5K lumens is, of 50K is zowel situatie afhankelijk als blijkbaar ook persoonlijk.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"