Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Mooie upgrade, ga je zeker van genieten :)
Ik wil nooit meer iets anders dan een laser, maar ik hoop toch nog even te kunnen wachten voor een upgrade nodig is, want ze komen met een deftig prijskaartje.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

williams

Zo Wicher dat is een erg mooie upgrade en ik kom dan ook snel ook weer is kijken .
Hoe bevalt je scherm nu deze tegen de muur is geplaatst ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Op zich goed want hij beweegt niet als iemand er langs loopt  :D
Het is wel wennen dat ik hem niet hoef op te rollen na het kijken en ik maak me wel zorgen over evt vervuiling. Vliegjes, spetters stof ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik wil dus nog diverse masking en verduistering gaan aanbrengen maar dat gaat nog wel even duren.
Nu zijn de reflecties duidelijk zichtbaar, wil ik gaan oplossen. Wordt vervolgd.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 29, 2019, 19:11:06
Op zich goed want hij beweegt niet als iemand er langs loopt  :D
Het is wel wennen dat ik hem niet hoef op te rollen na het kijken en ik maak me wel zorgen over evt vervuiling. Vliegjes, spetters stof ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik wil dus nog diverse masking en verduistering gaan aanbrengen maar dat gaat nog wel even duren.
Nu zijn de reflecties duidelijk zichtbaar, wil ik gaan oplossen. Wordt vervolgd.
Je kunt het zoek met wat lauw water blijkbaar gewoon afwassen als het nodig is. Ik heb mijn vast scherm nog nooit hoeven schoonmaken in al die jaren, maar dat is natuurlijk wel in een dedicated ruimte.

Welke reflecties? Muren en plafond? Of apparatuur?

Kjelt

Voornamelijk plafond en witte muur naast het scherm.
Zelfs met 1:1.85 en 1:2.35 zoom hou je aan de zijkanten iets paneel over.
Maar ik heb al 20m black adamantium doek liggen   :D

Jean Sibelius

Quote from: Kjelt on December 27, 2019, 18:28:10
En een jaar na de laatste grote upgrade, een voor mijn doen wel hele grote upgrade.
Eigenlijk totaal niet binnen budget en ik hoop dat mijn trouwe autootje van 6 jaar oud het zeker nog 4 jaar blijft volhouden want daar kwam het grootste deel van het budget vandaan  :D

Ik heb een laserprojector  :pompom: De Sony VW760  O0

Wauw, gaaf hoor! 8) Dat zijn de betere en serieuze upgrades :headbanging:.

Geniet ervan :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on December 30, 2019, 09:58:08
Wauw, gaaf hoor! 8) Dat zijn de betere en serieuze upgrades :headbanging:.

Geniet ervan :)
Niks voor jou, Jan? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Quote from: skyfox on December 30, 2019, 10:01:43
Niks voor jou, Jan? ;)

:D

Ik spring volgend jaar of het jaar daarna weer op deze trein ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on December 30, 2019, 10:04:11
:D

Ik spring volgend jaar of het jaar daarna weer op deze trein ;)
Awesome [emoji41] met een beetje geluk is dan de volgende generatie op de markt met wederom betere weergave.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Quote from: Kjelt on December 29, 2019, 20:34:14
Voornamelijk plafond en witte muur naast het scherm.
Zelfs met 1:1.85 en 1:2.35 zoom hou je aan de zijkanten iets paneel over.
Maar ik heb al 20m black adamantium doek liggen   :D
Ik hoop dat het plaatsen ervan zsm door de commissie komt. Wat een dijk van een beamer, die verdient een zwarte omlijsting :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

hifiman

Gefeliciteerd met de mooie nieuwe aanwinsten!  :headbanging:

Mijn vaste scherm hangt al meer dan 10 jaar en er zit nog geen vlekje op...

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

riwi

#487
Gefeliciteerd met de mooie projector Kjelt En met de verkoop van de vw270. Ik heb de vw760 al mogen bekijken in de preview :) Erg mooi  :ph34r:

donaldk

Quote from: Kjelt on December 29, 2019, 20:34:14
Voornamelijk plafond en witte muur naast het scherm.
Zelfs met 1:1.85 en 1:2.35 zoom hou je aan de zijkanten iets paneel over.
Maar ik heb al 20m black adamantium doek liggen   :D

Jij had toch een over kabels geleid plafond gordijn en ook de wanden afgeschermd?

Kjelt

Ja Donald dat is alweer lang geleden. Plafond verduistering heb ik maar is niet breed genoeg.

donaldk

Ik heb even een aantalpagina's doorgenomen en inderdaad weggehaald bij/na verbouwing.

PascalP

wow, mooie aanschaf, veel plezier ervan!  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt


riwi

Gisteravond samen met een paar forum genoten de nieuwe projector en het nieuwe doek van Kjelt mogen bekijken.
Bedankt voor de gezelligheid de hapjes en de brabantse chocolade bol :)

Ik vind het doek erg mooi, van hivilux. Lekker groot 16x9 vlak van 280cm breed. Kjelt is nog bezig met een custom masking systeem : we zijn benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

De projector is echt een lichtkanon. Ik zag bij meerdere HDR films duidelijk het van het doek af spatten zo ongeveer. De rust in het beeld waarschijnlijk door de laser is ook opvallend. Erg mooie projector zo  8)
In vergelijking met de JVC projectoren is het blacklevel iets minder. Maar ik denk dat er kwa calibratie misschien nog wel meer uit te halen is. In ieder geval hadden we in de Zidoo een setting gevonden die het blacklevel iets verslechterde. Gemini man zag er fantastisch uit, alsof je zo uit het raam naar buiten kijkt en er bij bent.

Tot de volgende keer maar weer  O0

Kjelt

Bedankt was zeker gezellig.  :pompom:
Ik ben zeer tevreden met de Sony, Gemini Man HDR en planet earth 2 dat zijn onvoorstelbaar mooie referentie materiaal.

ReRichard

Quote from: Kjelt on February  2, 2020, 21:05:42
Bedankt was zeker gezellig.  :pompom:
Ik ben zeer tevreden met de Sony, Gemini Man HDR en planet earth 2 dat zijn onvoorstelbaar mooie referentie materiaal.

Nog wat aanraders m.b.t. referentiemateriaal beeld:

- Aquaman UHD
- Blade runner 2020 UHD
- Lucy UHD

Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Kjelt

#496
Quote from: ReRichard on February  3, 2020, 13:03:03
Nog wat aanraders m.b.t. referentiemateriaal beeld:
- Aquaman UHD
- Blade runner 2020 UHD
- Lucy UHD

Bedankt voor de tips, behalve aquaman heb ik die al in de kast staan en ook gekeken.
Bij mij is het wel Bladerunner 2049 die in 2017 is verschenen.

ReRichard

Quote from: Kjelt on February  3, 2020, 13:06:29
Bedankt voor de tips, behalve aquaman heb ik die al in de kast staan en ook gekeken.
Bij mij is het wel Bladerunner 2049 die in 2017 is verschenen.

2049.... my bad  ;D

Lucy is voor mij kwa beeld een van de demo discs. Helaas is de film niet zo goed, maar tis een Luc Besson film dus de actie is goed te pruimen.

PS: Apocalypse now UHD was voor mij de verrassendste tranfer van 2019. Wat ziet die film er nog mooi uit! (zelfde voor batman '89 en returns).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Kjelt

Ah Apocalyps die heb ik al lang niet meer gezien, dat is ook wel een heftige film.

Lucy vind ik eigenlijk steeds beter worden iedere keer dat ik deze zie, (al drie keer gezien ofzo maar twee keer in zijn geheel).
Het einde is inderdaad super vaag maar de beginscene die vergeet je nooit meer  ;)

Mijn nieuwste referentiemateriaal is toch wel Gemini Man, 60fps je houdt er van of niet maar iedereen die ik dit laat zien is wild enthousiast.

ReRichard

Quote from: Kjelt on February  3, 2020, 15:12:30
Ah Apocalyps die heb ik al lang niet meer gezien, dat is ook wel een heftige film.

Lucy vind ik eigenlijk steeds beter worden iedere keer dat ik deze zie, (al drie keer gezien ofzo maar twee keer in zijn geheel).
Het einde is inderdaad super vaag maar de beginscene die vergeet je nooit meer  ;)

Mijn nieuwste referentiemateriaal is toch wel Gemini Man, 60fps je houdt er van of niet maar iedereen die ik dit laat zien is wild enthousiast.

Helaas heb ik slechts een TW9300 dus 60 FPS 4k HDR gaat hem niet worden voor mij. Zodra ik een nieuwe beamer heb zal ik Gemini Man nog een keer de reveu laten passeren.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe