Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Als je Hdr draait wel anders red hij het niet met de lumens.
Dat is het enigste echte nadeel vind ik tov de JVC de lagere lichtopbrengst. Nou ja het is zo,
Ik kijk nu nog op 94" maar dat gaat 110" worden dus hopelijk gaat het er niet teveel op achteruit anders zal ik alleen op high mode gaan draaien.

Ik heb gisteren even via de Dune een 4k rip Gladiator (ondertussen besteld) 30Hz zonder hdr opgezet en even op de hdr gecalibreerde high lamp mode gezet om te testen. Gaat nergens over want dat was geen hdr maar gewoon even om te spelen.

Als bol zijn werk doet vanavond echt 4k uhd kijken, maar aan de t&t te zien zal het niet lukken  :(

Teejoo

Afhankelijk van de instellingen in de Pana zou je het ook moeten redden met low lamp. Zo ga ik het ook doen.

reza

Maar jij krijgt een JVC... :D

Toch maar wel gelijk aan de 4k Wicher  :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Hij hangt al weer netjes kjelt.
Ben benieuwd hoe het er uit ziet op het doek.
Ik kom binnenkort wel weer eens buurten.

Kjelt

Ja mijn scherm is nu de beperkende factor  :)

Edliver

#455
"Dat is het enigste echte nadeel vind ik tov de JVC de lagere lichtopbrengst. Nou ja het is zo"

Valt deze Je tegen ?
Mijn Panasonic PTAE 2000 heeft ook 1500 Lm dus voor mij zou dat geen verschil maken + deze is nu ook al 10 jaar !
Ik ben nog aan het twijfelen tussen JVC x7900 of N5 of Sony VW270 .
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Kjelt

Voor HD valt het zeker niet tegen. Hij geeft een mooi 3D aanzien.
Wel is het algemene standpunt dat je nooit genoeg licht hebt  :D
Je ogen gaan na je 40e achteruit qua lichtgevoeligheid dus het speelt allemaal mee.

Ik zit nu op 94" en dat is prima voor HD , het zou ietsjes meer mogen voor HDR maar dat kijk ik nog niet zoveel. Ik heb een stuk of zeven disks nu besteld en die prijzen zijn ook niet echt leuk.
Ik wil naar 110" en vraag me af of ik dan nog wel genoeg licht over hou.

Als de N5 leverbaar is een keer afspreken bij je dealer om ze te vergelijken, in eerste instantie koos ik voor de N5 puur voor het extra licht en bijbehorende punch. Zwartwaardes is de Sony meer dan goed genoeg voor mij, ik heb geen perfecte batcave maar verduister wel het plafond en geen wanden in de buurt.

williams

gefeliciteerd Wicher met je mooie aankopen .
Nu nog even wachten op de Pana en je kunt weer jaren vooruit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

eddy135

Quote from: Edliver on December 15, 2018, 18:06:10
"Dat is het enigste echte nadeel vind ik tov de JVC de lagere lichtopbrengst. Nou ja het is zo"...
Ik dacht dat je ging vallen over enigste... :blink:

Want wat is er nu enig aan een echt nadeel?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kjelt

#459
En een jaar na de laatste grote upgrade, een voor mijn doen wel hele grote upgrade.
Eigenlijk totaal niet binnen budget en ik hoop dat mijn trouwe autootje van 6 jaar oud het zeker nog 4 jaar blijft volhouden want daar kwam het grootste deel van het budget vandaan  :D
Ik heb een laserprojector  :pompom: De Sony VW760  O0

Tegelijk was mijn scherm al lang aan vervanging toe (zie eerdere posts) en ben ik overgestapt op een vast hivilux 127" 16:9 spanscherm (2m80 breed) en die bevalt uitstekend voor die prijs.
Alleen moet er nog heel veel aan extra verduistering en masking gaan gebeuren de komende maanden. Het witte plafond is natuurlijk not done bij zo'n top projector en ik ben al aan het kijken hoe ik dit ga aanpakken, ik heb al 20 meter black adamantium stof aangeschaft maar dat wordt tzt vervolgd. Ook omdat ik met mijn vrouw nog niet helemaal op 1 lijn zit hierover  ;)

De eerste indrukken van de VW760  :wub:  :wub:  :wub:
Uiteraard wat meer (30%) licht dan de VW270 maar heel belangrijk gaat dat niet ten koste van de zwartwaardes, het contrast blijft onverminderd mooi.
Hij heeft de een na laatste firmware update die ook de iris aktiveert en dat samen met de laserdimming geeft toch echt wel een grote meerwaarde maar dat mag dan ook wel voor drie keer de prijs.
Het beeld oogt rustiger stabieler dan bij een lamp.
Opvallend is dat bij een volledig zwart beeld de projector de laser gewoon even helemaal uitzet, dan zit je dus echt in het stikkedonker , dat is wel even een vreemde ervaring.
Dat beloofd wat voor de toekomst.


Sjaak_Banaan

Mooi hoor!  :headbanging:
Daar kan ik voorlopig alleen nog maar van dromen....
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

B-art

Dat is pas een major upgrade. Die had ik niet door de commissie gekregen denk ik.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kerre

Heel knap :pompom:, veel kijkplezier met zo'n laser kanon :D
Wat gaat er met je oude vw270 gebeuren? :sarcasm:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

papaleo

#464
At last...  :thumbs-up:
Jouw droom projector is een feit geworden. :worship:
En dat je daar heel veel kijk plezier van mag beleven... en dat op een 127" scherm  :clapping: :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG


Kjelt

Bedankt allemaal inderdaad een flinke stap en eigenlijk zou ik nu niet weten waarom ik ooit nog zou willen upgraden.
Maar misschien gaat Sony of JVC in de toekomst daar nog een antwoord op geven, voor nu denk ik dat ik de komende vier a vijf jaar onder de pannen ben  :)

Quote from: Kerre on December 27, 2019, 18:58:26
Wat gaat er met je oude vw270 gebeuren?
Die is inmiddels verkocht, dat was een van de nodige stappen om deze upgrade uberhaupt te kunnen verwezenlijken/betalen.

papaleo

Quote from: Kjelt on December 27, 2019, 19:25:41
Bedankt allemaal inderdaad een flinke stap en eigenlijk zou ik nu niet weten waarom ik ooit nog zou willen upgraden.
Maar misschien gaat Sony of JVC in de toekomst daar nog een antwoord op geven, voor nu denk ik dat ik de komende vier a vijf jaar onder de pannen ben  :)
Die is inmiddels verkocht, dat was een van de nodige stappen om deze upgrade uberhaupt te kunnen verwezenlijken/betalen.

Ach Wicher...,er komt beslist een tijd dat projecteren zò 2020 is... :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Quote from: Kjelt on December 27, 2019, 19:25:41
eigenlijk zou ik nu niet weten waarom ik ooit nog zou willen upgraden.

Dat komt nog wel, maar zal wel enig jaren duren m.i. met dit monster O0

Kjelt

Quote from: papaleo on December 27, 2019, 19:29:58
Ach Wicher...,er komt beslist een tijd dat projecteren zò 2020 is... :tounge: :D
Ja we hebben samen die 8K Sony Ledtv gezien en dat was natuurlijk fenomenaal.
Echter qua background lighting nog verre van optimaal.
Als de microled schermen doorbreken dan wordt het feest behalve dan voor de stroomrekening  ;D

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

#471
Super mooie upgrade! Die laser mag hier ook nog ooit komen hangen. Heel mooi die rust.

Wat zijn dat trouwens voor leuke huisjes?

Kjelt

#472
Dat zijn Lego palace-cinema-10232.
Alleen heb ik de ene volledig gespiegeld gebouwd zodat ze tegen elkaar aangeschoven kunnen worden.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 27, 2019, 18:28:10
En een jaar na de laatste grote upgrade, een voor mijn doen wel hele grote upgrade.
Eigenlijk totaal niet binnen budget en ik hoop dat mijn trouwe autootje van 6 jaar oud het zeker nog 4 jaar blijft volhouden want daar kwam het grootste deel van het budget vandaan  :D
Ik heb een laserprojector  :pompom: De Sony VW760  O0

Tegelijk was mijn scherm al lang aan vervanging toe (zie eerdere posts) en ben ik overgestapt op een vast hivilux 127" 16:9 spanscherm (2m80 breed) en die bevalt uitstekend voor die prijs.
Alleen moet er nog heel veel aan extra verduistering en masking gaan gebeuren de komende maanden. Het witte plafond is natuurlijk not done bij zo'n top projector en ik ben al aan het kijken hoe ik dit ga aanpakken, ik heb al 20 meter black adamantium stof aangeschaft maar dat wordt tzt vervolgd. Ook omdat ik met mijn vrouw nog niet helemaal op 1 lijn zit hierover  ;)
Ik vind je vrouw al heel meebuigend als ik zie wat je in je woonkamer hebt staan  :D

Mooi dat het scherm ook bevalt.

denoontje

Zooo flinke upgrade.
Feli!
Veel kijkplezier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk