Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

#75
edit

bmateijsen

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:28:08
Ik wil geen dedicated HT waar ik nooit meer kom, met hoerig rode aankleding en vol akoestische panelen.

Ik wil een woonkamer die functioneel is waar ik ook goed film kan kijken (zonder popcorn machine ;) )

Dat kan ik mij wel voorstellen, en dat hoeft ook niet ;). Maar met het doek aan het plafond, ga je wel die kant op ;).

bmateijsen

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:29:53
vandaar dat het je EX is, ik zou ook weggaan bij een vriendin die zulke gordijnen uitzocht.  ;D ;D :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Ondanks de smiley is dat toch wel een harde rechtse die tot K.O. kan leiden....

riwi

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 22:31:08
Dat kan ik mij wel voorstellen, en dat hoeft ook niet ;). Maar met het doek aan het plafond, ga je wel die kant op ;).

Maar het doek is in 10 (nou zeg maar 120) tellen te verwijderen en op te rollen voor als er Non HT bezoek is.

Joris1971

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 22:31:37
Ondanks de smiley is dat toch wel een harde rechtse die tot K.O. kan leiden....

nu vergeet jij de smiley Bjorn.  ;D

riwi

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:29:53
vandaar dat het je EX is, ik zou ook weggaan bij een vriendin die zulke gordijnen uitzocht.  ;D ;D :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Ze verdiende wel 2x zo veel als ik dus dat maakte weer wat goed  :o

Joris1971

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:32:21
Maar het doek is in 10 (nou zeg maar 120) tellen te verwijderen en op te rollen voor als er Non HT bezoek is.

maar een sjieke kleur op de muur (plafond) kan mooi uitpakken hoor, Bijv, een grijs of bruin tint.

Ralph71

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 22:31:08
Dat kan ik mij wel voorstellen, en dat hoeft ook niet ;). Maar met het doek aan het plafond, ga je wel die kant op ;).

Ik denk ook dat je beeld beter zal zijn met donkere gordijnen erachter (en een wit plafond), dan met lichte gordijnen erachter en een zwart doek aan je plafond. Die test van Bjorn lijkt me zeker een leerzame!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Joris1971

#83
Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:33:21
Ze verdiende wel 2x zo veel als ik dus dat maakte weer wat goed  :o

Dan snap ik het helemaal niet, een goed salaris en dan zulke gordijnen uitzoeken.  ;D ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

#85
Quote from: Ralph71 on July 24, 2009, 22:34:09
Ik denk ook dat je beeld beter zal zijn met donkere gordijnen erachter (en een wit plafond), dan met lichte gordijnen erachter en een zwart doek aan je plafond. Die test van Bjorn lijkt me zeker een leerzame!

Ik weet zeker dat dat niet zo is. Het effect van het niet hebben van reflectie van het plafond terug op het doek is VEEEEL groter dan het beetje zwart rond het doek (waar ik toch niet kijk want ik kijk naar de film).

bmateijsen

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:32:21
Maar het doek is in 10 (nou zeg maar 120) tellen te verwijderen en op te rollen voor als er Non HT bezoek is.

Ja, maar mensen gaan zich wel afvragen waar die haken voor dienen aan het plafond ;D.

Kjelt

Waar het voor mij en Riwi om gaat (en wat de meesten even schijnen te vergeten) is het effect van de zwarte lap op het plafond  :pompom: voor contrastwinst  O0  ipv de lappen achter het doek  :nopompom:
Smaken verschillen nou eenmaal  :satisfied: .
Riwi, mooi dat je contrast zo erop vooruit is gegaan, dat belooft wat voor mijn experiment.
De spullen voor mijn plafondexperiment zijn binnen en ga ik morgenmiddag ophalen, helaas morgen namiddag een feestje dus het zal wel zondag worden voor ik iets kan doen. Het gordijn komt later de komende week heb ik gehoord dus ben ook razend benieuwd naar de resultaten.  

Starred

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:24:39
Maarre... wat een commentaar op de gordijnen.. lijkt wel een theekrans hier ;)

Je hebt mooie spullen staan. Daar moet je gewoon geen afbreuk aan doen met een te speels gordijn.

Kjelt

Quote from: Starred on July 24, 2009, 22:52:27
Je hebt mooie spullen staan. Daar moet je gewoon geen afbreuk aan doen met een te speels gordijn.
Van wie MOET hij dat?  :baaa:

bmateijsen

Ook een leuke... hoe is het met de akoestische aspecten van de stof? Ik heb mijn theater ook een keer volledig met stof bekleed gehad en daardoor een extreme lage nagalmtijd gemaakt. Het was een makkelijke manier om inderdaad contrast te verbeteren, maar het werd gewoon echt veel te droog en had een negatieve invloed op de levendigheid.

Quote from: Kjelt on July 24, 2009, 22:48:07
Waar het voor mij en Riwi om gaat (en wat de meesten even schijnen te vergeten) is het effect van de zwarte lap op het plafond  :pompom: voor contrastwinst  O0  ipv de lappen achter het doek  :nopompom:
Smaken verschillen nou eenmaal  :satisfied: .
Riwi, mooi dat je contrast zo erop vooruit is gegaan, dat belooft wat voor mijn experiment.
De spullen voor mijn plafondexperiment zijn binnen en ga ik morgenmiddag ophalen, helaas morgen namiddag een feestje dus het zal wel zondag worden voor ik iets kan doen. Het gordijn komt later de komende week heb ik gehoord dus ben ook razend benieuwd naar de resultaten. 

Starred


bmateijsen

Quote from: Starred on July 24, 2009, 23:01:01
Van de brigade der interieur liefhebbers   :P

De sheriff,... I presume... ;D

Kjelt

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 22:58:03
Ook een leuke... hoe is het met de akoestische aspecten van de stof? Ik heb mijn theater ook een keer volledig met stof bekleed gehad en daardoor een extreme lage nagalmtijd gemaakt. Het was een makkelijke manier om inderdaad contrast te verbeteren, maar het werd gewoon echt veel te droog en had een negatieve invloed op de levendigheid.
Als het allemaal klaar is ga ik dat wel onderzoeken, als het een beetje meezit is het bij mij met een druk op de knop alle drie de lappen stof in of uittrekken dus ik kan dan makkelijk vergelijken. Blijft de vraag wat ik ga doen als het wel zo is, op zich ben ik meer visueel dan auditief ingesteld dus kan het zijn dat ik alsnog kies voor een beter beeld dan een beter geluid.

riwi

#94
Quote from: Starred on July 24, 2009, 22:52:27
Je hebt mooie spullen staan. Daar moet je gewoon geen afbreuk aan doen met een te speels gordijn.

Ik ben het met je eens dat er wel iets met meer 'klasse' kan hangen.
Het huidige gordijn is wel compleet gevoerd met lichtdichte stof dus om de kamer donker te krijgen overdag werkt het wel goed. Ik heb nog wel zwart doek over, kan het eens op de gordijnen spelden.

Maar het idee van het experiment is in ieder geval geslaagd wat mij betreft. Nu kan ik ook nadenken over het (deels) schilderen van het plafond in een grijzere/warmere tint.

Als ik bij kermit zit, of bij de demo van BB&G zie ik dat de HD750 daar mooier / contrastrijker beeld geeft dan mijn HD350. Dat ligt niet puur aan de projector, maar meer aan de donkere plafonds/muren. De HD750 vs HD350 geeft wel verschil denk ik, maar het effect van de kamer is veel groter. Bij Audioloog viel me op dat omdat hij zijn doek dichter bij het witte plafond heeft hangen dan ik dat er nog meer contrast verlies was daar. Dat bracht me/ons op het idee om daar hier wat aan te gaan doen.


@Bjorn, de haakjes ziet niemand. Ik heb zelfs mensen over de vloer die de projector niet eens zien hangen  :) Ze zeggen wel meestal "Jezus wat een speakers" bij binnenkomst  ;D

bmateijsen

Quote from: riwi on July 24, 2009, 23:10:55
Ik ben het met je eens dat er wel iets met meer 'klasse' kan hangen.
Het huidige gordijn is wel compleet gevoerd met lichtdichte stof dus om de kamer donker te krijgen overdag werkt het wel goed. Ik heb nog wel zwart doek over, kan het eens op de gordijnen spelden.

Lijkt mij een net zo mooi experiment!

QuoteMaar het idee van het experiment is in ieder geval geslaagd wat mij betreft. Nu kan ik ook nadenken over het (deels) schilderen van het plafond in een grijzere/warmere tint.

Cool! Daar zijn het experimenten voor...

QuoteAls ik bij kermit zit, of bij de demo van BB&G zie ik dat de HD750 daar mooier / contrastrijker beeld geeft dan mijn HD350. Dat ligt niet puur aan de projector, maar meer aan de donkere plafonds/muren. De HD750 vs HD350 geeft wel verschil denk ik, maar het effect van de kamer is veel groter.

Eens, het maakt ook veel uit. Maar voor mij ook niet ten koste van alles.

Quote@Bjorn, de haakjes ziet niemand. Ik heb zelfs mensen over de vloer die de projector niet eens zien hangen  :) Ze zeggen wel meestal "Jezus wat een speakers" bij binnenkomst  ;D

Klopt, de meeste kijken ook direct meer naar alles rond 1,0 - 1,5 meter hoogte, afhankelijk van lengte en daar is leuk onderzoek over gedaan.


Raphie

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar je hangt een zwart gordijn aan je plafond, terwijl je een wit douchegordijn achter je scherm hebt hangen.... ;D
JBL PRX Power!

riwi

#97
Quote from: SOS-Master on July 24, 2009, 23:33:13
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar je hangt een zwart gordijn aan je plafond, terwijl je een wit douchegordijn achter je scherm hebt hangen.... ;D

Hoe jullie vinden dat mijn kamer er uit ziet interesseert me geen fluit. Het ging om het beeld op het doek, dit experiment.
Dit had ik nog meer een keer of 10 verteld ;)

En nog even een screenshot / totaal shot.


kermit

#98
Quote from: SOS-Master on July 24, 2009, 23:33:13
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar je hangt een zwart gordijn aan je plafond, terwijl je een wit douchegordijn achter je scherm hebt hangen.... ;D

Op de foto lijkt het dat de gordijnen niet passen in het interieur. Maar in het echt ziet het er toch anders /leuk uit . Denk wel dat donkere gordijnen voor een beter contrast zullen zorgen. Ik heb ook van alles geprobeerd.

kermit

#99
Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet. Het beeld zal nog meer knallen van het scherm. Het zag er al super uit.
Het leuke hiervan is dat je steeds meer gaat experimenteren want je ziet verbetering in het beeld(contrast en blacklevel). De screenshot laat al een verbetering zien
Ik moet toch nog langskomen om wat films te repairen. ;)