Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

#51
Quote from: Kjelt on July 10, 2009, 16:21:10
Overigens moet je Brian bedanken die is de aanstichter  :devil: van het hele batcave darkroom  ;D gebeuren. Ook Riwi is inmiddels bezig zijn plafond te bekleden met zwart doek, het is echt besmettelijk als je eenmaal hebt ervaren hoe goed je projector eruit kan zien als je de rest van de kamer hebt aangepakt!

Geven jullie mij maar de schuld. ;D :laugh:. Ik had jullie nog gewaarschuwd dat je op eigen risico langs mocht komen. Ik hou me hart vast als ik bij jullie langs kom. Overal zwarte lappen.  O0 Ik zal een zaklantaarn meenemen. ;)
Maar ik ben ook weer bezig om een Curved screen te kopen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: kermit on July 11, 2009, 10:17:29
Ik zal een zaklantaarn meenemen. ;)
Al het licht wordt dadelijk geabsorbeerd, een geleidehond is de enigste oplossing om de uitgang te kunnen vinden  :D

kermit

Quote from: Kjelt on July 11, 2009, 11:13:42
Al het licht wordt dadelijk geabsorbeerd, een geleidehond is de enigste oplossing om de uitgang te kunnen vinden  :D
Dus binnenkort als het af is krijgen we een uitnodiging ;)

Kjelt

Quote from: kermit on July 11, 2009, 13:30:11
Dus binnenkort als het af is krijgen we een uitnodiging ;)
Dat gaat nog wel even duren, het doek voor het plafond is nog steeds niet binnen  :( een kleine kans op volgende week zaterdag.

bmateijsen

Quote from: Kjelt on July 11, 2009, 11:13:42
Al het licht wordt dadelijk geabsorbeerd, een geleidehond is de enigste oplossing om de uitgang te kunnen vinden  :D

Het nadeel is natuurlijk wel dat stof ook een invloed heeft op de akoestiek. Je zal merken dat je geluid directer wordt van de luidspreker en minder reflecties heeft aan de kanten waar je gordijnen ophangt.

Kjelt

Quote from: bmateijsen on July 11, 2009, 15:15:12
Het nadeel is natuurlijk wel dat stof ook een invloed heeft op de akoestiek. Je zal merken dat je geluid directer wordt van de luidspreker en minder reflecties heeft aan de kanten waar je gordijnen ophangt.
Ik vraag me af of dit een nadeel of voordeel is in mijn geval maar dat zal ik dan wel beluisteren  ;) Het geldt overigens alleen bij ht, als ik audio beluister zal de situatie als vanouds zijn.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of ook de lage tonen (<50Hz) beinvloed worden door gordijnen of dat de gordijnen voor deze lage frequenties transparant zijn (onderdoor / overheen etc.), kun je daar iets over zggen?

riwi

Ok, daar gaat ie dan....  ;D

Echt mooi is het natuurlijk niet, maar het gaat om het effect op het beeld.
In ieder geval kan ik het (met een keukentrapje) snel ophangen en weg halen voor een redelijk intacte woonkamer (voor zover daar sprake van was).
Doek van 3 x 3 meter, gewoon mat zwart, niet te zwaar. Met nestelringen aan een paar haakjes in het plafond gehangen.


Nu even beoordelen hoe het beeld erop is vooruit gegaan en of het uberhaupt zichtbaar is  8)



bmateijsen

Riwi,

In jouw geval zou ik je gordijnen achter je scherm aanpakken. Niet per definitie zwart, maar een mooie donkere tint zou zeker niet mis staan ;).

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Hoewel mijn vriendin in onze woonkamer zwarte gordijnen wilde... schijnt helemaal trendy te zijn ;)

riwi

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 21:34:33
Riwi,

In jouw geval zou ik je gordijnen achter je scherm aanpakken. Niet per definitie zwart, maar een mooie donkere tint zou zeker niet mis staan ;).

Groet,

Bjorn

Vind je ze niet mooi (hoor ik vaker)? Of denk je dat het invloed op het beeld heeft? Ik weet wel dat een compleet zwarte achterwand wat doet voor de sensatie, maar ik heb het gevoel dat het niet daadwerkelijk bijdraagt tot een beter beeld. Ik stoor me er meestal niet aan tijdens het kijken in ieder geval.

bmateijsen

Quote from: riwi on July 24, 2009, 21:37:04
Vind je ze niet mooi (hoor ik vaker)? Of denk je dat het invloed op het beeld heeft? Ik weet wel dat een compleet zwarte achterwand wat doet voor de sensatie, maar ik heb het gevoel dat het niet daadwerkelijk bijdraagt tot een beter beeld. Ik stoor me er meestal niet aan tijdens het kijken in ieder geval.

Over mooi of niet mooi ga ik niet ;D, maar ondanks dat het nu misschien tijdens film kijken niet direct zal opvallen, zal het in de filmbeleving veel uitmaken! Hang dezelfde lap maar eens achter je projectiescherm en zorg daarbij dat je minimaal 1 - 1,5m aan iedere kant bedekt. Lijkt mij een zinvol een leuk experiment!

Groet,

Bjorn

Starred

Riwi, tenzij je er niet gevoelig voor bent, zou ik een paar honderd euro uitgeven voor een paar mooie gordijen. Vooral gordijnen in een egale rustige tint zouden een stuk stijlvoller staan en ook je spullenboel veel beter uit laten komen dan je huidige gordijnen die imho ietwat te druk/speels zijn. Haalt het geheel interieur technisch een heel stuk op

Joris1971

#64
Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 21:35:03
Hoewel mijn vriendin in onze woonkamer zwarte gordijnen wilde... schijnt helemaal trendy te zijn ;)

wilde ik net zeggen, dat oogt toch veel mooier, die gordijnen die je nu hebt hangen..tja wat zal ik ervan zeggen.. Hoe heb je ze kunnen uitkiezen??   ;D :tongue2: ;)

Ralph71

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:16:25
wilde ik net zeggen, dat oogt toch veel mooier, die gordijnen die je nu hebt hangen..tja wat zal ik ervan zeggen.. Hoe heb je ze kunnen uitkiezen??   ;D :tongue2: ;)

Ach, wellicht voor een toekomstige kinderkamer? Ik zou ze niet gelijk weggooien...  ;) :D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

riwi

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:16:25
wilde ik net zeggen, dat oogt toch veel mooier, die gordijnen die je nu hebt hangen..tja wat zal ik ervan zeggen.. Hoe heb je ze kunnen uitkiezen??   ;D :tongue2: ;)

Ha ha, M'n ex heeft die uitgekozen. Ik had destijds nog mazzel dat ze niet knal geel waren :) Ik vond ze echter wel fleurig staan... en verder ben ik meestal niet zo optimistisch/opgewekt  ;)
Ik zal wel eens nadenken over de gordijnen.

In ieder geval is het doek aan het plafond een grote verbetering. Zit Lost te kijken op bluray en in de heldere scenes is het contrast nu echt veel beter. Ook de 'tegenlicht' shots zijn veel mooier en hebben meer diepte.

Joris1971

Quote from: Ralph71 on July 24, 2009, 22:21:47
Ach, wellicht voor een toekomstige kinderkamer? Ik zou ze niet gelijk weggooien...  ;) :D

of als afdek zeiltje als je een keer gaat schilderen.  ;D

riwi

Maarre... wat een commentaar op de gordijnen.. lijkt wel een theekrans hier ;)

Ralph71

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:23:55
of als afdek zeiltje als je een keer gaat schilderen.  ;D

Jij bent wel erg enthousiast over zijn gordijnen!  :D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Joris1971

Waarom schilder je je plafond niet donker (zwart of grijs) en dan daarbij mooie passende gordijnen!

Ralph71

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:24:39
Maarre... wat een commentaar op de gordijnen.. lijkt wel een theekrans hier ;)

Voel je de karma hier op het forum niet meer?  :pompom:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

riwi

#72
Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:25:21
Waarom schilder je je plafond niet donker (zwart of grijs) en dan daarbij mooie passende gordijnen!


Ik wil geen dedicated HT waar ik nooit meer kom, met hoerig rode aankleding en vol akoestische panelen.

Ik wil een woonkamer die functioneel is waar ik ook goed film kan kijken (zonder popcorn machine ;) )

<edit : dit klonk als een aanval en zo is het niet bedoeld.
Ik zoek niet een dedicated nocompromise HT. Ik wel het beste van 2 werelden in  1 :) Kan niet, maar ik wil het wel. >

Ralph71

Quote from: Joris1971 on July 24, 2009, 22:25:21
Waarom schilder je je plafond niet donker (zwart of grijs) en dan daarbij mooie passende gordijnen!

Een zwart plafond in een woonkamer? Dat zou niet gelijk in me opkomen...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Joris1971

Quote from: riwi on July 24, 2009, 22:23:22
Ha ha, M'n ex heeft die uitgekozen.

vandaar dat het je EX is, ik zou ook weggaan bij een vriendin die zulke gordijnen uitzocht.  ;D ;D :tongue2: :tongue2: :tongue2: