Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

#400
Quote from: Teejoo on January 15, 2018, 20:39:11
Bij eigenlijk alle processors die ik heb gehad kun je per ingang of configuratie (bij de Classé) aangeven wat hij moet doen bij 2 kanaals of multikanaals signaal. Zoiets zal het wel zijn.
Ja uiteraard maar hier gaat het dus om twee concurerende formaten en dan zou je cross kunnen upmixen?
Dat kon wel bij de vorige 7702 met Dolby omdat die geen DTS upmixer had maar bij deze gaat dan de desbetreffende upmixer het werk doen (zie plaatje).
Dus kun je Dolby surround alleen kiezen bij Dolby sources en DTS surround bij DTS sources, lijkt me eigenlijk ook wel logisch.

EDIT: volgens de volgende twee pagina's kan het inderdaad wel, nou dat zou mooi zijn ik ga dat meteen eens testen  :)

RalphH

Op mijn 6011 gaat dit via de groene movie knop onderaan op de AB op het moment dat je een track afspeelt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kjelt

Zojuist getest en je kunt inderdaad zelf de upmixer kiezen  :thumbs-up:

Daarna zag ik dat er een Auro3D mode is dus geen losse licentie meer nodig.
Nu heb ik al drie jaar ofzo een Auro testdisc in de kastliggen  :D dus.......
Maar dat krijg ik dus nog niet voor elkaar, de Oppo 103 zegt dat het een DTS-HDtrack is en de Marantz ook. Nou jaboeien er is toch geen materiaal voor te krijgen  :tounge2:

denoontje

Quote from: Kjelt on January 15, 2018, 22:02:03
Zojuist getest en je kunt inderdaad zelf de upmixer kiezen  :thumbs-up:

Daarna zag ik dat er een Auro3D mode is dus geen losse licentie meer nodig.
Nu heb ik al drie jaar ofzo een Auro testdisc in de kastliggen  :D dus.......Maar dat krijg ik dus nog niet voor elkaar, de Oppo 103 zegt dat het een DTS-HDtrack is en de Marantz ook. Nou jaboeien er is toch geen materiaal voor te krijgen  :tounge2:

HTIP zweert bij de aura opstelling mbt speakerlayout en upmixer. Hij geeft aan beter dan atmos/dts-x ook indien die tracks aanwezig zijn op de film......
Wellicht dus wel zinvol een keer te testen.
Hij heeft volgens mij geen VOG.

Staaled

Quote from: denoontje on January 15, 2018, 22:39:38
HTIP zweert bij de aura opstelling mbt speakerlayout en upmixer. Hij geeft aan beter dan atmos/dts-x ook indien die tracks aanwezig zijn op de film......
Wellicht dus wel zinvol een keer te testen.
Hij heeft volgens mij geen VOG.
De ruimte van HTip is specifiek want bij mijn weten was een Atmos/dts:x opstelling ook niet mogelijk ivm plafondhoogte.

Ook zal een Auro opstelling een dolby surround of dts neural niet goed verwerken.
Omgekeerd ook.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Wat dat betreft heb ik rust.
In Duitsland bij Grobi heb ik Dolby Atmos demos op een Auro3D opstelling beluisterd, het kwam niet in de buurt van mijn Dolby Atmos opstelling, er vielen hele gaten bij de leaf demo.
Diverse andere Dolby Atmos opstellingen beluisterd oa met de Arcam in 5.1.2 , ook weer gaten in de leaf demo. Alleen de Dolby Vision zaal bij de Vue in Eindhoven met zijn kracht en 64 atmos speakers gaat zwaar en ver over mijn setup heen en ik verwacht bij sommige high spenders dat het ook wel beter zal klinken, prima toch?

Ik heb slechts een manke in mijn huidige opstelling de aktieve monitoren houden op bij een bepaald volume en kunnen dan niet meer mee met de voor speakers. Dat niveau ligt dicht tegen referentieniveau aan ongeveer 3 a 4 dB er van af, jammer maar aangezien wij hier 98% van de tijd toch niet op referentieniveau draaien (echt veel te hard) kan ik hier prima mee leven.
Een thuisbioscoop en zeker een woonkamer ht is nou eenmaal altijd een compromis.

Fox

Quote from: Kjelt on January 15, 2018, 22:02:03
Zojuist getest en je kunt inderdaad zelf de upmixer kiezen  :thumbs-up:

Daarna zag ik dat er een Auro3D mode is dus geen losse licentie meer nodig.
Nu heb ik al drie jaar ofzo een Auro testdisc in de kastliggen  :D dus.......
Maar dat krijg ik dus nog niet voor elkaar, de Oppo 103 zegt dat het een DTS-HDtrack is en de Marantz ook. Nou jaboeien er is toch geen materiaal voor te krijgen  :tounge2:

De Aura 3D "metata data" zit in de DTS-MA HD track, dus dat zou gewoon moeten werken.

Er zijn ook een zeeeeeeeeeeeeeer klein aantal films op BD met een Auro mix.
Dat zijn er 2 of 3 van Sony (Pixels, Goosebumps en nog 1 of 2)


devil

Uit mij persoonlijke ervaring vind ik auro3D echt veel mooier klinken dan atmos.
Klink ruimtelijker auro3D
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Kjelt

#408
Zo nu de pre/pro begin dit jaar is geupdate en volledig 4K HDR ondersteund, was het de hoogste tijd voor een nieuwe projector.
Verleden jaar had ik al gekeken naar de 4K projectoren maar de Sony 260 die ik op het oog had miste in mijn ogen toch nog een paar dingen.
De 760 was ver boven budget dus nog maar een jaartje doorkijken met de HW50.

Na de HCH te hebben bezocht begin deze maand is de kogel door de kerk: het wordt een witte JVC DLA-N5.
Deze is samen met een Panasonic UB820 inmiddels besteld, hopelijk wordt het nog voor het einde van het jaar.
Een 15m optische HDMI kabel wordt meegeleverd dus ook dat is dan meteen in orde.

De N5 biedt eigenlijk alles wat ik zocht op laser en beter motionflow na. Ik hoop dat de motionflow me niet gaat irriteren, de laser is een kwestie van meer tijd voor die betaalbaarder worden. Ik had nog even aan een 2e hands 760 lopen denken maar zelfs de 2e hands prijzen zijn boven budget en dan te bedenken dat mijn budget al verdubbeld was tov vorige jaren. Waarom geen N7 zullen velen nu roepen, ik heb geen batcave maar een woonkamer en alhoewel ik mijn best doe om het plafond te verduisteren zal de extra contrast niet tot zijn recht komen. Daarnaast had ik verleden jaar bij de HCH grote moeite om enig verschil tussen de X5900 en X7900 te zien, ik denk echt dat je een volledige batcave nodig hebt om het verschil te kunnen waarderen.

Enigste dat ik nu nog wil veranderen is mijn projectiescherm. Deze hangt nu te ver naar voren en in het midden is inmiddels na verloop van jaren een horizontale markeringsstreep onder het witte laag zichtbaar geworden, erg irritant als je het eenmaal weet.
Ik wil dan een maatje groter en deze naar achteren brengen, dan ga ik er wel iets op achteruit qua kijkhoek maar ik denk dat dit voor het geluid ook een stuk beter gaat zijn.  Wordt vervolgd.


papaleo

Het is weer upgrade tijd,ik blijf hier links en rechts maar felicitaties uitbrengen... :pompom:

Gefeliciteerd en veel plezier er mee :clapping: wanneer verwacht je al dit moois?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Bedankt,
de ETA is half december maar eerst zien dan geloven, er kan zoveel gebeuren, bv niet genoeg voorraad of distributie problemen of vertraging.


riwi

Gefeliciteerd Kjelt. Ik denk dat je een enorme stap maakt kwa beeld kwaliteit met deze N5 tov de toch al wat oudere HW50.  :pompom:

Teejoo


Kjelt

Quote from: riwi on November 22, 2018, 11:23:05
Gefeliciteerd Kjelt. Ik denk dat je een enorme stap maakt kwa beeld kwaliteit met deze N5 tov de toch al wat oudere HW50.  :pompom:
Dat is te hopen en dat denk ik ook wel ja.
Als ik ze naast elkaar zou projecteren zal het schrikken worden.
Toch bevalt de HW50 nog steeds goed, mijn vriendin ziet geen noodzaak in een upgrade en als er (niet htforum) bezoekers zijn vinden ze het ook nog steeds prachtig maar ja die zijn ook een normale tv gewend.
Een bijkomend voordeel, nu kunnen ze me hier geen Sony fanboy meer noemen wat trouwens onterecht is want voor mijn huidige Sony had ik ook al een JVC projector.

Pijpy

Misschien een stomme vraag. Maar wat is hch ?

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk


Kjelt

De HCH is de Home Cinema Happening dagen van een van onze forumsponsoren uit Belgie.
Daar staan ieder jaar alle nieuwe projectoren opgesteld om met elkaar te kunnen vergelijken.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169653.msg3177781#msg3177781

reza

 :pompom:
Mooie upgrade Kjelt, gefeliciteerd!
En welkom bij de club :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Pijpy

Oh dat is jammer . Net gemist

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk


denoontje

Feli met de upgrade


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hifiman


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

williams

Erg mooie upgrades heb je staan voor 2019 ,vanuit Rotterdam dan ook gefeliciteerd met je jvc en de panasonic .

Ben zelf ook al begonnen met sparen voor een jvc nx5 , maar heb geen haast .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

#422
Ik blijf jouw HT toch nog steeds een van de meest extreme woonkamer HT's vinden. Gewoon geen discussie, ik maak een HT in m'n woonkamer..punt.  :D


twani

Quote from: Teejoo on November 22, 2018, 18:58:41
Ik blijf jouw HT toch nog steeds een van de meest extreme woonkamer HT's vinden. Gewoon geen discussie, ik maak een HT in m'n woonkamer..punt.  :D



Wtf... woonkamer?   Is meer een presentatieruimte :D

Kjelt

Ja ach ik heb er een aanbouw bij gezet voor de partner en visite  :D