Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: kermit on July 25, 2009, 11:03:09
Ben wel benieuwd hoe het er nu uitziet. Het beeld zal nog meer knallen van het scherm. Het zag er al super uit.
Het leuke hiervan is dat je steeds meer gaat experimenteren want je ziet verbetering in het beeld(contrast en blacklevel). De screenshot laat al een verbetering zien
Ik moet toch nog langskomen om wat films te repairen. ;)

Yep, komende week heb ik geen waakdienst dus heb ik meer tijd 's avonds.
Ik moet ook nog wat met Bjorn afspreken voor zo'n Arcam av888 :)

bmateijsen

Quote from: riwi on July 25, 2009, 11:13:29
Yep, komende week heb ik geen waakdienst dus heb ik meer tijd 's avonds.
Ik moet ook nog wat met Bjorn afspreken voor zo'n Arcam av888 :)

Inderdaad... ik stuur je nog even een PM. ..

Kjelt

#102
en weer terug naar mijn kamer waar het topic mee gestart is   ;)
Gezien Riwi's eerste resultaten met zijn plafonddoek was ik weer erg enthousiast om mijn project voort te zetten. Laat nu net alle spullen voor mijn bak binnen gekomen zijn  :D
Gisteren dus de bak bij de rolluikfirma in 1,5 uur in elkaar geknutseld, helaas had ik de plafondrichting verkeerd  :( zodat de ophangbeugels weer eraf moesten en omgedraaid. Dit viel niet mee want deze bak heeft dus een opgespannen veersysteem en deze kan niet meer losgemaakt worden zonder opnieuw de veer te moeten spannen (werk voor twee personen).
Vanwege deze zelfde reden kon ik de bak niet rechtstreeks op het plafond schroeven maar moest ik gebruik maken van de externe ophangbeugels. Iets minder mooi maar ik had geen keus.
Uiteindelijk na veel gefriemel met een pincet zaten de beugels er weer op met helaas een klein hoogteverschil wat je krijgt met uit de hand boren wat weer opgelost is met een stukje hout. Zojuist met mijn onmisbare overbuurman Andre de bak op het plafond geschroeft, echter daarvoor moest de rechterblinderingsbak er weer vanaf  :(
Deze rechterblinderingsbak zat rechtstreeks tegen het plafond gemonteerd dus er was geen plaats voor de externe ophangbeugels. Hiervoor heb ik de rechterblinderingsbak met 7mm dikke stukjes hout op afstand van het plafond gemonteerd zodat de externe ophangbeugels er precies onder geschoven konden worden.
Maar zoals jullie op de foto zien is het uiteindelijk toch gelukt om alles weer terug te hangen (kap van de rechterblinderingsbak moet er nog op). Ben ik trouwens blij dat ik geen gordijnen heb hangen anders begon er weer zo'n non-discussie  :D

Wat resteert is:
De motor en motorkap monteren en ophangen, dan oogjes aan de plafondblinderingslat en de spandraden monteren.
Daarna de geleidingsdraden monteren (deze hangen nu als bosjes eraan).
Vervolgens alles afregelen. Dit ga ik  later deze week of komende weekend doen aangezien het nu mooi weer is en ik wil mountainbiken  ;D

SpeedyAndré

En dan durft ie nog opmerkingen te maken over het 'gepruts' van Audioloog  :devil:
Ach als het straks maar doet wat je wil  :pompom: :clapping:
Ik ga binnenkort een poging wagen om een 6,5m breed raamoppervlak te blinderen  :crazy:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

kermit

#104
Wat die kermit ook allemaal veroorzaakt heeft. ;D O0

hifiman

Quote from: SpeedyAndré on July 26, 2009, 17:51:21
En dan durft ie nog opmerkingen te maken over het 'gepruts' van Audioloog  :devil:
Heb ik wat gemist  :-X

celerontje

#106
Ahh, ''Ronald & de Scheefzagers'' treedt weer op? :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on July 26, 2009, 21:52:09
Ahh, ''Ronald & de Scheefzagers'' treden weer op? :D :D :D
Nee jij trekt volle zalen  :nopompom:  ;)

celerontje

Zeker trek ik volle zalen; maar da's vooral als ik meehelp met filmvoorstellingen, niet als ik zelf op de planken sta... :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

#109
Quote from: riwi on July 24, 2009, 23:42:40
Hoe jullie vinden dat mijn kamer er uit ziet interesseert me geen fluit. Het ging om het beeld op het doek, dit experiment.
Dit had ik nog meer een keer of 10 verteld ;)

En nog even een screenshot / totaal shot.




donker is het zeker, maar nu zou ik me dus irriteren aan die blauwe lampjes links onder....  :dry:

riwi

Die van de voorversterker kan ik uit zetten (die ik ook wel soms), die van de Chord eindversterker kan dat niet mee, daar moet je wat voor zetten. Maar dat vind ik dan weer jammer. Bovendien zitten die lampjes "achter" het doek en schijnen er dus niet op, zodoende verslechteren ze niet het beeld zelf.

Maar je ziet aan de screenshot wel hoe weinig de gordijnen opvallen tijdens het film kijken. De screenshot is redelijk representatief voor de werkelijke situatie.

Marvin....

ja het is behoorlijk donker te noemen, understatement.
maar ik irriteer me al aan ledjes in het daglicht, dus vandaar de opmerking...  :D

en eh, wat voor gordijnen je ophangt en met wat voor systemen je aan je plafond werkt.
dat moet je echt helemaal zelf weten, zolang jij maar plezier beleefd aan je hobby.
ik zit er momenteel ook niet 'netjes' bij....  :popcorn:


Kjelt

Zo, weer een half dagje klussen met wat flinke tegenvallers  :(  Zo waren de geleidekabelspanners niet op de juiste hoogte en daarvoor diende ik dus een aluminium blokje te zagen, boren, tappen en monteren. Eerst even bij een metaalsloop het benodigde aluminium op de kop getikt, het was meteen een halve meter  :o terwijl ik maar 2x 5cm nodig had. Daarna gezaagd, gezaagd en gezaagd waar de geur van spiritus als smeermiddel me nog in de neus hangt.
Gaten geboord en daar was de tweede tegenvaller kwam niet verder dan 15mm en had een close encounter met een betonijzer  :baaa:  Nog eens 10 cm verderop geprobeerd en weer was daar het betonijzer, nog eens 10 cm verderop en gelukkig, eindelijk week het betonijzer voldoende af van de zijmuur.
Ik moest perse op die afstand van de zijmuur dat gat hebben want anders loopt dadelijk mijn plafonddoek niet recht, maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel. Daarna was het nog een gaatje boren en monteren.
Ik krijg de kabels niet zo strak als een gitaarsnaar gespannen waardoor het zware doek dadelijk toch wat lager en losser zal hangen dan ik zou willen hebben maar dat zie ik later wel weer. Hieronder de situatie zoals deze nu is, ik ga zo naar Riwi toe om eens te kijken wat zijn plafonddoek met het contrast doet.

Morgen de motorbuis monteren en daarvoor dien ik zelf weer ijzerdraad geleiderolletjes te fabriceren, ik heb al een rond stuk aluminium van de sloop meegenomen eens kijken of ik daar wat van kan maken.

)p(

Het is in ieder geval een bijzondere constructie  :)

Wij hebben de ht in de slaapkamer en daar een deels zwart plafond...samen met de zwarte gordijnen was het verschil enorm en ik vind het zelf niet eens lelijk...creatief geïmplementeerd door haar zelf denk ik dat mijn vriendin er in de woonkamer ook wel voor was gegaan...dus helemaal onmogelijk is het bij sommige WAF's niet eens in de woonkamer ;)

peter

Marvin....

#114
WAF is voor, ......  :yin-yang:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

#116
Even het topic kapen. ;D

Gisteravond bij Riwi geweest om maar weer eens zijn HT te bewonderen.Aangekomen stond alles nog zoals we gewend zijn van Riwi. Wegens drukte kon ik niet eerder langs gaan .

Gisteren gearriveerd en was toch benieuwd in hoeverre de masking aan het plafond invloed heeft op het beeld van de JVC 350. Na wat gesproken te hebben ging de deurbel en daar was Kjelt ;D . Het feest kon beginnen. Tot mijn verbazing zag ik dat Kjelt niet met lege handen was maar hij had een predator bij zich.(Een beest van een pc).Ik weet niet wat de bedoeling was maar de predator ging naar zolder toe.

We hebben eerst naar Enemy at the Gates gekeken zonder masking.En een hoop andere films nog. Daarna met masking . Het was voor mij geen verrassing dat het beeld contrast rijker zou zijn.Ook de blacklevel was een stuk beter. Door de masking heb je geen weerkaatsing van het wit plafond op het scherm. Het zwarte doek was door Riwi's moeder heel netjes afgewerkt.

Ik vond het beeld van de 350 heel errug mooi geworden. De laatste keer dat ik bij Riwi was merkte je gelijk dat het wit plafond behoorlijk invloed had op het contrast en de blacklevel. Het beeld was nu vele malen mooier en kwam  rustig over. De projector heeft bijna 600 uur op zitten maar met de lamp in low mode gaf een rustiger beeld. Ook merkte ik dat de blacklevel meer toegenomen is.Riwi draait met de high lamp mode maar dat is naar mijn mening niet nodig. Genoeg licht komt van het scherm af.

Reza kwam ook nog gezellig langs. Ik ben benieuwd wat de volgende stappen zijn. :P. De zijmuren spelen nog een rol. Misschien een likje verf tegen de zijmuren? En niet te vergeten de DOUCHE GORDIJNEN. ;D. Nogmaals ziet het op de foto anders uit maar dat had ik reeds gezegd. Het geluid was fantastisch.De buurman had dit keer niet aangebeld. Misschien was hij met vakantie of hij schrok van Kjelt die hij zag lopen met de predator. :) De sub is het geld zeer zeker waard. De Tvix speelt ook netjes de bluray rips af. Ik zag wel gelijk dat de Dune een stuk scherper is.  

Verder heb ik begrepen van Kjelt dat hij aardig op weg was om zijn kamer te masken. Ik heb al een lamp gekocht als ik op bezoek mag.

Het was weer gezellig en de HD350 laat nu zien wat voor goede blacklevel het heeft als je kamer wat donkerder kan maken. Het  kan simpel met wat masking tegen het plafond. Een geslaagd project. Het virus O0 maken is toegeslagen. ;D

Tegen middernacht heb ik maar gekozen om richting huiswaarts te keren.




riwi

#117
Bedankt Kermit.
Het was weer gezellig. Alle Cola Light is er door gegaan :)

Ben benieuwd hoe het er bij Kjelt uit ziet als ie zijn rol scherm extravaganza op orde heeft.

<edit op verzoek>

Kjelt

#118
Ja het was heel gezellig  :pompom: en ik lag er pas om 3 uur in  :o
Ik heb aan het uitgebreide betoog van Kermit niet zo heel veel meer toe te voegen, het plafonddoek had een hele grote CR winst tot gevolg.
Het beeld van de HD350 krijgt dan een meer 3D look wat ik bij sommige films van dames met flink decollete zeer kon waarderen  :D. Overigens kan ik bevestigen dat de hier veel bediscussieerde gordijnen van Riwi tijdens de film nauwelijks zichtbaar zijn. Wel vond ik de blauwe flipperkast lampjes aan de linkerkant soms wat té, maar als ik het goed begrepen heb komt daar wellicht binnenkort ook iets voor te hangen.

In ieder geval heeft deze ervaring mij er weer toe aangezet om vandaag weer verder te gaan. Helaas was het een flinke pechdag, ik had de hele trekmotor constructie eindelijk in elkaar inclusief de toch benodigde correctiekatrolletjes. Ik ging de boel afregelen en de motor vertikte dit  :( Dit heeft te maken met de start en stop schakelaars die je mechanisch kunt verdraaien. Deze 2e handse motor was op dat terrein flink gaar. Het leek in het begin nog wel te lukken maar na een half uur moest ik toch constateren dat deze motor het niet ging worden. Ik moest toen de hele constructie weer demonteren en kwam er ook nog eens achter dat de motor gloeiend heet was. Foute boel dus. Morgen eens kijken naar de andere motor die ik nog heb maar ik zal waarschijnlijk tot maandag moeten wachten om geschikt 4 polig stroomsnoer te kopen. Nu ga ik film kijken  :)

Kjelt

Zo vanmiddag het 4 polig stroomsnoer gekocht wat ik nodig had om de andere motor aan te sluiten.
Motor gemonteerd en ongeveer afgesteld (kon niet precies zonder kap en spanning op de draden). Kap gemonteerd en de staaldraden aan het scherm gemonteerd en...... getest. Wat een kabaal!   :-[ Het leek alsof de motor met kap en al van het plafond naar beneden zou vallen niet te geloven wat een lawaai van staaldraden die met kracht over elkaar opgerold werden. :o Maar goed het werkte wel. Op het moment dat de motor op de eindpositie afsloeg was daar volkomen stilte dus geen draden die meer staan te fiepen.  8)
En het ziet er best wel aardig uit, niet perfect, want nu bleek dat de rechter geleide spandraad wat te slap is en dat komt mede doordat de spanbeugel verder naar achteren moest dan bedacht (vanwege het betonijzer in het plafond).
Ik zal nog eens kijken of ik die laatste puntjes morgen nog op de i krijg. Aangezien het toch alleen tijdens volkomen duisternis gebruikt wordt zal niemand dit echt opvallen of als storend ervaren , dus voorlopig een nice to have.
Ik ga vanavond eens kijken wat het effect is van dit doek, kan niet wachten  O0
Morgen staat de montage van de gordijnrails voor de linkerkant op het programma.

donaldk

Quote from: Kjelt on July 31, 2009, 18:27:28
Ik krijg de kabels niet zo strak als een gitaarsnaar gespannen waardoor het zware doek dadelijk toch wat lager en losser zal hangen dan ik zou willen hebben maar dat zie ik later wel weer.

Tja, aan de foto te zien heb je daan ook geen spanconstructie, maar een veertje. Met een moer aan de andre kant van de beugel, kun je de spanning wel opdraaien. Echter dan verwcht ik dat het smalle stukkie aluminium hoeklijn ombuigt of afscheurt.

Kjelt

Eerste indruk:  :inlove: wow wat een toename van CR  :thumbs-up:

reza

En daar heb je het allemaal voor gedaan, dus das mooi :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi


Kjelt

Vanmiddag was ik bezig met de gordijnrails toen ik opeens een inval kreeg over het lawaai van de plafondblindering. Wat als ik de staaldraad zou vervangen door een kunststof vezel? Nou zo gezegd zo gedaan en nu is de staalkabel vervangen door een hele dunne witte kunstofvezel. Hopelijk houdt de vezel het want deze staat wel erg strak gespannen (maakt geluid als je er aan tokkelt). Zojuist proef gedraaid en het kabaal is weg  O0 nog een ander voordeel deze vezel is wit en zo dun dat hij veel minder opvalt als de 2mm staalkabel. Wat betreft de gordijnrails, de rechterkabelgeleider zit wat in de weg  :( daar zal ik dus nog wat op moeten vinden. Verder wil ik inderdaad zoals DonaldK ook aangaf de staalkabels met een extra moer wat opspannen. Genoeg werk dus nog.