HD-aux software nieuwe versie.

Started by J.A.F._Doorhof, July 18, 2003, 22:56:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Net binnen gekregen voor een interim test, zal als het goed vandaag ook beschikbaar komen (of morgen).

De nieuwe software bestaat uit een extra applicatie die apart wordt gedraaid van de Holosoftware (welke wel gewoon blijft draaien).

Ik heb NTSC ondertussen op 720P en 1440x960 aan de gang gezien en op beide is het beeld indrukwekkend.

Ook PAL heb ik nu werkend, hoewel er nog geen 1440x1152 resolutie is, die wordt nog toegevoegd.

Wacht aub nog even met het inbouwen van je board tot morgen, ik heb morgen middag vrij en tussendoor wat uurtjes beschikbaar, ik zal de retest van de Sharp even opschuiven en morgen eerst gaan stoeien met de software.

Morgenavond kan ik een definitief antwoord geven of alles stabiel genoeg is om in te bouwen, ik zal dan ook DVI getest hebben (op dit moment heb ik alleen RGBHV getest).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Oef,

Ons geduld wordt dan toch beloond.
Deze avond dus opnieuw verder stoeien met de H3D en niet met het wuuf (inside joke voor west-vlamingen onder ons)

The Foundation

Quote from: pietnoeck on July 19, 2003, 00:32:06
Oef,

Ons geduld wordt dan toch beloond.
Deze avond dus opnieuw verder stoeien met de H3D en niet met het wuuf (inside joke voor west-vlamingen onder ons)

als 1 van de weinige w-vlamingen hier op dit forum :
*ROFL* ;)

J.A.F._Doorhof

Ik zou even rustig wachten totdat ik alles morgen getest heb dat scheelt jezelf tijd.
Ik voorzie echter geen problemen, behalve dat PAL op dit moment alleen in 576P draait omdat die resolutie mist, de 1440x960 zou eigenlijk ook niet mogen werken maar werkt hier vlekkeloos  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vervolg.

De interim drivers werken goed er zitten alleen nog een paar kantekeningen aan:

1.
De input blijft resetten naar de basis instelling bij het opnieuw opstarten, op zich geen probleem aangezien we zo weer de Holo GUI gaan gebruiken en niet deze GUI.

2.
Bij sommige NTSC titels zit er een vervorming in het beeld, eerst zochten we het in Macrovisie maar dat is het niet, hier wordt hard aan gewerkt.

3.
PAL is een ramp, het ziet er niet uit.

Nu het goede nieuws.
Vandaag heb ik de tijd genomen om alles opnieuw te calibreren en af te stellen om een goed rapport richting Immersive te kunnen doen. Ik blijf bij mijn vorige beweringen dat dit beeld er beter uit ziet dan de Radeon 9500Pro met een MP mod.
Ben ook benieuwd wat Mike hier verder nog mee kan, op de vreemde vervorming bij NTSC na is het NTSC beeld op dit moment al beter dan hiervoor.
De vervorming is trouwens op te lossen door wat instellingen te wijzigen, de vervorming verspringt dan van plaats, even geluk hebben (vaak binnen 2-3 x) en hij valt buiten het scherm, DUS vanavond eindelijk weer eens een film kijken na anderhalve week afkicken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Heb zondag de HD-Aux en H3DII mogen bewonderen bij Frank en was toch wel onder de indruk: extreem soepele pans, soepeler dan ik ze zelfs ooit heb gezien en een extreem schoon beeld. Verder een zeer mooie dieptewerking en retescherp (beide opgeteld levert dat een heel mooi 3D plaatje op). Het beeld was nog wel wat donker (lagere uitgangsspanning HD-Aux?), maar dat moet op wel bij te regelen zijn of Immersive zal misschien nog wat gaan tweaken, is per slot van rekening allemaal nog alpha/beta.

Ik blijf nog wachten tot alles officieel is en hoop dat ik tegen die tijd dan geld heb...  ::)

Spacebass

Frank, had ik het goed begrepen dat als alles naar goed werkend te krijgen was je mij een mailtje zou sturen met alle benodigde instructies?

J.A.F._Doorhof

Hi,

In principe gebruik ik het forum daarvoor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Frank, zou jij dan je huidige videoproc en holo software settings ergens kunnen posten.
Het gaat mij uiteraard niet om de kleuren ed, maar de input en output settings...

J.A.F._Doorhof

Hi,

Nog niet sorry.
Vandaag of morgen komt er een nieuwe software versie rechtstreeks van Immersive.
De manier waarop het nu werkt doe ik niemand aan.

Je hebt 2 programma's nodig en echt user friendly is het nog niet.
Als het goed is komt de nieuwe drop gewoon in de bekende GUI te zitten.

Hou nog even vol aub.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank,

We blijven optimistisch  8) ;)

Het moet me wel van het hart dat Immersive veel beloofd , maar daar op softwarevlak nog niet veel heeft van waar gemaakt.

Let wel, het is een fantastisch produkt en zeker nu met de Xcard (wellicht lukt het ook met de Hauppager erop aan te sluiten !!!) is het smullen.

Ze blijven echter maar beloven dat er " ten laatste morgen" nieuwe drivers of dergelijke gaan uitkomen en ondertussen zijn we al terug enkele maanden ver en is er in feite nog steeds niets.
Ik kan dan ook de ontgoocheling begrijpen die reeds in enkele threads geuit wordt op hun eigen forum.
Dit het nog niet helemaal af was wisten we in april (!!!) al wel, dat het in feite nog moest opgebouwd worden lijkt nu toch wel duidelijk. Ik was in de overtuiging dat de claims die toen gemaakt werden over hoe goed het produkt was gebaseerd waren op werkende modellen. Zoals het er nu naar uitziet was dit echter allemaal enkel theoretisch, gebaseerd op de specs die op papier stonden. De informatie was dus wel een beetje misleidend en ik kan de ook de ontgoocheling begrijpen van een aantal mensen die de laatste weken aan het knoeien zijn met alpha-alpha-alpha software en drivers.
Gelukkig komt HDTV hier maar na nieuwjaar dus maakt het mij niet veel uit wanneer het nu komt, en dat het komt dat staat voor mij als een paal boven water en dat het resultaat prachtig zal zijn ook.
Alleen moeten ze stoppen met beloftes te maken die ze niet kunnen houden want zo maken ze zichzelf steeds meer ongeloofwaardig.

J.A.F._Doorhof

Helemaal gelijk in.
Ze kunnen wat mij betreft beter zeggen, "Jongens, sorry het duurt nog 2 weken" en dan met iets goeds komen dan dit.

Vandaar dat wij iets directer zijn naar de klant, wij hebben dan ook nog geen boze klanten gehad.

Op zich ziet het er trouwens nu ZEER goed uit, alleen is het allemaal nog te instabiel om het klanten aan te raden, immers het werkt nu perfect met de Radeon dus waarom upgraden, als het eenmaal 100% draait dan zul je waarschijnlijk van je stoeltje vallen  ;D, alleen de output op de RGBHV is nog wat laag (contrast moet 10 punten omhoog) maar de pans...... 8) :o nog nooit zo soepel gezien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Immersive heeft waarschijnlijk de FLI2300 chip ter beschikking gekregen, en die zal wel grotendeels pin compatible zijn. Dus ik snap wel dat de hardware ontwikkeling eenvoudiger is dan de software ontwikkeling.

Op zich hebben wij natuurlijk de holo2 via de Early adapters blabla regeling gekregen, en was duidelijk dat er nog software gemaakt moest worden voor alle nieuwe functionaliteit. Gewoon overlay werkt prima, en net als de holo 1.

Ik zat even in een dipje door mijn eigen onkunde, maar ben verder nog steeds erg tevreden met het product.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Frank, ik snap natuurlijk het verhaal, maar als jij steeds post dat het er zo prachtig uitziet, denk je dan dat ik mij kan inhouden  ;D

Dus eerlijkheidshalve ben ik al aan de slag gegaan.
Ik heb via de RGBHV breakout alleen wat groene lijntjes die over het beeld scrollen.
Als jij de basis instellingen geeft (die bij jouw wel beeld geven) voor NTSC kan testen of de hardware wel werkt.
In principe zou ik zo ook beeld moeten krijgen.

Je hoeft alleen maar screendumps te tonen van die videoproc settinges. dus 3 plaatsjes...

En dat instabiele neem ik dan wel op de koop toe  ;)

jaco

SB,
Ik heb het ook geprobeerd, het was bij mij wel stabiel, maar er zat een probleem in. Dat is ook de reden dat frank het mensen afraad. Anders gaat iedereen daar weer over klagen.

De beta drivers zouden dit weekeinde uitkomen, en waarschijnlijk/hopenlijk was dat probleem dan opgelost.

Die groene lijnen; heb je VCR sync mode aan of uit staan ? Als ik dat aanzet heb ik eigenlijk altijd problemen met de DVD input via component.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Je moet het niet zien als klagen Jaco, integendeel juist door de configuratie op verschillende setups te testen krijg je een beter beeld van de problemen en daar heeft immersive juist profijt van...daar wordt juist het product beter en stabieler van.
Voor iedereen...

Ik heb bewust de keuze gemaakt om mee te doen aan dit splinternieuwe product, wetende dat het softwarematig nog niet af was. Ik wil zodoende mijn steentje bijdragen. Als ik dat niet had gewild, had ik wel gewacht tot alles werkend was, en na de uitgaven die ik dit jaar heb gedaan (eigenlijk alles wat je nodig hebt om "groot beeld te hebben") was ik ook wel bereid geweest om wat meer te betalen.

Dus eigenlijk een verzoek aan Frank...laat mij meedoen...

Ik had idd met alleen de Holo zelf ook ontdekt dat ik die VCR sync mode uit moest zetten ;)
Bij de de situatie die ik nu heb maakt de setting niets uit...

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik ben al op 2 PC's aan het testen en wil mensen niet aan doen wat hier gebeurt, ik kan namelijk al 2 weken geen film kijken.

Er is net een nieuwe drop gekomen :
http://www.immersiveforum.com/attachment.php?s=&postid=31498

Be my guest, maar ik waarschuw je dat de frustatie enorm kan zijn als je van een goed werkend systeem naar een systeem toe gaat waar strepen door je beeld lopen, en even de HD-aux loskoppelen is niet zo makkelijk.

Start eerst de videoproc op en selecteer je resolutie en input, start daarna de holo gui op en check je input, je zou beeld moeten hebben op RGBHV.

LET WEL !!!!
Ik heb dit nog niet getest en raadt iedereen aan tot morgenochtend te wachten als ik alles bekeken heb, een weg terug is namelijk NIET mogelijk als je HD-aux aansluit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#17
Ik heb alles maar weer zonder de HD-AUX en RGBHV kaart gezet...
Alles werkt weer als voor de installatie :)

Ik kreeg alleen wat vage blauwe beelden en groene strepen die vertikaal door het beeld scrolden...en aangezien ik morgen een film avondje heb, moest ik wel terug naar de werkende situatie :-[

Jaco, ik zag dat je op het forum vroeg hoe je alles kon herstellen.
Ik heb de Holo software uninstalled en prerelease 6 weer geinstalleerd. Hij komt dan toch weer met de nieuwere drivers. Als Rollback van de drivers niet werkt (ga naar devicemanager > sound,video and gamecontrollers) en dubbelklik dan op de conexant 23880 video capture icoon, moet je update driver gebruiken en gewoon de oude drivers folder aanduiden. Je zal zien dat hij dan wel een rollback backup uitvoerd. Uiteraard geef je aan dat de drivers ook zonder MS certificaat gewoon geinstalleerd moeten worden.
Doe het zelfde met Imerssive Holo3d Crossbar en als het goed is zou alles weer moeten werken als vanouds..

rijstfj

Hi
Frank als ik goed begrijp ''nog steeds wachten met inbouwen''. :-\
Met de Halo 3DII en HD-Aux kaart(en).
Duimen dan maar he. :) en wachten op de betere software.
Mvrgr
Frans

jaco

SB,
Ik heb het weer lopen inmiddels. Ik was de fout ingegaan door niet de 2.0 beta device drivers te installeren na de uninstall van de videoproc drivers.
Dus ik was vrolijk (niet zo heel vrolijk meer na een uurtje..) bezig de 1.6 basis installatie te doen, met de 2.06 eroverheen. Dat gaat niet werken.
Ook had ik een nieuwe install van XP gedaan. Daar zit directX 8 blijkbaar bij terwijl ik dus 9 nodig heb. Toen frank me dat vertelde en ik eerst Directx9 had geinstalleerd, en daarna de Holo2.0 beta driver, en daarna de 2.06 pre release had ik weer prima overlay beeld.

Dus gewoon de installatie volgorde even scherp hebben scheelt behoorlijk.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Frans,

Ik heb het ondertussen helemaal werkend, alleen heb ik nog een kleine foutje in het beeld zitten wat met wat geknoei weg kan.
Als je echter alles nu goed werkend hebt wacht dan aub nog even.

De output is ook nog erg laag, ik moet 10 punten contrast toevoegen, daar zijn ze ook nog mee bezig.

Het begint er echt op te lijken dat het fantastisch wordt, want als het werkt is het echt adembenemend, maar ik zou gewoon even wachten als je nu alles werkend hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#21
Da's raar!
Ik heb eigenlijk precies gedaan hoe ik het omschreef (geen nieuwe XP install) en heb nog steeds directX 8.1. Sinds de 4 maandelijkse re-install nog steeds niet geupdate.

Het was wel even klooien met het loshalen van de twee ribbonwires ::)

Maar goed het belangrijkste is dat we weer film kijken, in iedergeval vanavond ;)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview