'SilenX' betrouwbaar ?

Started by solitaire, June 18, 2009, 14:50:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Is 'SilenX' een betrouwbaar merk voor coolers/fans ?



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jarnoootje

Quote from: solitaire on June 18, 2009, 14:50:13
Is 'SilenX' een betrouwbaar merk voor coolers/fans ?



Wolf

Zeker, deze behoren tot een van de betere fans die er zijn. Ze zijn metname erg sterk in het maken van extreem stille fans.

kaajee

Ik heb niet zulke goede ervaringen met SilenX. Ze zijn in ieder geval lang niet zo stil als dat SilenX zelf zegt. De specs van hun dienen met een flinke korrel zout genomen te worden. Buiten dat: ik heb al 2 fans kapot gedraaid. En die stonden nog geen jaar te draaien. Ze zijn bovendien vrij prijzig. Kortom: er zijn betere alternatieven...........

Jarnoootje

Quote from: kaajee on June 19, 2009, 08:58:40
Ik heb niet zulke goede ervaringen met SilenX. Ze zijn in ieder geval lang niet zo stil als dat SilenX zelf zegt. De specs van hun dienen met een flinke korrel zout genomen te worden. Buiten dat: ik heb al 2 fans kapot gedraaid. En die stonden nog geen jaar te draaien. Ze zijn bovendien vrij prijzig. Kortom: er zijn betere alternatieven...........

Geinig, ik heb alelen maar goede ervaringen. Gelukkig zijn er meerdere 'testers'.

Zelf zou ik voor Koolers van Zalman gaan, bewezen kwaliteit!

kaajee

En zo zou ik voor Scythe gaan, ook bewezen kwaliteit & stilte. Of anders Papst, dat zijn kwalitatief echt de beste.........(maar ook weer duur.... :unhappy: )

Hanky Panky

Quote from: kaajee on June 19, 2009, 09:41:16
En zo zou ik voor Scythe gaan, ook bewezen kwaliteit & stilte. Of anders Papst, dat zijn kwalitatief echt de beste.........(maar ook weer duur.... :unhappy: )

Scythe maakt idd hele stille koelers en voeg daar ook maar Nexus aan toe.
Die zijn wat lastiger te krijgen maar zijn erg goed, ook op de lange termijn.

Ik vind het fijne van beide dat ze ook goed met een fancontroller op lage snelheden draaien zonder te gaan brommen of piepen.

Papst zou ik niet blind aanbevelen. Kijk ook eens op www.silentpcreview.com

In deze lijst staan de aanbevolen fans. Is al wat ouder maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan niet zo snel  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000