verschillen tag mclaren av32r

Started by JeroenGRT, June 17, 2009, 07:34:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Zelf beluisteren is altijd het beste advies. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

JeroenGRT

#26
Klopt ik zou het liefst verschillende amps willen horen bij mij thuis, maja als je tweede hands zoekt dan zijn je mogelijkheden beperkt. Ik zag trouwens onderstaand plaatje, blijkbaar wordt Classe wel vaker gebruikt met Scan Speak speakers. De Gamut L5 speaker, units lijken wel verdacht veel op die van mijn Vertigo's...de prijs 9700 pond per paar  :o



Of toch gaan luisteren naar een Lyngdorf SDAI-2175, ik zie dat W&W audio in Zwolle ze nu aanbied voor 1400 euro. Het volume kan je vastzetten bij inschakelen zodat ik hem als eindversterker kan gebruiken in een surround setup, wellicht mag ik hem eens thuis proberen. Ik zal uiteraard mijn bevindingen hier posten :) .

RobbieDobbie biedt ook nog een Classé CP50 aan, ik zag dat deze ook een surround pass-through heeft...Dus als ik nou een CP50+CA200 of CA150 aanschaf, dan denk ik dat ik op stereo niveau wel een stuk vooruit ga. Bovendien is het redelijk simpel te bedienen toch? Als je surround wilt gebruiken dan druk je op de CP50 de surround knop in, en het functioneert als eindversterker bij je receiver. Of heb ik het mis?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Audiofiel

Ik heb de CP-50 ook (lang geleden) gehad. De Levinson 38 vond ik beter, maar de CP-50 is een hele fraaie voorversterker. En de prijs die Robbiedobbie er voor vraagt is echt een koopje!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

JeroenGRT

Dus ik zou bijv. eerst de Classe CP-50 + CA300 (of CA150) kunnen aanschaffen, zodat ik meteen een stap vooruit ga op stereo gebied, dan gebruik ik dus nog de Marantz SR14 voor surround.
Later zou ik daar nog een av processor (Audiolab 8000AP?) aan toe kunnen voegen met een 3 kanaals eindversterker, en de SR14 kunnen verkopen?

Ik moet zeggen dat ik de Classe ook erg mooi vind, ziet er robuust en chic uit :)

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

SpaceJS

Quote from: JeroenGRT on July 12, 2009, 15:54:41
Dus ik zou bijv. eerst de Classe CP-50 + CA300 (of CA150) kunnen aanschaffen, zodat ik meteen een stap vooruit ga op stereo gebied, dan gebruik ik dus nog de Marantz SR14 voor surround.
Later zou ik daar nog een av processor (Audiolab 8000AP?) aan toe kunnen voegen met een 3 kanaals eindversterker, en de SR14 kunnen verkopen?

Ik moet zeggen dat ik de Classe ook erg mooi vind, ziet er robuust en chic uit :)



Lijkt me een goed plan. Het zal een behoorlijke sprong t.o.v. de audiolabs en tegelijkertijd blijf je flexibel.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

JeroenGRT

Op audioreview wordt een prijs genoemd van $ 2695.00 in 1998 , zijn dus niet de nieuwste meer :) . Maar goed als ik de foto's zie van RobbieDobbie dan ziet dat er nog erg goed uit :D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Audiofiel

Prijzen op audioreview zeggen niet zoveel omdat ze 1) US prijzen zijn en 2) de betaalde (of beter de zelf vertelde) eindgebruikers tweedehands prijs weergeven. In de tijd rond 2000 waar we het over hebben was een high-end dollar in de VS gelijk aan iets meer dan een (omgerekende) euro hier. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulus de sportvisser

Vraagje
Heb een set van tag mclaren
Ik weet niet hoe ik ze moet koppelen aan mekaar.
Heb een av32r ,700/7 en een dvd .cd speler
Wie kan mij helpen?
mvg Paul

Nahpets

#33
Hamvraag:
Wat voor een uitgangen heeft de dvd/cd-speler?
Wat is het merk/type van deze speler?

En bedoel je dat je graag wilt dat er iemand bij jou thuis komt om eea aan te sluiten? Dan zou ik de regio er even bij zetten?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

henkiekroon

Ha,

je hebt een verbindingskabeltje nodig tussen de apparaten, uit mijn hoofd een cat5 kabeltje.
De apparatuur herkent de verbinding en je krijgt automatisch extra opties om in te stellen.
Er is ook nog een verbinding om de jitter te verbeteren(T2L), die is aan te bevelen, dat kan met een RCA kabel.

Zie ook hier..https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35760.0
en..
https://www.jackvandijk.nl/hifi_equipment.php?Id=142
https://www.jackvandijk.nl/hifi_equipment.php?Id=145


The TAGtronic Communication Bus for System Integration
The DVD32R features the TAGtronic Communication Bus. This allows TAG McLaren Audio units to work seamlessly together to form an effective, integrated system. Remote control codes can be transferred over the bus, allowing system components to be operated out of sight. The DVD32R can even switch your complete TAG McLaren home cinema system into standby.


TAGtronic Synchronisation Link T2L for Reduced Jitter
When the DVD32R and AV32R are used together, the TAGtronic Synch. Link T2L produces a tighter, cleaner and more controlled sound. T2L allows the AV32R to fix its clock to provide a low noise, ultra low jitter reference right next to its audio DACs, where it needs to be for optimum sound quality. Locking the AV32R's clock requires the DVD32R to synchronise its clocks to the AV32R, which is done through the TAGtronic Synch. Link. The DVD32R provides both a T2L input and output connection to permit easy daisy-chaining of further digital sources with T2L capability, such as the TAG McLaren CD transport CDT20R.
HTPC * JVC N5 * Nvidia Shield TV Pro * Prism Sound Orpheus * Menno van der Veen SE10 x2 * Decware SE84 * AVI S2000 x2 * Homemade 4 weg actief OB luidsprekerssysteem * TagMcLaren AV32R *

El Nino

Zie je post een beetje laat, maar als je nog vragen hebt, laat het me dan even weten. Heb nl. M'n hele set van Tag met alle aansluitmogelijkheden op een rij.

De T2L is echt aan te bevelen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

blue-eyes

Quote from: El Nino on January 31, 2020, 01:00:27
Zie je post een beetje laat, maar als je nog vragen hebt, laat het me dan even weten. Heb nl. M'n hele set van Tag met alle aansluitmogelijkheden op een rij.

De T2L is echt aan te bevelen.

Understatement, geen aanbeveling, maar een must!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Moony

Bespaar jullie de moeite  ;)...onze paulus de sportvisser is nadien niet meer op het forum aanwezig geweest...
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Paulus de sportvisser

Ik ben er weer .
Heb alle originele kabels gekocht op ebay.
Maar ik wil mijn 700/7 versterker gaan schakelen naar 2x 150 . of 4 x 100
Hoe moet ik dat doen?
Heb mijn jbl ti geschakeld .
mvg Paulus

Nahpets

Volgens de handleiding gaat dat niet lukken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.