Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#3425
Zaterdag het scherm opgehaald bij THXUltra. Was nog een hele klus het gevaarte te demonteren. Het weer terug monteren gaat nog een hele klus worden maar het gaat om het resultaat. Verder maar wachten en de verbouwing gade slaan.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Het gaat mooi worden Wim, prachtig  :thumbs-up:. Enige wat mij van de tekening opval; de veranda/terrasoverkapping. Dat 'moet' bij zo`n pand geen staal/glas variant zijn, maar eentje van hout, met dikke grove balken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Snap wat je bedoeld maar binnen in huis gaat de stijl ook strak en modern worden. Verder zou het dan erg donker in huis worden vandaar onze keus voor het " moderne" glas en staal principe.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on June  5, 2017, 17:53:24
Het gaat mooi worden Wim, prachtig  :thumbs-up:. Enige wat mij van de tekening opval; de veranda/terrasoverkapping. Dat 'moet' bij zo`n pand geen staal/glas variant zijn, maar eentje van hout, met dikke grove balken.
^^

Verder ben ik gewoon jaloers. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

#3429
Bij de woonkamer past het glas en staal werk wel weer bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Okey, zo'n vermoeden had ik al. Meende ook aleen tekening gezien te hebben van een strakke keuken. Maar het schiet al best op zeg.

Quote from: Maro on June  5, 2017, 17:57:03
Snap wat je bedoeld maar binnen in huis gaat de stijl ook strak en modern worden. Verder zou het dan erg donker in huis worden vandaar onze keus voor het " moderne" glas en staal principe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#3431
Vandaag een JBL MPX600 even op proef. Als die goed bevalt kan ik er zo 4 stuks van meenemen voor op de JBL 8330's in de HT straks. Vermogen genoeg. Stuurt nu met gemak een setje Usher 520 aan. [emoji16]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

In bestelling staan, levering eind oktober als de HT ruimte opgeleverd gaat worden. Paradigm Prestige 85F met bij passende center 55C. Ook de JVC DLA-X5500 besteld.  :thumbs-up:  Op naar 4K Atmos.





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Wow Wim, dat is ook geen halve maatregelen. Jeetje wat een center!
Dat wordt waanzin!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

#3434
Quote from: Peerless Monster on August 13, 2017, 09:51:31
Wow Wim, dat is ook geen halve maatregelen. Jeetje wat een center!
Dat wordt waanzin!

:D  Valt wel mee. Heb gisteren de Paradigms gehoord en meteen besteld. Prachtige speakers met een heel dynamisch en diep laag geluid. Met een rendement van 93dB ook lekker makkelijk aan te sturen. Gaan eigenlijk alleen voor film gebruikt worden maar voor stereo gebruik zijn ze ook fantastisch. Beetje vreemd dat er hier niet veel Paradigm gebruikers op het forum zitten. Ik heb ze naast een set B&W CM10 gehoord maar dat is naar mijn smaak geen partij voor de 85F set. Afwerking is ook subliem te noemen.

Jouw JBL 8330 set was te lomp in de HT ruimte. Ondanks dat die met een kleine 32 niet echt klein is zijn ze eigenlijk niet fatsoenlijk te plaatsen. Er hangen nu 4 stuks in de plaatselijk voetbal kantine en een paar doen dienst op feesten en partijen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on August 13, 2017, 10:04:32
:D  Valt wel mee. Heb gisteren de Paradigms gehoord en meteen besteld. Prachtige speakers met een heel dynamisch en diep laag geluid. Met een rendement van 93dB ook lekker makkelijk aan te sturen. Gaan eigenlijk alleen voor film gebruikt worden maar voor stereo gebruik zijn ze ook fantastisch. Beetje vreemd dat er hier niet veel Paradigm gebruikers op het forum zitten. Ik heb ze naast een set B&W CM10 gehoord maar dat is naar mijn smaak geen partij voor de 85F set. Afwerking is ook subliem te noemen.

Jouw JBL 8330 set was te lomp in de HT ruimte. Ondanks dat die met een kleine 32 niet echt klein is zijn ze eigenlijk niet fatsoenlijk te plaatsen. Er hangen nu 4 stuks in de plaatselijk voetbal kantine en een paar doen dienst op feesten en partijen.  :D

Hahaha geweldig. Spelen de sterren van de hemel.
Ze zijn idd mega... in een grote theaterzaal geen issue, maar in onze settings...
Je verkijkt je er zo op.

Have fun!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Waar heb je deze luidsprekers beluisterd? Ik ken het merk, maar heb ze nog nooit gehoord en ben nu best wel nieuwsgierig, omdat je vertelt dat ze het in stereo ook erg goed doen. Looks spreken mij in ieder geval erg aan.

Maro

Quote from: Alex Groningen on August 13, 2017, 10:41:43
Waar heb je deze luidsprekers beluisterd? Ik ken het merk, maar heb ze nog nooit gehoord en ben nu best wel nieuwsgierig, omdat je vertelt dat ze het in stereo ook erg goed doen. Looks spreken mij in ieder geval erg aan.

Gewoon in Vries bij Audio Artistiek (Edwin) wel even een afspraak maken dan zet hij ze voor je klaar. We komen beide van Usher. Deze hebben mijn voorkeur boven de toch ook erg fijne MD2's. Misschien komt het ook omdat het weer eens wat anders is. :-\  Kwa afwerking een stap hoger dan de Ushers. Daar was vooral de voorkant een beetje cheap maar de Prestige lijn van Paradigm zijn echt kunstwerken op zich kwa afwerking. Het is dat de 95F nog even boven budget is maar wie weet in de toekomst.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

#3438
Dat had ik eerder moeten weten. Vorige week zat ik een hele week in Vries en heb daar nog 2x voor de etalageruit van Audio Artistiek gestaan. Over een tijdje ben ik daar weer en zal dan even een afspraak maken. Je hebt me namelijk wel nieuwsgierig gemaakt naar de Paradigm luidsprekers!


Wil graag luidsprekers in walnoot kleur. Leuke bijkomstigheid is dat ze in deze kleur 2 a 300 euro goedkoper zijn dan in zwart!


Xander32

Mooie aankopen Wim :thumbs-up:. Dat gaat zo vast een heel spektakel geven daar waar gewenst. Daarnaast lijkt het mij ook een topset om muziek te genieten, al heb je daarvoor ookal iets anders in huis.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on August 13, 2017, 16:27:27
Mooie aankopen Wim :thumbs-up:. Dat gaat zo vast een heel spektakel geven daar waar gewenst. Daarnaast lijkt het mij ook een topset om muziek te genieten, al heb je daarvoor ookal iets anders in huis.

Gaat zeker spektakel geven. Morgen weer even naar Audio Artistiek waar we gaan kijken wat we kunnen doen met de rest van de surround speakers. Monitor 11v7 is een optie maar liever gaan we kijken wat we met de Paradigm in-wall optie's kunnen doen nu de ruimte nog niet af is. Ben benieuwd. Mogelijkheden bij Paradigm zijn iig zeer divers.  :thumbs-up:

https://www.paradigm.com/products-current/type=inwall

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Bouw gaat ook lekker. Vloerverwarming ligt er in. Donderdag wordt de gietvloer gelegd dan kan de keuken geplaatst worden en de installateur ook verder. Begin november hopen we er in te trekken.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

denoontje


Bas Akkerman

Oh, gietvloer. Gaaf! Ik ben benieuwd naar hoe dat er uit komt te zien!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JeroenGRT

Mooie woning en speakers! Hoe zou je klank omschrijven van Paradigm in vergelijking met de Ushers?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Maikel_audionerd

Erg mooi project, blijf het met veel interesse volgen. Succes nog  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

pvd_66

Blijft leuk te volgen en benieuwd naar het eindresultaat.
Succes  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

mondiaal

Ik geloof dat de hond het ook allemaal interessant vindt. Wow baas....da's toch een mooi hok. ;)

MLCinema

Alleen al zo'n houten paal is genieten. Geeft heel veel sfeer. Mooi project!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maro

Sinds dit wekend weer eens een Rotel in mijn bezit. De RB 1582MkII speelt nu een paar dagen. Wou eens kijken wat er meer in de betaalbare hoek zit anders dan mijn huidige Marantz MM8077. Mocht deze Rotel goed bevallen dan gaat de MM weer weg om plaats te maken voor een 5 kanaals Rotel 1585 die alleen kwa bouw al een stap of twee hoger op de ladder ligt. Eerste indruk is iig positief. Waar ik een nogal aanwezig hoog en een bepaalde dynamische scherpte had verwacht speelt deze Rotel eigenlijk boterzacht en is bijna buizenachtig te noemen. Hij wordt itt de Marantz ook amper warm vind ik altijd een prettige bijkomstigheid.. Dit smaakt naar meer.

Geleend plaatje maar die van mij lijkt er erg op.  :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -