Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rovinggecko

Schrikken? Als je niet uit kijkt dan nemen ze eea mee in de onderhandeling...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on November 18, 2016, 21:09:15
Schrikken? Als je niet uit kijkt dan nemen ze eea mee in de onderhandeling...

Alles is bespreekbaar natuurlijk.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Quote from: rovinggecko on November 18, 2016, 21:09:15
Schrikken? Als je niet uit kijkt dan nemen ze eea mee in de onderhandeling...
Was t eerste wat ik ook dacht.
Succes met de verkoop :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maro

Quote from: Maikel_audionerd on November 19, 2016, 05:17:26
Was t eerste wat ik ook dacht.
Succes met de verkoop :thumbs-up:

Toch merk/hoor ik vaak van bezoek wat niets met HT heeft dat ze het allemaal wel wat te veel vinden in een woonkamer. Vooral de WAF's zijn niet vaak enthousiast en die moet je deze tijd een beetje paaien natuurlijk.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blue-eyes

Maro heeft gelijk.... Wij representeren minder dan 0,1 % van de bevolking. Zeker de dame van het kopende stel wil dit vaak niet.

Dan is het imo simpel, dat soort zaken eruit. Je moet een kamer ruim tonen, het moet ruim zijn. Een erg grote, aanwezige set, maakt een kamer letterlijk en figuurlijk kleiner.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sailor Jan

De foto zal het wel goed doen voor de verkoop! Ondanks dat is het natuurlijk we grappig dat met een mindere set het toch weer lekker klinkt. Verandering van spijs doet bij vee mensen eten.

Ik heb me lange tijd lopen irriteren aan foto's op Funda omdat de speakers altijd waardeloos opgesteld stonden. Maar als je het zelf verkoopt, worden die speakers ook tegen de wand gezet door stylist/fotograaf.
Wees lief voor jezelf

Alex Groningen

En ik maar denken dat ik de enige was met deze gestoorde tik  :D.
Krijg hier thuis altijd te horen waar ik me druk om maak, als ik weer eens een opmerking over de opstelling van de luidsprekers op de foto's van Funda maak ;)

Quote from: Sailor Jan on November 19, 2016, 13:52:44
Ik heb me lange tijd lopen irriteren aan foto's op Funda omdat de speakers altijd waardeloos opgesteld stonden.

Sailor Jan

Quote from: Alex Groningen on November 19, 2016, 14:49:39
En ik maar denken dat ik de enige was met deze gestoorde tik  :D.
Krijg hier thuis altijd te horen waar ik me druk om maak, als ik weer eens een opmerking over de opstelling van de luidsprekers op de foto's van Funda maak ;)

90% van het forum moet toch wel zo'n tik hebben, neem ik aan.
Wees lief voor jezelf

Maro

Omdat ik de tijd heb om de dingen voor de toekomst te overdenken twijfel ik enorm over wat te gaan doen in mijn nieuwe huis. Of ik hou de Meridian set en ga 7.1 draaien met 2 subs of ik ruil de boel in en ga voor de totale Atmos beleving en koop een Marantz AV8802A, MM8807 + MM7055. Ik neig er steeds meer naar om voor een top 7.1 opstelling te kiezen ipv een medium Atmos. Zal me iig erg zwaar vallen om de Meridian set de deur uit te moeten doen voor een paar speakers in het plafond. In stereo wordt het dan iig een major set back.... :nopompom: :confused:  wat zouden jullie doen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Misschien eerst lekker de Meridian set neerzetten? En dan in het plafond eea zo doen dat er altijd achteraf nog 4 speakers in kunnen (dus al even een pijp / kabel trekken en eea zo dat er 4 speakers in kunnen op de juiste plek).

Kan je altijd nog verder spelen.

In eerste instantie zou ik een zo'n dedicated ruimte proberen de winst in de acoustiek te zoeken, niet in een nieuwe set.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

En bij Meridian West London waren ze het niet eens over de huur en komen er dus ook wat inwalls vrij: https://www.dropbox.com/s/o03pmmhdsdeg7r1/Meridian%20West%20London%20Boutique%20Sale.pdf?dl=0
Kan ook een mailtje waard zijn...

Probleem is wel dat Meridian geen Atmost ondersteund (op dit moment).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

blue-eyes

Quote from: Sailor Jan on November 19, 2016, 15:45:12
90% van het forum moet toch wel zo'n tik hebben, neem ik aan.

Er zijn maar een paar mensen op dit forum die een TIK hebben, SV..S en ik onder andere. En veel mensen die ze willen hebben :P   (JBL Ti-K's  :P :P )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maro

Quote from: Blue-Eyes on November 19, 2016, 19:19:30
Er zijn maar een paar mensen op dit forum die een TIK hebben, SV..S en ik onder andere. En veel mensen die ze willen hebben :P   (JBL Ti-K's  :P :P )

:D

Maar ik ben gek genoeg al jaren zeer tevreden met mijn Usher speakers. Geen high end misschien maar ik ben er blij mee. Zoals de set nu staat speelt het de sterren van de hemel. Ken inmiddels veel sets met vaak veel duurdere speakers maar naar mijn smaak klinkt het hier zoals het in mijn oren moet klinken. Wil veel best wat veranderen maar mij Usher MD2 blijven staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sailor Jan

Quote from: Blue-Eyes on November 19, 2016, 19:19:30
Er zijn maar een paar mensen op dit forum die een TIK hebben, SV..S en ik onder andere. En veel mensen die ze willen hebben :P   (JBL Ti-K's  :P :P )

Maar jij probeert ze te verkopen!

Correct Nederlands was waarschijnlijk ook tic ipv tik.
Wees lief voor jezelf

thepioneer

Quote from: Maro on November 19, 2016, 16:56:28
Hee politieman...ook weer wakker?  :hehe:

Vind ik leuk 👍
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

vik

Wim ik zou er heel goed over nadenken. Je hebt nu al voor zover ik heb gelezen een mooi geluid met een mooie bubble, stereo naar wens plus apparatuur. Zeker Atmos of Auro-3D is een mooie toevoeging maar laat je niet gek maken is mijn advies.

Heb je een dedicated ht ruimte in aanbouw dan zou ik het zeker doen.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een top 7.1 ipv een mindere configuratie met Atmos of Auro-3D  ;)


Quote from: Maro on November 19, 2016, 16:06:13
Omdat ik de tijd heb om de dingen voor de toekomst te overdenken twijfel ik enorm over wat te gaan doen in mijn nieuwe huis. Of ik hou de Meridian set en ga 7.1 draaien met 2 subs of ik ruil de boel in en ga voor de totale Atmos beleving en koop een Marantz AV8802A, MM8807 + MM7055. Ik neig er steeds meer naar om voor een top 7.1 opstelling te kiezen ipv een medium Atmos. Zal me iig erg zwaar vallen om de Meridian set de deur uit te moeten doen voor een paar speakers in het plafond. In stereo wordt het dan iig een major set back.... :nopompom: :confused:  wat zouden jullie doen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maikel_audionerd

Ik zou zeker de Meridian niet weg doen, zoals je zelf ook aangeeft wil je er niet op achteruit gaan n stereo. Eerst mooi met de meridian blijven draaien
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maro

#3244
Quote from: Maikel_audionerd on November 20, 2016, 14:16:19
Ik zou zeker de Meridian niet weg doen, zoals je zelf ook aangeeft wil je er niet op achteruit gaan n stereo. Eerst mooi met de meridian blijven draaien

Heb het Marantz/Denon verhaal maar laten varen idd. Ik heb al een aantal soortgelijke apparaten hier gehad en het verschil met Meridian 861 is gewoon veel te groot. Meridian klinkt zoveel mooier in zowel surround maar zeer zeker in stereo dat ik dat meteen ga missen. Ben bijna 10 jaar wezen bouwen aan deze set en die ga ik niet weer weg doen voor een paar plafond speakers.

Ben al bezig (as we speak) met een Meridian G56 (2 kanaals eindversterker) als aanvulling op mijn G55 (5 kanaals EV)  :angel: Beetje geluk gaat de deal door. Ik kan dan kwa versterking iig al 7.1 draaien. Heb ook een G57 overwogen maar tzt naar twee maal G56 en die als mono's voor de fronts inzetten lijkt me een nog mooier plan. De G56 levert in mono >300watt dus dat is genoeg. Eigenlijk is de huidige 100 watt per kanaal al meer dan genoeg maar als het mooier kan dan? Doen zeg ik.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Je zou ook eens kunnen kijken naar de nieuwe 258 8-kanaals versterker. Zie hem nog niet op de prijslijst staan in NL, maar zie hem voor 1750 eur in de UK, nieuw.
Lever je wel iets in want 70 W @ 8 Ohm.

Aparte nieuw eend in de Meridian bijt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on November 20, 2016, 14:47:01
Je zou ook eens kunnen kijken naar de nieuwe 258 8-kanaals versterker. Zie hem nog niet op de prijslijst staan in NL, maar zie hem voor 1750 eur in de UK, nieuw.
Lever je wel iets in want 70 W @ 8 Ohm.

Aparte nieuw eend in de Meridian bijt.

Ja had hem al gezien. Inderdaad een wat aparte eend in de bijt. Klasse D, vaak zie je juist grote vermogens bij Klasse D versterking maar deze doet "maar" 70 W. Het zal wel genoeg zijn maar als set vind ik twee G56's met de G55 eigenlijk veel mooier.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on November 19, 2016, 16:06:13
Omdat ik de tijd heb om de dingen voor de toekomst te overdenken twijfel ik enorm over wat te gaan doen in mijn nieuwe huis. Of ik hou de Meridian set en ga 7.1 draaien met 2 subs of ik ruil de boel in en ga voor de totale Atmos beleving en koop een Marantz AV8802A, MM8807 + MM7055. Ik neig er steeds meer naar om voor een top 7.1 opstelling te kiezen ipv een medium Atmos. Zal me iig erg zwaar vallen om de Meridian set de deur uit te moeten doen voor een paar speakers in het plafond. In stereo wordt het dan iig een major set back.... :nopompom: :confused:  wat zouden jullie doen?
Atmos is meer dan plafondeffecten.
Resolutie en dynamiek zijn wezenlijk beter tov de 2D voorgangers.
Een gevolg van simpelweg meer speakers en processingvermogen.

Een medium, in prijs dan  ;),  Atmos set doet het al snel erg goed op de gebieden waar je voorheen diep in de buidel voor moest tasten.
Stereo is een ander verhaal , maar daar ben ik van mening dat het niets te zoeken heeft in een dedicated ruimte. :angel:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

Quote from: Maro on November 20, 2016, 14:50:03
Het zal wel genoeg zijn maar als set vind ik twee G56's met de G55 eigenlijk veel mooier.
O0
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: Staaled on November 20, 2016, 15:23:15
Atmos is meer dan plafondeffecten.
Resolutie en dynamiek zijn wezenlijk beter tov de 2D voorgangers.
Een gevolg van simpelweg meer speakers en processingvermogen.

Een medium, in prijs dan  ;),  Atmos set doet het al snel erg goed op de gebieden waar je voorheen diep in de buidel voor moest tasten.
Stereo is een ander verhaal , maar daar ben ik van mening dat het niets te zoeken heeft in een dedicated ruimte. :angel:

Ach vraag dat maar aan HTip, die geniet ook in zijn bios vaak van goed stereo.

Geloof best wel dat Atmos meer is dan slechts 4 plafondspeakers. Heb zelfs op het punt gestaan om jouw Marantz te kopen, gewoon om tzt eens Atmos te gaan ontdekken maar vanwege de vele kosten die we momenteel hebben heb ik dat maar niet gedaan. Ik laat denk ik sowieso wat speakers in het plafond bouwen en dan kan ik altijd nog de keuze maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -