Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Die MD1 BE zijn toch wel de bijna perfecte rears voor je :D

Maro

Quote from: Raymond187 on September 30, 2013, 15:47:44
Die MD1 BE zijn toch wel de bijna perfecte rears voor je :D

Joh!! Je meent het.. Ben de vrouw al een beetje aan het bewerken..(Nee, niet op die manier  ::) ) Heb nog een Onkyo die te koop komt en een MF M1 dac en kan mijn eigen speakers nog verkopen...beetje er bij...zij nieuwe schoenen.....op die manier. Helaas krijg ik dan zonder te spieken mij upgrade pad van 2013 voor mijn voeten gegooid...

Sony Beamer, JL Subje, Usher BE center, Denon 3313 BR speler, Dune HD Base 3D, BA A 25, HK versterker, 2e SBT, zooitje Supra bekabeling...of het dan nooit genoeg is zegt ze dan? Ehhh..Nee dus..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#1352
Ik ken dit verschijnsel, ik een kabel of versterker, zij meteen dure laarzen......

Maar een MD1 achter en MD2 voor is wel erg mooi, die MD1 gaat best wel diep en ver in het geluid. Zou een mooie upgrade zijn. Ik houd het echter bij mijn Ushers X 709. Die gaan diep genoeg voor achter speakers blijft mijn  mening. Maar een grotere Usher speaker dan de MD2 is zeker geen straf de 8571 is best wel erg mooi.... soms tweedehands te koop. Koop je voor achter de speakers van Xander32 en klaar....


(en je kunt de MD2 vast wel weer aan Alex terugverkopen, zijn ook lekkere speakers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Ken het, maat van me heeft de Usher CP-8571BE's en die gaan een stuk verder dan mijn MD's. Maar ik ben zeer tevreden met zoals het nu klinkt. Zit ook maar 3.5 meter van de speakers weet niet of dat bij zulke jongens wel zo ideaal is. Neemt niet weg dat ik graag de 718BE/DMD als rear zou hebben.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: frank2 on September 30, 2013, 16:04:07
(en je kunt de MD2 vast wel weer aan Alex terugverkopen, zijn ook lekkere speakers)

Kans is erg groot dat het weer Ushers zullen gaan worden. Maar je weet nooit wat ik natuurlijk nog voor leuks ga tegen komen in mijn luisterbezoekjes her en der door het land.
Moet wel toegeven dat ik achteraf veel spijt heb dat ik de Ushers heb verkocht, zijn toch wel een genot om naar te luisteren.
Maar over een dikke 3 week mag ik ze weer bewonderen.

Raymond187

Quote from: Maro on September 30, 2013, 15:56:01
Joh!! Je meent het.. Ben de vrouw al een beetje aan het bewerken..(Nee, niet op die manier  ::) ) Heb nog een Onkyo die te koop komt en een MF M1 dac en kan mijn eigen speakers nog verkopen...beetje er bij...zij nieuwe schoenen.....op die manier. Helaas krijg ik dan zonder te spieken mij upgrade pad van 2013 voor mijn voeten gegooid...

Sony Beamer, JL Subje, Usher BE center, Denon 3313 BR speler, Dune HD Base 3D, BA A 25, HK versterker, 2e SBT, zooitje Supra bekabeling...of het dan nooit genoeg is zegt ze dan? Ehhh..Nee dus..
hehehe vandaar me smiley :D ;)

Ik zag je reply bij de MD1 verkoop topic.

Voor een normale woonkamer vind ik de MD1 en MD2 qua formaat en uiterlijk wel de mooiste Usher. Geen idee hoe ze klinken.

Nieuwe schonen bij de Wibra laten halen  :devil:

Maro



Super basic maar wat klinkt dat lekker in een kamertje van 25 m. Set heeft me €450 gekost..compleet! Heb op beurzen slechter gehoord voor het tienvoudige.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Weet wat je koopt Wim,daar draaid het om.
De hoofdprijs heeft niet altijd met topgeluid te maken.
En dan speelt de kwestie smaak nog mee.

Op de beurs kunnen ze er soms wat van idd  ;D

Maarueh is dat geen mooie HT ruimte dan?  ;)

Maro

Quote from: morca on October  5, 2013, 18:58:06
Weet wat je koopt Wim,daar draaid het om.
De hoofdprijs heeft niet altijd met topgeluid te maken.
En dan speelt de kwestie smaak nog mee.

Op de beurs kunnen ze er soms wat van idd  ;D

Maarueh is dat geen mooie HT ruimte dan;)

Nee vind ik te klein..ik kan doen en laten in de woonkamer wat ik wil wbt HT dus dat is mijn dedicated ruimte al. :D  Hier staat normaal mijn drumstel maar wou de HK/BA combi hier eens horen. Deze set komt in deze kleine kamer helemaal tot zijn recht. Ben oprecht met stomheid geslagen wat ik hoor. Mis natuurlijk het echte laag maar aan de andere kant het laag is nu mooi snel en komt de de kamer heel goed tot zijn recht.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Kleine kamer heeft vaak niet zoveel problemen met nagalm als je mazzel habt.
Dat zal je ook vast terughoren in het geluidsbeeld.
Leuk aan het testen zo met je tuinhuis setje   :headbanging:

Maro

Ja heb het nu toch binnen staan ivm het te koude weer. Speelt al de hele middag de sterren van de hemel in mijn hokkie.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

is dit het beroemde draaitafel kamertje  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Heb ik ook nog staan alleen hebben de kinderen de naald verziekt. Even op de mat zetten en draaien maar...daar kunnen die dingen slecht tegen.. :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on October  5, 2013, 19:37:14
Heb ik ook nog staan alleen hebben de kinderen de naald verziekt. Even op de mat zetten en draaien maar...daar kunnen die dingen slecht tegen.. :devil:

Kamertje heeft hoop meegemaakt  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Morgen een Linn Majik DS-I uitproberen. Kijken of het streamen en de bediening naar wens is. Als er dan in HT setting een mooie balans te vinden is ga ik na 5 jaar Squeezebox eindelijk een stream upgrade maken en wordt mijn stereo weer dedicated... Ben zeer benieuwd. :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Ik ben benieuwd naar je ervaring met Linn.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: thepioneer on October  6, 2013, 01:15:29
Ik ben benieuwd naar je ervaring met Linn.

Ik ook Ronald. Verwacht er wel wat van. Ik heb mijn grootste zorgen over de bediening. Als ik Twonky gebruik krijg ik lang niet alles op alfabetische volgorde bv terwijl ik alles met nummers (01 t/m 100) heb getagd. We zullen zien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

#1367
Je hebt waarschijnlijk de mooiste tuinset van het HTforum :headbanging:

En als het weer wat minder wordt dan staat je natuurlijk niets in de weg om ergens anders van die mooie set te genieten :music:

Veel plezier met het vergelijken van de streamers...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Ik zou de soundaware ook meenemen in het vergelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: HTip on October  6, 2013, 07:46:12
Je hebt waarschijnlijk de mooiste tuinset van het HTforum :headbanging:

En als het weer wat minder wordt dan staat je natuurlijk niets in de weg om ergens anders van die mooie set te genieten :music:

Veel plezier met het vergelijken van de streamers...

Dank je Phillip! Vind het zonde om vanaf oktober t/m maart de set in het vochtige tuinhuisje te laten staan. Beetje aanrommelen vind ik wel leuk om te doen. Heb de set al boven in een kamer gehad maar daar regeert mijn vrouw met wasgoed ed. Geen mooie rustige zit plek dus.  >:D  Staat nu in mijn PC/NAS/Drumkamer. Gisteravond heb ik hem in mijn HT gehad. Kijken wat ie deed na een avondje film knallen. Had hem op de fronts, volume op 0 dB. Ging perfect. na een uurtje of 5 gebruiken was ie nog niet eens lauw. Kan ie dus prima aan.

Straks kijken of ik een Linn Majik DS-I lekker kan integreren. Je moet wat te doen hebben heh.  :D
Quote from: frank2 on October  6, 2013, 08:18:55
Ik zou de soundaware ook meenemen in het vergelijk.

Ben ik niet mee bekend frank. Wat is het?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on October  6, 2013, 09:04:39


Straks kijken of ik een Linn Majik DS-I lekker kan integreren. Je moet wat te doen hebben heh.  :D
Ben ik niet mee bekend frank. Wat is het?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136479.0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: frank2 on October  6, 2013, 09:52:14
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136479.0

Ohh die, had ik al wat over gelezen. Niet interessant (voor mij). Ik zie de toegevoegde waarde op een SBT eigenlijk niet en daar heb ik er al 2 van.  :D

Ik zoek een alles in 1 oplossing met HT integratie mogelijkheid. Dan blijven er maar een paar optie's staan waarvan deze Linn misschien wel de betaalbaarste is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on October  6, 2013, 10:18:16
Ohh die, had ik al wat over gelezen. Niet interessant (voor mij). Ik zie de toegevoegde waarde op een SBT eigenlijk niet en daar heb ik er al 2 van.  :D

Ik zoek een alles in 1 oplossing met HT integratie mogelijkheid. Dan blijven er maar een paar optie's staan waarvan deze Linn misschien wel de betaalbaarste is.

SBT ? naar de aankomende camper of op de grasmaaier met accu voeding  ;D

Lekker Maro high end met voeten op de Drentse aarde/klei grond  :thumbs-up:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Quote from: Maro on October  6, 2013, 01:47:00
Ik ook Ronald. Verwacht er wel wat van. Ik heb mijn grootste zorgen over de bediening. Als ik Twonky gebruik krijg ik lang niet alles op alfabetische volgorde bv terwijl ik alles met nummers (01 t/m 100) heb getagd. We zullen zien.

Als je met 100 tallen gaat werken moet je ook beginnen met 001  :withstupid:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Hij staat en speelt. Alleen die Twonky is niks. Moet beter.


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -