Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

De HK is geen receiver maar een stereo amp. Ik zei al dat het onbekend is hier... :D.   De Onkyo is echt een instap receiver. De Hk is een stereo amp met een adviesprijs van €700,-  daar mag je ook iets meer van verwachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Quote from: Maro on September 28, 2013, 19:53:51
De HK is geen receiver maar een stereo amp. Ik zei al dat het onbekend is hier... :D.   De Onkyo is echt een instap receiver. De Hk is een stereo amp met een adviesprijs van €700,-  daar mag je ook iets meer van verwachten.
Ah duidelijk niet goed gelezen  :)
idd van een stereo amp van dat buget mag je wat verwachten tov je oude  :music:

John Wx

Er is uit die serie ook een cd speler met digitaal in voor de Logitech

oepssss ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Weet het maar de dac van de SBT is modaal goed en meer vraag ik niet in mijn tuinhuisje. CD's ga ik daat al helemaal niet draaien...wel een optisch erg mooie combi..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De HK staat nu lekker even in de kamer op de Ushers. SBT er op via een MF M1 Dacje ( stond toch werkeloos op zolder) Je gaat je echt weer even afvragen waarom je eigenlijk duizenden €'s in versterking zou steken. Klinkt gewoon zoals ik het geluid ken. Erg goed dus

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Leuk setje zo Wim!

Ben toch wel benieuwd wat de MF in mijn set zou doen.
Hoor je duidelijk verschil tussen de DAC van de SB en de MF?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Quote from: quattronl on September 29, 2013, 10:02:59
Leuk setje zo Wim!

Ben toch wel benieuwd wat de MF in mijn set zou doen.
Hoor je duidelijk verschil tussen de DAC van de SB en de MF?

Vind het met de MF echt een stuk lekkerder. Ik heb in de winkel de CA Dacmagic naast de MF gehoord. Ik twijfelde tussen die twee voordat ik de winkel binnen kwam. Binnen een paar seconden was ik overtuigd. De MF zet een veel mooier plaatje neer. Ik gebruik nu de Dac van de Meridian 800 anders gebruikte ik de MF nog. Kom hem vanmiddag maar halen, kun je hem thuis testen. Haal ik hem later wel weer op ( of niet natuurlijk) kan ik die plate ook meteen 'horen' .  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Dus die HK wijkt niet veel af in geluidsbeeld tov je Integra combi,wat zeker de minste niet is.
Als je een goeie amp hebt doen de speakers vaak meer,en daarna je akoestiek.

Leuk om te lezen dat jij ook tot deze conclusie trekt.

Maro

Speakers en akoestiek maken je geluid. De Integra is natuurlijk een surround beleving, die koop je ook niet alleen voor de versterker maar meer om de afstel/regel mogelijkheden. De HK zet je gewoon even weer met beide voetjes op de grond wat stereo genieten aangaat. Audioot als ik ben zou ik natuurlijk ook een andere versterker kopen als ik puur stereo wou gaan draaien....maar of het voor het geluid zou moeten kun je je wel afvragen..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on September 29, 2013, 11:10:35
Speakers en akoestiek maken je geluid. De Integra is natuurlijk een surround beleving, die koop je ook niet alleen voor de versterker maar meer om de afstel/regel mogelijkheden. De HK zet je gewoon even weer met beide voetjes op de grond wat stereo genieten aangaat. Audioot als ik ben zou ik natuurlijk ook een andere versterker kopen als ik puur stereo wou gaan draaien....maar of het voor het geluid zou moeten kun je je wel afvragen..
... zeer binnenkort ga ik bij het buurforum een M&G bijwonen, waar verschillende versterkers onder gelijke condities met elkaar worden vergeleken en door-gemeten.
Ik ben zeer benieuwd en vrees zelfs dat het ervaren van Maro betreffende (het ontbreken van) beduidende verschillen tussen vesterkers, daar ook aan mij wordt bevestigd. We'll see 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ben benieuwd Robert. Het is eerder gedaan met elke keer de zelfde uitkomsten. Kijk maar de eye opener bij Frank2 met de Sony. Inmiddels staat daar weer een dikke dure EV. We zijn nu eenmaal onverbeterlijk.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on September 29, 2013, 11:20:41
Ben benieuwd Robert. Het is eerder gedaan met elke keer de zelfde uitkomsten. Kijk maar de eye opener bij Frank2 met de Sony. Inmiddels staat daar weer een dikke dure EV. We zijn nu eenmaal onverbeterlijk.  :D
Tja, mannen en hun speeltjes he  ;).

Maar ik wil zelf ervaren, zelf horen en zien. Dat is er voor nodig om mij te overtuigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: quattronl on September 29, 2013, 10:02:59
Leuk setje zo Wim!

Ben toch wel benieuwd wat de MF in mijn set zou doen.
Hoor je duidelijk verschil tussen de DAC van de SB en de MF?
... Als je een x die kant op knalt, laat het mij weten; nodig mij dan graag zelf uit ;D. Kunnen we iig. de brandstof delen.

Maar jullie, Maro & Quattronl, zouden ook nog een x hier langs komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Oeps...dat moet ook nog... :blush:   Is door de MF BBQ wat op de achtergrond geraakt. Oktober is wel een mooie maand waar ik veel weekend dagen zou kunnen. We gaan op korte termijn afspreken..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Maro on September 29, 2013, 11:20:41
Ben benieuwd Robert. Het is eerder gedaan met elke keer de zelfde uitkomsten. Kijk maar de eye opener bij Frank2 met de Sony. Inmiddels staat daar weer een dikke dure EV. We zijn nu eenmaal onverbeterlijk.  :D

Deze conclusie is te kort door de bocht, al klopt het wel enigszins. Door geheel verkeerde bekabeling van de destijds Belles klonk deze niet zoals hij zou moeten klinken. Bij een ander nummer werd wel meteen verschil gehoord, wel vond ik destijds dat het verschil niet opwoog tegen de prijs.
Toch zijn er behoorlijke verschillen in versterkers, misschien niet 4 types die alle rond de 1000 euro kosten, die verschillen zullen marginaal zijn, maar tussen een plinius van 4500 euro (de 9200) en bijv. een marantz daar hoor je echt wel verschillen, al zal dit ook weer afhankelijk zijn van de match.

Maar uit het vergelijk heb ik wel de conclusie getrokken dat duur niet altijd beter is. De Plinius die ik nu heb, dat is een geheel ander verhaal, kun je totaal niet vergelijken met de vorige Belles 350a. Deze EV gaat zoveel verder, dat het schrikbarend is, gisteren underworld gekeken, de bank trilde behoorlijk. Maar dat niet alleen de sound is zoveel beter geworden, vraag Peerles monster maar of Onder13.
Peerless (Rens) riep paar keer wat een lekkere volle bas, wat gaaf...  zo'n bas krijg je niet met een Marantz, Anthem, of HK.  (al is dat ook geen eerlijk vergelijk qua prijs)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

quattronl

Bedankt voor je aanbod Wim.
Ik denk dat ik er echter, uit zelfbescherming, maar even niet op in moet gaan :D
Dit jaar alweer genoeg wezen upgraden, 't is even goed zo.



(benieuwd hoelang ik dit vol kan houden... ;)).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Quote from: Maro on September 29, 2013, 11:29:39
Oeps...dat moet ook nog... :blush:   Is door de MF BBQ wat op de achtergrond geraakt. Oktober is wel een mooie maand waar ik veel weekend dagen zou kunnen. We gaan op korte termijn afspreken..
Het is wat mij betreft zeker geen "moeten" en hoop van harte dat jij dat ook niet zo ervaart ;).

Ik zelf had tot aan gisteren ook nauwelijks tijd i.v.m. verkoop woning en afronding opleiding. Maar het huis is verkocht en het diploma is binnen. Weer tijd voor deze hobby.

Dat is ook een reden dat ik geen haast had met de verkoop van mijn Ushers 8). Dat ga ik nu weer oppakken en toewerken naar de Glennies! Hoop die uiterlijk aan het eind van dit jaar binnen te hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Quote from: Xander32 on September 29, 2013, 11:26:43
... Als je een x die kant op knalt, laat het mij weten; nodig mij dan graag zelf uit ;D. Kunnen we iig. de brandstof delen.

Maar jullie, Maro & Quattronl, zouden ook nog een x hier langs komen.
Moeten we idd toch maar eens gaan afspreken!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Zeker geen "moeten" Robert, in tegendeel natuurlijk. Drukke agenda's maken luister afspraken over een wat grotere afstand altijd wat lastig. Wbt de Ushers...ik zal nog een keer met Bar er over praten... ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: quattronl on September 29, 2013, 11:39:41
Moeten we idd toch maar eens gaan afspreken!

Quote from: Maro on September 29, 2013, 11:46:47
Zeker geen "moeten" Robert, in tegendeel natuurlijk. Drukke agenda's maken luister afspraken over een wat grotere afstand altijd wat lastig. Wbt de Ushers...ik zal nog een keer met Bar er over praten... ::)
Komt goed heren, zal een aantal data pm-en.

Betreft de combi Maro-bar ... weet niet of dat goed komt ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on September 29, 2013, 11:23:02
Tja, mannen en hun speeltjes he  ;).

Maar ik wil zelf ervaren, zelf horen en zien. Dat is er voor nodig om mij te overtuigen.

Xander het is nou eenmaal lekkerder aardbeien eten met slagroom met een mooie dame  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Quote from: John Wx on September 29, 2013, 12:11:08
Xander het is nou eenmaal lekkerder aardbeien eten met slagroom met een mooie dame  ;)
... of heer, of beide.
Maar voordat het een eigen leven gaat leiden; ik ben van de vrouwtjes 8) (en ook van aardbeien met slagroom!).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on September 29, 2013, 12:14:08
... of heer, of beide.
Maar voordat het een eigen leven gaat leiden; ik ben van de vrouwtjes 8) (en ook van aardbeien met slagroom!).

je hebt gelijk had het "beter" formuleren  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Alex Groningen

Quote from: Maro on September 27, 2013, 13:12:16
Dank je Alex. Ik zou zeggen, waai eens een keer langs op een mooie zonnige dag, kunje meteen je Ushers nog weer eens bewonderen. Ben er nog elke dag super blij mee.  :pompom:

Lijkt me erg leuk!

Aangezien ik tegenwoordig weer een auto nodig heb, is vervoer geen probleem meer.
Stuur je deze week dan ook even een PM zodat we eens een afspraak kunnen maken.

Maro

Quote from: Alex Groningen on September 30, 2013, 12:35:55
Lijkt me erg leuk!

Aangezien ik tegenwoordig weer een auto nodig heb, is vervoer geen probleem meer.
Stuur je deze week dan ook even een PM zodat we eens een afspraak kunnen maken.

Lijkt me gezellig Alex. ik zie je PM wel tegemoet.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -