Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: Maro on August 20, 2013, 17:02:50
Haha, wist dat daar reactie op kwam. Geluid wordt er in mijn oren niet anders van maar hij is met die dingen wat hoger en staat zo mooier in het midden van het vak. :thumbs-up:  Staat trouwens ook vaster op zijn plek. De plank is nogal glad en onder de voetjes zit geen vilt volgens mij. Hij gleed al naar achteren als ik op de open/close knop drukte. Nu niet meer.  :D
... heb zelf ook Vibrapods, gebruik deze echter niet meer. Heb voorts dezelfde ervaringen als jou met die dingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Oke duidelijk, heb voornamelijk m2ts files omgezet van mkv of uit de mainstream van een bd, deze speelt hij wel denk?
Lijkt mij een waardige opvolger van mijn oppo bdp-93 wellicht.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maro

#1277
Nadat ik de Meridian weer terug gezet had heb ik meteen alle 'ruis' ook maar achter de deurtjes geplaatst. Maandag komt er een IR Extender zodat ik gewoon met de AB van de Integra de Denon, Dune, SBT & Humax kan bedienen zonder ze in het zicht te hebben. Stuk strakker zo.

Deurtjes dicht....



.....deurtjes open.  :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Ik hoop wel dat er een andere stroom stekker aan de extender zit  :D
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: thepioneer on August 25, 2013, 17:34:03
Ik hoop wel dat er een andere stroom stekker aan de extender zit  :D

Ik heb Chinese stroom...veel goedkoper.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Ziet er strak uit, wat ik mij afvraag; hoe gebruik je de meridian, waarvoor?
Je hebt toch een dac in de onkyo? of is de Meridian beter qua DAC? Of gebruik je 'm als cd speler?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Quote from: frank2 on August 25, 2013, 18:56:47
Ziet er strak uit, wat ik mij afvraag; hoe gebruik je de meridian, waarvoor?
Je hebt toch een dac in de onkyo? of is de Meridian beter qua DAC? Of gebruik je 'm als cd speler?

Ik gebruik de Meridian als Dac en CD speler. Als dac is hij mooier dan de interne dac van de Integra ook stuk beter dan bv de MF M1, Metrum Quad en Dacmagic ed. 3D plaatje in stereo is adembenemend met de Dac van de Meridian. Belangrijker is echter dat ik op deze manier ook de sub kan laten meespelen in de direct stand. Heb de Meridian met XLR op de CD input van de Integra. Als ik bv de SBT rechtstreeks op een digitale input van de Integra stop dan kan ik geen sub laten meespelen. Misschien in een rare 2.1 mode maar dan moet ADSY ook aan staan en voor stereo heb ik liever een direct stand zonder RC. Vond het ook vreemd hoor dat je via digitale inputs (zowel HDMI als coax en toslink) in direct geen sub kan laten meespelen maar het blijkt geloof ik standaard te zijn. De sub in stereo erbij is echt een enorme winst. Weet wel dat jij er niet aan wilt maar je zou het echt eens moeten proberen. Wel een sub die past bij de rest van je set. Ik durf te beweren dat als je ipv een dure EV had geïnvesteerd in bv een DD18 je meer winst had geboekt. Het is natuurlijk afstand inschatting maar goed, dat doe jij ook regelmatig dus ik denk dat ik dat in dit geval ook mag zeggen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Oh je mag het rustig zeggen hoor geen probleem. Als jij hier een film of muziek zou horen dan zou je inderdaad zeggen dat een sub hier niet echt nodig is of minimaal extra's toevoegt.

Een DD18 is zwaar overpriced vind ik, meer dan 5500 euro is gewoon belachelijk. En het verschil tussen mijn huidige EV en de Belles 350 is dermate groot dat mijn vrouw simpel gezegd alleen maar zegt dat ding gaat hier niet meer weg. Ze geniet (en ik ook) te veel van het grootste geluid.

Bij een sub hoor je vaak dat de bank meetrilt bij diepe tonen, dat heb ik ook.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

thepioneer

Ddat zei ik eerder ook frank maar een sub is met films wel een echte toevoeging.  Als je een goede sub neerzet levert deze meer druk dan je speakers.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

frank2

#1286
klopt. Normaal is dat inderdaad zo, in mijn geval hier thuis zal de toevoeging minimaal zijn. En voor mij het extra geld niet waard zijn. (als ik het er al voor uit zou willen geven)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#1287
Toch weer wat anders. Omdat de Meridian terug in de set is wilde ik niet alleen gebruik maken van de fantastische dac en loopwerk maar ook graag van de vv icm mijn unieke schakelkastje  O0. Wou wel dat de sub mee ging doen. De Meridian heeft geen sub out dus dacht dat het dus niet mogelijk was. De 800 heeft echter wel 2 paar analoge uitgangen. 1 paar gaat nu weer met XLR via het schakelkastje naar de Integra 70.1 EV en de RCA out gaat gewoon naar de sub. Werkt dus super. Moet er nog even goed voor gaan zitten of de sub een klein tandje harder of zachter moet welk verschil ik dan weer in de Intgra pre moet opvangen maar dat gaat even duren. Zo met de eigen Sub EQ instelling lijkt het heel erg aardig te gaan. Heb nog niet het idee gehad dat ik er iets aan moet veranderen. Later deze week ga ik er wel weer even goed voor zitten.

Het DIY trigger geschakelde kastje wat zowel dus mijn Integra Pre fronts als de Meridian schakelt naar de Integra EV.



Verder heb ik de IR Repeater ook binnen (THX Ronald.. ;)   :worship: ) werkt ook geweldig. De Dune, Denon 3313UD, SBT en Humax TV ontvanger staan gezellig in de kast achter een deurtje maar zijn nu gewoon met de AB te bedienen. Alles strak en toch bedienbaar, waarom heb ik zo'n ding niet veel eerder gekocht.  :-X



Verder maar weer met klussen in de tuin... :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

alpha1

De speakers zijn mooi stijl vol dacht eerst dat het B&W's waren

De B&W's staan bij mij op de wish lijst

Maro

#1289
Tuinhuisje bijna klaar...Het belangrijkste (de biertafel) staat er al. Morgen een hoek zitbank ophalen. Wat verlichting en dan kan de Onkyo 508 + SBT + ? er straks in...  Oh,ja komt nog wel 40m bestrating bij..ach weer eens wat anders dan met je set rommelen.  :D



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... Mooi gedaan Wim :thumbs-up:. Sterkte met die paar vierkante meter bestrating 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#1291
Quote from: Xander32 on August 30, 2013, 11:39:58
... Mooi gedaan Wim :thumbs-up:. Sterkte met die paar vierkante meter bestrating 8).

Dank je Robert. Zware jongens zijn het. Het is wildverband bestrating met als grootste jongens 60 bij 60 en 6 cm diepe krengen. Die wegen zo,n 35kg per stuk en je moet er ook erg voorzichtig mee omgaan anders breken ze. Heb er al 4 stuk...weer een kleine €75,- weg..  :-X

BTW ook op hifi vlak zit ik (natuurlijk) ook niet stil. Verwacht vandaag nog een Supra XLR van 2 meter en ik heb de Qnap NAS van donron gekocht dus aan dat klusje kan ik volgende week ook beginnen. Verveling komt in mijn vocabulaire niet voor.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Had ik al gemist welke set er bij de biertafel komt?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Oh, da's heel wel acceptabel. Overigens zou ik ook overwegen het bier te upgraden voor een nog betere luister ervaring. Een goede 18 jarige bijvoorbeeld.....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Ik ben een Amstel man. Working class hero's bier.  :D  Wel veel met merken geëxperimenteerd maar kom steeds weer terug bij dit merk. Wel een lekker Bock biertje in het najaar en een wit biertje op zijn tijd.

Ik heb de wifi nu ook strak in de de hele tuin dus kan middels de SBT bij mijn hele muziek verzameling al is vooral het hebben van Spotify heerlijk in de tuin. Set komt in het schuurtje te staan en dan met de iPhone de SBT bedienen ook het volume. Eerlijk toegegeven is dat de 508 geen topper in stereo is maar met een beetje bas en treble spelen gaat het heel aardig. Heb dat ding nu toch 'over'  sinds ik mijn zoontje een TX-SR608 heb gegeven en 2e hands levert het niks meer op.  Bedenk me net dat die wel een stuk beter in stereo is en mijn zoontje maakt het toch niks uit...  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

:)

Dacht aan een Talisker of Laphroaig ofzo voor op een mooie zomeravond  :).
Bokje gaat er hier ook wel in.

Je moet eigenlijk een manier vinden om ze in de tuin neer te zetten, richting het tuinhuis. Geen reflecties op die manier en een perfect staging...  gaat meer invloed hebben dan de versterker gok ik.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kan ook. Ze komen onder de overkapping te staan. Bovenin maar kan natuurlijk snel een paar extra speakerkabels uitrollen en bij een mooie zomerdag de BA's vrij in de tuin zetten. Heb wel vaker gelezen dat dat de meest ideale speaker opstelling moet zijn. Niet handig als het regent overigens.  :D   
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Ja, da's lastig, maar wel leuk om eens te proberen als het droog is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

John Wx

Tis weer genieten in huize DRUMSTICK  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.