Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik hou de markt in de gaten Wim en mocht ik wat tegen komen laat ik het je weten.



Quote from: Maro on August 18, 2013, 09:09:12
Ik ga er van uit dat het nog wel even kan duren voordat er eentje voorbij komt. Ben ook meer dan tevreden over de 112. Toch denk ik dat een tweede sub naast de rechter speaker een nog mooier gebalanceerder stereo beeld gaat geven. Hoe goed de sub ook 'verdwijnt' in de ruimte, toch merk je altijd dat als ie goed aan de bak moet dat het laag iets meer van links komt. Beetje dure finetuning dat wel maar volgens mij ga ik daar wel blij van worden. Zoals gezegd voorlopig geen investeringen meer omdat de bodem van mijn upgrade potje inmiddels wel bereikt is helaas.  :o   :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rovinggecko

Quote from: Maro on August 18, 2013, 09:09:12
toch merk je altijd dat als ie goed aan de bak moet dat het laag iets meer van links komt.

Welke crossover gebruik je?
Of bedoel je dat je het geluid niet van links hoort maar voelt komen (de golf bewegingen in de vloer zogezegd)? :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#1252
Quote from: vik on August 18, 2013, 09:17:24
Ik hou de markt in de gaten Wim en mocht ik wat tegen komen laat ik het je weten.




:thumbs-up:

Quote from: rovinggecko on August 18, 2013, 09:23:57
Welke crossover gebruik je?
Of bedoel je dat je het geluid niet van links hoort maar voelt komen (de golf bewegingen in de vloer zogezegd)? :)



Crossover staat op 40Hz. Ik hoor het laag iets meer van links komen (daar staat de 112 ook) dan van rechts. Bij een film heb ik dat minder dan bij stereo gebruik. Komt omdat bij film ik met ADSY draai en bij stereo draai ik in de direct stand wat de speakers full band maakt. Het is natuurlijk niet zo dat het een enorm verschil is maar toch merk ik het. Ik denk dat er met een tweede 112 nog meer balans in het geluid gaat komen. De druk toename bij films is natuurlijk dan ook mooi meegenomen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Hoe is je setup,die ene sub staat nu op een plek waar hij goed gain opbouwd vermoed ik.
Die 2e speakers staat ook ong zo in de corner,of op de lange muur?

Maro

#1254
De set staat zo. Er zit nog een dikke meter vanaf de sub naar de linker zijmuur. Met de BK had ik daar nogal een boost in het laag. Geen idee op welke frequentie precies. ADSY heeft die weggehaald dus met films was het geen probleem. Ik draai stereo zonder RC van de Integra maar wel met met de EQ van de 112. Ik heb ik nu nergens een storende boost meer. Als je gaat meten en grafieken gaat maken zal er nog wel het een en ander op aan te merken zijn maar ik ervaar geen problemen. Ron (van de ADSY Pro) vertelde mij dat ik van nature een uitzonderlijke goede akoestiek in de kamer heb. Echt houten vloer en plafond.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#1255
Set ziet er erg verzorgd uit, netjes.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: frank2 on August 19, 2013, 09:25:25
Set ziet er erg verzorgd uit, netjes.

Bedankt frank, leuk dat je ook eens opduikt in mijn topic.  :thumbs-up:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Quote from: morca on August 19, 2013, 16:17:10
Very nice,staat er goed bij zo  :thumbs-up:

Thanks..nu nog eens een mooi meubel waar alles een beetje inpast. De Integra's zijn iets meer dan 20 cm hoog en nogal diep. Kan nooit een kast vinden waar ik dat spul fatsoenlijk in kwijt kan. Deze Ikea meuk is zo gammel als de pest maar we doen het er voorlopig maar mee. Heb wel wat ideeën voor zelfbouw, wie weet. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Oh ja, deOppo is inmiddels vervangen voor de Denon 3313. Verder geen verschillen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Wordt eentonig, maar ook ik vind het netjes uitzien :thumbs-up:

En toch voor de Denon gekozen? Wat gaf de doorslag?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: HTip on August 19, 2013, 17:57:30
Wordt eentonig, maar ook ik vind het netjes uitzien :thumbs-up:

En toch voor de Denon gekozen? Wat gaf de doorslag?

Dank je Philip  :thumbs-up:

Waarom de Denon? Tja, nieuwsgierigheid denk ik. Kwa performance via HDMI maken de Oppo 95 en de Denon elkaar niet veel. Heb ze niet naast elkaar gehad maar ik neig te zeggen dat de Denon en nog mooier plaatje neerzet. In analoog (XLR) stereo was de Oppo echt een stap beter maar gebruik deze spelers eigenlijk nooit voor CD's. Het streamen ging ook wat makkelijker met de Oppo maar daar heb ik de Dune toch voor. Had een wat moeizame start omdat het eerste exemplaar DOA was maar begin er aan te wennen. Ik heb hem gekocht voor Blu-Ray's af te spelen en dat doet hij gewoon super. Mooie natuurlijke kleuren, vloeiende beelden. Voorlopig blijft ie mooi staan. Wil hem nog wel eens naast de CM van Vik zetten. Lijkt me een mooi vergelijk. Kijken of ik ook omval van de verschillen dan moet ik ook maar aan de CM.... :-X   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Zo te lezen een weloverwogen keuze. En inderdaad, als je CM versie van vik hebt gezien kan je, nadat je bent omgevallen (pas op dat je je niet pijn doet :D) redelijk eenvoudig geleidelijk je speler upgraden. Het hoeft gelukkig niet allemaal tegelijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Ben gewoon best wel benieuwd wat er aan het plaatje überhaupt nog te verbeteren valt. Heb dit weekend Skyfall nog weer eens bekeken op de Sony. Nu natuurlijk nu met de Denon als bron. Dan krijg ik altijd het gevoel van: Oke beter dan dit gaat het icm de Sony niet worden. Als je er dan een CM versie naast zet moet dat natuurlijk duidelijk te zien zijn. Ik mag tenminste aannemen dat een 2K investering in de Denon toch wel een wow gevoel moet geven tov het origineel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1nt3gr@

Quote from: Maro on August 19, 2013, 16:27:40
Thanks..nu nog eens een mooi meubel waar alles een beetje inpast. De Integra's zijn iets meer dan 20 cm hoog en nogal diep. Kan nooit een kast vinden waar ik dat spul fatsoenlijk in kwijt kan. Deze Ikea meuk is zo gammel als de pest maar we doen het er voorlopig maar mee. Heb wel wat ideeën voor zelfbouw, wie weet.

Dat herken ik. zie mijn topic. Toch ben ik bij de Ikea geslaagd. Twee binnenkastjes uit de keuken-serie. De zijkanten op maat gezaagd vanuit de schuifdeuren van de besta serie. De bovenplaat is een kastdeur uit de besta serie en de doorzichtige deur komt wederom uit de keuken serie.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Maro

Quote from: 1nt3gr@ on August 19, 2013, 20:04:38
Dat herken ik. zie mijn topic. Toch ben ik bij de Ikea geslaagd. Twee binnenkastjes uit de keuken-serie. De zijkanten op maat gezaagd vanuit de schuifdeuren van de besta serie. De bovenplaat is een kastdeur uit de besta serie en de doorzichtige deur komt wederom uit de keuken serie.

:D  Ja, een maat van me heeft ook met Ikea als basismateriaal een mooi meubel gemaakt. Ook maar eens creatief naar gaan kijken denk ik.  :lookaround:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Quote from: Maro on August 19, 2013, 19:59:27
Ben gewoon best wel benieuwd wat er aan het plaatje überhaupt nog te verbeteren valt. Heb dit weekend Skyfall nog weer eens bekeken op de Sony. Nu natuurlijk nu met de Denon als bron. Dan krijg ik altijd het gevoel van: Oke beter dan dit gaat het icm de Sony niet worden. Als je er dan een CM versie naast zet moet dat natuurlijk duidelijk te zien zijn. Ik mag tenminste aannemen dat een 2K investering in de Denon toch wel een wow gevoel moet geven tov het origineel.
Ik heb het tijdens de Hausmesse bij CineMike zelf mogen ervaren. De verschillen in geluid zijn erg groot, zelfs tussen Stufe 1 en Stufe 2 was dit duidelijk hoorbaar. Het beeld van de originele speler is al erg goed, maar ook daar was het verschil duidelijk. Natuurlijk hangt dat ook af van de projector en het beeldmateriaal, maar zelden zo'n mooi beeld gezien.

In september komen vik en zijn vriend met hun referentiespelers (resp. Denon en Marantz) naar mij toe. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CZ79

Knappe set zo en ziet er erg gaaf uit, alleen jammer dat dat ene mooie merk ontbreekt  :D :D :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: HTip on August 19, 2013, 22:30:10

In september komen vik en zijn vriend met hun referentiespelers (resp. Denon en Marantz) naar mij toe. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen...

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Quote from: cz79 on August 19, 2013, 23:09:47
Knappe set zo en ziet er erg gaaf uit, alleen jammer dat dat ene mooie merk ontbreekt  :D :D :D

Zet ik er ook zo bij hoor. No problem.  O0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Met beuken keukenbladen van Ikea kun je een erg mooi meubel maken en is het nog eens betaalbaar ook.
Mijn meubel zijn 2 keukenbladen van Ikea, gehaald in duitsland, want daar was het aanmerkelijk goedkoper.
Laten zagen en in elkaar zetten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Marco66

Kun je al vertellen hoe de Denon is met streamen van verschillende bestanden tov de Oppo?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Maro

Quote from: Marco66 on August 20, 2013, 10:12:08
Kun je al vertellen hoe de Denon is met streamen van verschillende bestanden tov de Oppo?

Marco

Eigenlijk niet, heb een aantal mkv bestanden afgespeeld en dat doet ie goed net als de Oppo. Werk eigenlijk verder ook niet met exotische bestanden. Vooral BDMV, BR en DVD iso's en mkv files dit alles met de Dune.

Even een pic van de Denon op zijn plekkie.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on August 20, 2013, 16:54:55
Eigenlijk niet, heb een aantal mkv bestanden afgespeeld en dat doet ie goed net als de Oppo. Werk eigenlijk verder ook niet met exotische bestanden. Vooral BDMV, BR en DVD iso's en mkv files dit alles met de Dune.

Even een pic van de Denon op zijn plekkie.


... direct ook op de Vibrapods, helemaal goed. Deze brengen vast meer zwart, soeplesse en het geluidsbeeld staat meer vast op z'n plek, toch?

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Haha, wist dat daar reactie op kwam. Geluid wordt er in mijn oren niet anders van maar hij is met die dingen wat hoger en staat zo mooier in het midden van het vak. :thumbs-up:  Staat trouwens ook vaster op zijn plek. De plank is nogal glad en onder de voetjes zit geen vilt volgens mij. Hij gleed al naar achteren als ik op de open/close knop drukte. Nu niet meer.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -