Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

quattronl

Wim: geef nou maar toe, het is gewoon je leeftijd. Je hoort dingen niet meer zo helder en gedetailleerd. Shit happens.
Nu gewoon lekker genieten van wat je nog wel hoort, voor je het weet is ook dat voorbij.

Zo.
:D :D
(er is helaas geen smiley met een NOG grotere smile)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Quote from: Xander32 on July 12, 2013, 07:15:35
Gefeliciteerd kerel :pompom:, wees blij dat jij geen verschil kan horen! Dat kan maar zo honderden dan wel duizenden Euris aan upgrades schelen ;).

Ach, ik had toen ook beide systemen naast elkaar staan en mensen uitgenodigd om te komen luisteren net als nu. Maar geen reactie. ;)  Het verschil bv tussen met en zonder BOTW voeding is zowiezo bijna niet te testen als je niet een opstelling zoals ik nu heb staan hebt. In ieder ander vergelijk moet de SBT van het stroom, voeding wisselen, opstarten , zelfde muziekje weer opzoeken. Ben je vaak zo een minuutje oid verder. Knap dat mensen zo'n audiofiel geheugen hebben. persoonlijk kan ik dan met de beste wil geen goed beeld meer oproepen van de situatie daar voor. Maar je bent welkom Xander. De twee SBT's zullen wel blijven dus mocht de kans zich voor doen? Het is een testje wat binnen een paar minuten is opgezet.

Waar ik wel verschil hoor is met of zonder goede sub, wel of geen goede RC, wel of geen goede akoestiek en speakers wel of niet mijn smaak. De rest blijft wmb rommelen in de marge.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: quattronl on July 12, 2013, 09:37:05
Wim: geef nou maar toe, het is gewoon je leeftijd. Je hoort dingen niet meer zo helder en gedetailleerd. Shit happens.
Nu gewoon lekker genieten van wat je nog wel hoort, voor je het weet is ook dat voorbij.

Zo.
:D :D
(er is helaas geen smiley met een NOG grotere smile)

Dat zal het zijn  :nopompom:  :D , denk wel eens dat het juist die anderen zijn die van alles horen wat er niet is..die hebben een veel groter probleem.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: quattronl on July 12, 2013, 09:37:05
Wim: geef nou maar toe, het is gewoon je leeftijd. Je hoort dingen niet meer zo helder en gedetailleerd. Shit happens.
Nu gewoon lekker genieten van wat je nog wel hoort, voor je het weet is ook dat voorbij.

Zo.
:D :D
(er is helaas geen smiley met een NOG grotere smile)

Vind het ook wel grappig hoor. Als je twee zaken in je eigen situatie 1:1 gaat vergelijken en je conclusie is dat er geen noemenswaardige verschillen zijn. Wat ik gedaan heb met de Marantz PM11 vs Onkyo 3008 en nu met de getweakte SBT vs 'kale' SBT. Dan ben je doof en wordt je af geserveerd als niet serieus te nemen. Als je daarentegen vele versterkers gaat luisteren bij allerlei winkels en forum genoten. Altijd dus in een totaal andere setting als bij je thuis. Daarna tot koop over gaat, je eigen versterker afkoppelt en daarna de nieuwe aansluit en grote verbeteringen waar denkt te nemen ben je serieus met je hobby bezig.  :'( Ik sta overal voor open en alle zaken waar ik een mening over heb heb ik thuis uitgeprobeerd. Zo heb ik na het lezen van vele positieve ervaringen van forumgenoten met wat duurdere dan de €2,- per kabel kostende Cat7 kabels Supra cat7 van €34,- gekocht en die vanaf de router naar de SBT en Dune gelegd. Je raad het al, ik hoor geen verschil. Ga dat niet van de daken roepen hier hoor. Ik pas wel op. Maar heb wel de ervaring...maar goed, ik ben doof.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

En misschien is jouw set zodanig goed in balans dat die bepaalde zaken gewoon niet meer zodanig doorgeeft.
In de ene set geeft wisselen van kabel x naar kabel y een groot verschil, in een andere set geeft diezelfde kabel y geen verschil. Ligt niet aan de kabel maar aan het geheel, incl akoestiek.

Ik wil heel graag een keer bij je luisteren naar verschillende versterkers en kabels, lijtk me erg leuk. Je woont alleen niet bij mij om de hoek maar ach ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RalphH

#1080
Quote from: Maro on July 12, 2013, 10:04:29
Zo heb ik na het lezen van vele positieve ervaringen van forumgenoten met wat duurdere dan de €2,- per kabel kostende Cat7 kabels Supra cat7 van €34,- gekocht en die vanaf de router naar de SBT en Dune gelegd. Je raad het al, ik hoor geen verschil. Ga dat niet van de daken roepen hier hoor. Ik pas wel op. Maar heb wel de ervaring...maar goed, ik ben doof.. :D

You are not alone ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134778.0
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: quattronl on July 12, 2013, 10:49:29
En misschien is jouw set zodanig goed in balans dat die bepaalde zaken gewoon niet meer zodanig doorgeeft.
In de ene set geeft wisselen van kabel x naar kabel y een groot verschil, in een andere set geeft diezelfde kabel y geen verschil. Ligt niet aan de kabel maar aan het geheel, incl akoestiek.

Ik wil heel graag een keer bij je luisteren naar verschillende versterkers en kabels, lijtk me erg leuk. Je woont alleen niet bij mij om de hoek maar ach ;)

Klopt hoor, het blijft fine tunen. Vind het ook wel leuk om er zo nu en dan eens mee bezig te zijn. Ik heb al meerder malen kabels zitten vergelijken en er waren wel eens verschillen maar je moet echt heel goed geconcentreerd gaan zitten luisteren en dan nog had ik mijn twijfels. Ik persoonlijk vind de veranderingen, als die er al zijn, te gering en niet interessant. Het SBT vergelijk kan ik nu ten alle tijde opstellen. De hier veelal geconstateerde mega verschillen tussen met en zonder BOTW......ik hoor het niet. Ze worden ook niet gedaan in een 1:1 vergelijk. Zoals ik al zei gebeurd dat volgens mij nadat de boel is omgebouwd en dan kan ik die oude situatie niet meer oproepen in mijn hoofd. Daarin sta ik hier op dit forum wel bijna alleen want de meesten hier horen nogal veel dingen die aan mij voorbij gaan.  :D  Ieder op zijn eigen manier hoor maar het wordt nogal eens als een feit neergezet en daar kan ik niet in mee gaan.

Quote from: RalphH on July 12, 2013, 14:07:36
You are not alone ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134778.0

Had ik ook al gelezen en sluit me geheel bij Jan zijn observatie's aan.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Niet iedereen verkeerd in de luxe positie om 2 SBT's in z'n bezit te hebben voor een constant vergelijk :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Quote from: Maro on July 12, 2013, 09:37:32
Ach, ik had toen ook beide systemen naast elkaar staan en mensen uitgenodigd om te komen luisteren net als nu. Maar geen reactie. ;)  Het verschil bv tussen met en zonder BOTW voeding is zowiezo bijna niet te testen als je niet een opstelling zoals ik nu heb staan hebt. In ieder ander vergelijk moet de SBT van het stroom, voeding wisselen, opstarten , zelfde muziekje weer opzoeken. Ben je vaak zo een minuutje oid verder. Knap dat mensen zo'n audiofiel geheugen hebben. persoonlijk kan ik dan met de beste wil geen goed beeld meer oproepen van de situatie daar voor. Maar je bent welkom Xander. De twee SBT's zullen wel blijven dus mocht de kans zich voor doen? Het is een testje wat binnen een paar minuten is opgezet.

Waar ik wel verschil hoor is met of zonder goede sub, wel of geen goede RC, wel of geen  goede akoestiek en speakers wel of niet mijn smaak. De rest blijft wmb rommelen in de marge.
Wim, ik kom graag een x langs maar niet voor dat jij ...  :D

En ik sta open voor zo'n vergelijk, er steeds meer van overtuigd zijnde dat dergelijke tweaks wel te horen zijn maar dat de verschillen vaak marginaal zijn.

Daarnaast heb je nu een nieuwe sub en projector, dat wil ik wel eens meemaken. Enne, het is bij jullie altijd erg gezellig!


:coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Nee, iid eerst naar jou toe...hoop nog steeds dat tegen die tijd er een setje Tannoy's staan te pronken. Ik hoop in September nog een verlate Marantz BBQ te kunnen organiseren. We hebben vandaag ons tuinhuis met bestrating gekocht...levertijd dikke drie weken.. Kan dus nog net in september. Ik zal je binnenkort wel even pmen voor een datum in augustus... :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Voor die Marantz BBQ moet ik me dan tzt ook maar eens aanmelden :)
Xander en ik zouden met elkaar mee kunnen rijden, we wonen niet zover van elkaar (ligt iig op de route). En volgens mij zijn er nog wel meer.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Quote from: quattronl on July 12, 2013, 19:26:04
Voor die Marantz BBQ moet ik me dan tzt ook maar eens aanmelden :)
Xander en ik zouden met elkaar mee kunnen rijden, we wonen niet zover van elkaar (ligt iig op de route). En volgens mij zijn er nog wel meer.

:thumbs-up: strak plan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on July 12, 2013, 19:39:15
:thumbs-up: strak plan!

:pompom:  Zal bij de buren morgen wel even een balletje opgooien.. :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#1088
Morgen een onverwachte upgrade. Usher X-616-BE Center.. :worship:



Edit: Juiste foto
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Super ja.

Je ziet ze niet vaak voorbij komen. Zal een goede combi zijn met je fronts. Dan alleen nog eens een set 718 achter en je bent echt klaar met kloten  :clapping:

Of de be10 van marktplaats kopen voor de fronts en de md2 achter  :D
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Quote from: thepioneer on July 17, 2013, 19:36:16
Super ja.

Je ziet ze niet vaak voorbij komen. Zal een goede combi zijn met je fronts. Dan alleen nog eens een set 718 achter en je bent echt klaar met kloten  :clapping:

Of de be10 van marktplaats kopen voor de fronts en de md2 achter  :D

Die BE10's is iets voor later. Karel heeft nog een setje 718BE's staan. Mocht ik met inruil van mijn 520's tot een mooie deal kunnen komen...wie weet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Dirc

Quote from: Maro on July 17, 2013, 19:27:54
Morgen een onverwachte upgrade. Usher X-616-BE Center.. :worship:



Edit: Juiste foto

Hey de center is zojuist € 50,- duurder geworden voor het misbruiken van mijn foto  ;)

Maro

Kwam hem gewoon via Google afbeeldingen tegen...dacht heee volgens mij is dat die van Dirk. Mocht je het een probleem vinden haal ik hem weg hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Voor mij geen BE10 setje.  Ik heb mijn budget er doorheen voor dit jaar.  Geen grote aankopen meer. De 8571 be bevallen super goed. 

En daar komt bij dat je voor de be met dmd zo nog 12000 euro neer moet leggen.  Dat heb ik niet en als ik het had zou ik het niet aan een paar andere speakers uitgeven.

De meridian MD600 is al prijzig genoeg.  Die zal ik een dezer dagen ook wel moeten aftikken  :'(
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

Quote from: Maro on July 17, 2013, 21:48:11
Kwam hem gewoon via Google afbeeldingen tegen...dacht heee volgens mij is dat die van Dirk. Mocht je het een probleem vinden haal ik hem weg hoor.

Neutrale foto gepost..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on July 17, 2013, 22:21:46
Neutrale foto gepost..

Betere foto dan zo'n lelijke inrichting bij mensen thuis ;D
Gefeliciteerd Wim!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirc

Quote from: Maro on July 17, 2013, 22:21:46
Neutrale foto gepost..

Whahaha boeien  ;D

Quote from: Peerless Monster on July 17, 2013, 22:49:12
Betere foto dan zo'n lelijke inrichting bij mensen thuis ;D
Gefeliciteerd Wim!

:devil: