Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Heb je wel eens rolluiken overwogen? Verduisteren echt helemaal en ze helpen ook nog eens tegen inbraak. Durf niet te zeggen wat zoiets kost, maar echt goedkoop zal het niet zijn :(

Maro

Quote from: JCL on May 31, 2013, 14:22:18
Heb je wel eens rolluiken overwogen? Verduisteren echt helemaal en ze helpen ook nog eens tegen inbraak. Durf niet te zeggen wat zoiets kost, maar echt goedkoop zal het niet zijn :(

Ja een maat van mijn heeft dat ook maar vind dat meteen weer als een vesting lijken van buiten gezien. Blijft wel een woonhuis natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Quote from: Maro on May 31, 2013, 14:36:27
Ja een maat van mijn heeft dat ook maar vind dat meteen weer als een vesting lijken van buiten gezien. Blijft wel een woonhuis natuurlijk.

Ik begrijp wel wat je zegt inderdaad, het ziet er soms erg lomp uit. Zouden er geen modellen zijn die wat minder stevig zijn maar wel goed verduisteren?

Maro

Vind het niet zo'n issue hoor. In de zomer kijk ik (als het tenminste normaal zomerweer is) toch niet zoveel films. Nu wel even natuurlijk door de mooie upgrades die ik heb gedaan onlangs. En het is 8 maanden per jaar toch donker om 20:00uur.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


HTip

Ziet er goed uit! De beamer zie je bijna niet hangen en als je het niet weet kun je mensen aardig verrassen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: morca on May 31, 2013, 17:33:11
Mooie set en mooie kamer Wim   :thumbs-up:

Dank je Marco.  :thumbs-up:  Ben niet zo van de Jan de Bouvrieachtige. gezelligheid staat voorop...na de HT... :D

Quote from: HTip on May 31, 2013, 17:34:29
Ziet er goed uit! De beamer zie je bijna niet hangen en als je het niet weet kun je mensen aardig verrassen ;)

Dank je.. :clapping:  Beamer valt iid echt niet erg op gelukkig. Dat was altijd het argument van mijn vrouw om geen beamer te willen maar nu hoor ik haar nooit meer.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#982
Eindelijk. Mijn Meridian 800 is terug van de dealer, compleet nagekeken en het loopwerk geheel gereviseerd. :pompom: Nu nog kijken of ik hem op korte termijn ga integreren in mijn HT set of dat ik nu eindelijk een aparte luister of HT kamer maak. Stereo beneden en HT boven of anders om. De eerste balletjes zijn al opgegooid iig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Quote from: Maro on June  3, 2013, 20:29:49
Eindelijk. Mijn Meridian 800 is terug van de dealer, compleet nagekeken en het loopwerk geheel gereviceerd. :pompom: Nu nog kijken of ik hem op korte termijn ga integreren in mijn HT set of dat ik nu eindelijk een aparte luister of HT kamer maak. Stereo beneden en HT boven of anders om. De eerste balletjes zijn al opgegooid iig.



gooi er eerst effe wat in wat hij niet deed
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

#984
Al gedaan natuurlijk. Hij las geen enkele schijf meer. Heb inmiddels CD en DVD's geprobeerd. Met DVD is ie niet echt snel met inlezen maar die draai ik toch niet meer. Wou het wel werkend hebben. De 800 gebruik ik als CD speler, voorversterker en Dac en dat doet ie allemaal griezelig goed.... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... z`n baby is weer @Home  :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on June  3, 2013, 20:46:23
... z`n baby is weer @Home  :D.

Ja..heeft ook weer bijna 2 maanden moeten duren. Nou zat ik hem ook niet echt achter zijn broek aan maar vond dit ook wel weer mooi geweest..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Quote from: Maro on June  3, 2013, 20:43:41
Kijk hem eens glimmen... :worship:



Nog altijd een droom van me...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Terecht.

En gezien de postings van Maro verwacht ik binnenkort beschikbaar.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Quote from: Nahpets on June  3, 2013, 20:59:06
Terecht.

En gezien de postings van Maro verwacht ik binnenkort beschikbaar.

Was eerst wel de bedoeling maar hoef het om het geld niet meer te doen en wil hem niet kwijt. Heb al te vaak mooie spullen verkocht waar ik later spijt van kreeg. Voor dit geld krijg ik nooit weer dit niveau. Heb nog een grote lege kamer van 35 vierkante meter. Heb gisteren met de vrouw gesproken en later met een timmerman...1 + 1.   :D. Mijn voorkeur gaat uit naar de HT naar boven en een dedicated stereo in de woonkamer met de 800 als middelpunt...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Quote from: Maro on June  3, 2013, 21:04:02
Was eerst wel de bedoeling maar hoef het om het geld niet meer te doen en wil hem niet kwijt. Heb al te vaak mooie spullen verkocht waar ik later spijt van kreeg. Voor dit geld krijg ik nooit weer dit niveau. Heb nog een grote lege kamer van 35 vierkante meter. Heb gisteren met de vrouw gesproken en later met een timmerman...1 + 1.   :D. Mijn voorkeur gaat uit naar de HT naar boven en een dedicated stereo in de woonkamer met de 800 als middelpunt...
Mooi plan.  :clapping:
Ga je daar binnenkort mee starten, of duurt het nog een tijdje?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Weet je bij mij maar nooit. Ben eerst nog met een project in de tuin bezig. Maar het zou snel kunnen. Probleem is dat ik meteen ook de kinderkamers moet verbouwen. Mijn dochtertje haar slaapkamer grenst aan mijn doel kamer. Zit geen stenen muur tussen. Nu heeft mijn zoontje ook een slaapkamer van een kleine 40 vierkante meter en die ligt verderop aan de achterkant van de woning. De bedoeling is dat die dus door de helft gaat. Een voor hem en een voor zijn zusje. Daarna kan ik pas mijn ruimte klaar gaan maken, wat vooral neerkomt op geluidsisolatie zodat de kinderen niets horen als ik een muziekje draai of een filmpje kijk. Werk zat...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

ik kom ook beetje uit de kast Wim

PIONEER VSX-1018AH-S maar alleen stereo  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Quote from: Maro on June  3, 2013, 20:43:41
Kijk hem eens glimmen... :worship:



Wat mooi spul zeg. Kom het binnenkort even weer beluisteren. Zeer benieuwd naar de prestatie en naar je intregratie van je sub met stereo.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Raymond187

Quote from: Maro on June  3, 2013, 21:24:15
Weet je bij mij maar nooit. Ben eerst nog met een project in de tuin bezig. Maar het zou snel kunnen. Probleem is dat ik meteen ook de kinderkamers moet verbouwen. Mijn dochtertje haar slaapkamer grenst aan mijn doel kamer. Zit geen stenen muur tussen. Nu heeft mijn zoontje ook een slaapkamer van een kleine 40 vierkante meter en die ligt verderop aan de achterkant van de woning. De bedoeling is dat die dus door de helft gaat. Een voor hem en een voor zijn zusje. Daarna kan ik pas mijn ruimte klaar gaan maken, wat vooral neerkomt op geluidsisolatie zodat de kinderen niets horen als ik een muziekje draai of een filmpje kijk. Werk zat...
Mooie plannen.

40m2 voor je zoon zijn slaapkamer  O0 knetter dat is groot. Woon je in een kasteel?

Raymond187

Me vorige reply was van 3 juni. Zal Wim 4 dagen nodig hebben om naar zijn PC te lopen om een reactie te plaatsen. Is je kasteel zo groot

:D :D


Maro

#997
Quote from: Raymond187 on June  7, 2013, 12:39:13
Me vorige reply was van 3 juni. Zal Wim 4 dagen nodig hebben om naar zijn PC te lopen om een reactie te plaatsen. Is je kasteel zo groot

:D :D

:D. Valt mee, heb helaas geen kasteel maar heb een mooi huis dat behoorlijk aan de functie eisen van ons gezin voldoet. Mogelijkheid voor paarden en vrije ruimte voor mij om met mijn drumstel en HT set te knallen. De boven verdieping heeft de zelfde oppervlakte als het beneden huis. Boven twee slaapkamers van pak em beet 40 vierkante meter en een kleinere kamer van 20. Badkamer en ruime overloop. Beneden heb ik oa naast de kamer en keuken een PC kamer met drumstel en onze slaapkamer en nog wat ruimtes.  :D. Mag niet klagen. Als ik die ene kamer in tweeën splits en mijn vrouw met de was ed naar de kleinere kamer verhuist heb ik dus een mooie ruimte voor mijzelf over. Ben al in overleg. De HT blijft in de kamer en de boven kamer gaat een stereo luisterkamer worden. Houten vloer en twee schuine wanden beloven iig een mooie akoestiek. Kan dan de speakers helemaal vrij opstellen en geen enkele concessie doen wbt de rest van het gezin. In theorie kan ik er een perfecte opstelling van maken. Met de Meridian 800 is de basis iig al gelegd. Misschien komt er binnenkort nog een media core 200 vrij van een maat van me.....


Genoeg info nu weer Ray?  :D

Fototje gemaakt met de iPhone en geeft een beetje weer wat voor kamer het boven is. Je ziet de Meridian 800 al op een tafeltje klaar staan..  :D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: Maro on June  7, 2013, 13:16:16



Genoeg info nu weer Ray?  :D



Genoeg om jaloers te zijn :D

Ons huis is maar 150m2  :nopompom:

Maro

Jaloers hoeft niet hoor. Vind het ook wel leuk om mijn situatie duidelijk proberen te maken. Heb nogal wat opties maar geld speelt altijd een rol. Nu ik de set in de kamer helemaal naar tevredenheid heb opgebouwd ga je kijken naar wat nu? Een eigen kamer heb ik altijd wel gewild. Heb lange tijd een dedicated HT ruimte overwogen maar een mooie stereo kamer is misschien nog wel leuker. Lekker aan rommelen met apparatuur, kabeltjes, netwerk en noem maar op. Heb er helemaal zin in. Ga het in stappen doen. Eerst de kinderkamer daarna de rest. Beginnen bij een geluidsarme deur en wand...enz, enz...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -